2022-07-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Notera då att statsmedia ursäktar det ovan beskrivna läget och kallar gärningsmannen för offer på bästa sändningstid. Alla borde koka av ilska!

Ja, och han skitstöveln Olof Risberg skulle f-n inte arbeta åt/med soc och män som begått sexualbrott. Han får komma till tals i media och det han sade är vidrigt gentemot alla drabbade av sådana här våldsbrott. Sådana som Olof Risberg är en risk för samhället. Det är ju SÅ SYND OM MGM! Snyft och böl. De oskyldiga offren pratar dem dock aldrig om!
Citera
2022-07-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det är försvarsadvokatens jobb att skriva så. Sen får en hoppas att beslutande tar kloka beslut. Hoppades att gm var utvisad, men han finns kvar på ratsit.
Dessa tidigare fall och domar får mig att misströsta om straffpåföljd/förvaring /rättspsykiatrisk vård för mgm Ab*shi (*=u). Han får bara inte gå fri utan lämplig behandling och medicinering, om det hjälper. Fler får inte drabbas!
Undrar så hur flickan (bo) mår, och hoppas hon klarar sig, med så få men som möjligt!
Ser också att denne Yohannes finns kvar på Ratsit, men dock med särskild adress som går till Kriminalvården i Norrtälje, vi får hoppas att han verkligen befinner sig där, samt att det går ett direktflyg från Arlanda till Etiopien den dagen han friges. Nej denne 13 åring skall verkligen inte undkomma något straff, kan man verkligen behandla ett sådant här beteende som uppkommit i en så här tidig ålder?
Senast redigerad av Trulse53 2022-07-14 kl. 21:39.
Citera
2022-07-14, 21:33
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccen
Har jävligt dålig koll på sånna här skador men kan flickan dö?

Har jobbat i vården i många år och vet att barn har, tack och lov mycket bättre "läkkött" än vuxna och äldre personer men tiden som nedsövd gör att jag känner mig lite oroad.
Citera
2022-07-14, 21:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Ja, och han skitstöveln Olof Risberg skulle f-n inte arbeta åt/med soc och män som begått sexualbrott. Han får komma till tals i media och det han sade är vidrigt gentemot alla drabbade av sådana här våldsbrott. Sådana som Olof Risberg är en risk för samhället. Det är ju SÅ SYND OM MGM! Snyft och böl. De oskyldiga offren pratar dem dock aldrig om!

Ja, det Olof Risberg bokstavligen säger är att om hans son skulle våldta och slå ihjäl ett barn, så hade pappa Olof tyckt synd om honom och ursäktat honom. Fina värderingar i det där huset!

Visserligen säger han det SVT vill att han ska säga, men ändå. Ett svin är han oavsett som kan uttrycka sig så osmakligt och känslokallt när flickan fortfarande svävar mellan liv och död.
Citera
2022-07-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
Har jobbat i vården i många år och vet att barn har, tack och lov mycket bättre "läkkött" än vuxna och äldre personer men tiden som nedsövd gör att jag känner mig lite oroad.

Ja det finns endå hopp. Tänker på skicrossstjärnan Anna Holmlund hon var ju nedsövd i 2 månader. Det kan ta tid men hoppet är nog inte helt ute ännu. Dock kommer hon ju lida av hjärnskada resten av livet. Bara en lätt smäll mot huvudet kan ju ge svåra problem med motorik ,tal ,minne osv.
Citera
2022-07-14, 21:37
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Min gissning är att han hade fullbordat det alldeles oavsett, så länge flickan var ljushyad. Oavsett om hon var europé, turk eller från Mellanöstern.

Ja. Eftersom han saknar all form av respekt för alla utanför hans sfär.
Så kan det gå och ingen är överraskad. Stackars flicka.
Citera
2022-07-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Detta kommer tystas ned av media och politiker. Glömt om 1-2 veckor. Nya mord och våldtäkter. Vindkraftverk, Ukraina, Nato, Miljön, etc, osv.

Sverige går vidare. Finns mängder av dessa fall. Folk skiter it. Vill tänka på annat. Damfotboll, Allsång på skansen och melodifestivalen.

Cirkukera. Finns inget att se här....
Ursäkta att jag frågar. tråden är över 500 sidor och jag har inte läst från start. Är det någon som kan ge namnet på aset?
Citera
2022-07-14, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja det finns endå hopp. Tänker på skicrossstjärnan Anna Holmlund hon var ju nedsövd i 2 månader. Det kan ta tid men hoppet är nog inte helt ute ännu. Dock kommer hon ju lida av hjärnskada resten av livet. Bara en lätt smäll mot huvudet kan ju ge svåra problem med motorik ,tal ,minne osv.
3 månader,
Citera
2022-07-14, 21:39
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asm599
, kvinnan från kyrkan säger i intervjun att ingen vågar släppa ut sina barn längre tex..och då är det intressant att veta vad man gör får åtgärder.... eller är det bara tomt prat än en gång?

Idag så ser allt ut som det brukar, vuxna promenerar, ungdomar på mopeder och barn som är ute och leker.

Åtgärderna som hon pratar om består av några nattvandrare med gula västar promenerar runt i området. Mest som terapi gissar jag, då det inte finns något konkret att vara rädd för längre.

Kyrkan har också öppet om man vill komma in och prata lite, och dricka saft.
Citera
2022-07-14, 21:40
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Måste berömma aftonbladet för senaste dokumentation om gm.

Vore bra om Aftonbladet uppgav att han fick PUT en vecka innan dådet, men tydligen inte hans mor. Även tveksamheterna vad gäller släktskap, borde DNA-testas och redas ut. Det står heller inget om flickans ålder i artikeln.
Citera
2022-07-14, 21:40
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Båda ögonen är svullna,helt.
Sen har hon stor bula i pannan.

Så han har matat allt vad han orkat.
Ja, bulan i pannan ser jag, och förstår nu varför ögonen är retuscherade på min bild från mammans instagram, så ledsen man blir.
Citera
2022-07-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Redan för tre år sedan utreddes pojken i Skellefteå för kränkande behandling av andra elever.
Han ska bland annat ha slagit personer på rumpan, tagit en person på bröstet samt skrikit hora, enligt dokument som Aftonbladet tagit del av.
Nu misstänks han för mordförsök och grov våldtäkt på en ung flicka.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1OKaaK/pojken-i-skelleftea-utreddes-for-krankande-behandling-av-elever
Hur lyckades polisen lista ut att det var han som var gm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in