2022-07-10, 10:19
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SH1
Visst är det så.

Att man blir anti den här typen av forum beror nog mest på att det är så mycket skitsnack. Du kan ju tänka dig att det kan kännas lite jobbigt efter 10+ år av sånt här, då kanske man inte riktigt är villig att diskutera längre. Det går knappt att föra diskussion när motparten bara sitter och hånar ens utseende, hälsoproblem, levnadssituation och rykte dag efter dag, år efter år.

Jag blandade mig mest i för att istället visa flashback folket och läsare av tråden att om man seriöst vill veta något, så finns det bättre sätt till att ta kontakt. Jag "outar" ingen med deras frågor heller, skriver man till mig/oss så kommer inte det ut. Så det är fritt fram.

Jag har läst en del i vad som skrivs här under en tid, tänkte att det vore dags stt någon sträcker ut en hand, trots alla vänstertroll och sånt skräp. Detta är alltså inte ett officiellt förenings konto, det är mitt och jag gjorde det här för att jag tyckte att det var dags.
Det kan man såklart förstå. Men det är ju också mycket av motivet bakom skit som skrivs, att stänga ner seriösa diskussioner, sprida lösa rykten och på så sätt flytta fokus från det viktiga. Men för den sakens skull behöver man inte, som Söderman, bete sig lika patetiskt och påstå bara för att något skrivs på Flashback, eller i något annat sammanhang är det minsta ifrågasättande, skulle sakna legitimitet på något vis. Kan man inte hantera och bemöta kritik annat än på det viset skall man fan inte vara nationell företrädare över huvud taget. Speciellt inte för en folklig och diversifierad förening som DfS är eller åtminstone propageras vara. DfS är varken Södermans eller någon annans lilla guldkalv. Slut på rant!

Ok. Jag kanske missförstod. Inte fel att sträcka ut en hand.
Senast redigerad av skillnad 2022-07-10 kl. 11:09.
Citera
2022-07-10, 15:28
Avstängd
Offerviljas avatar
Flashback och Det fria Sverige är bäst i hela världen! Utan Flashback hade jag aldrig någonsin blivit nationalist. Magnus Söderman är världens mest flashbackaktiga person. Hat, intelligens, utanförskap och coolhet! Det är på det här forumet som Magnus vänner finns!
Citera
2022-07-10, 15:46
Medlem
Batong8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Det kan man såklart förstå. Men det är ju också mycket av motivet bakom skit som skrivs, att stänga ner seriösa diskussioner, sprida lösa rykten och på så sätt flytta fokus från det viktiga. Men för den sakens skull behöver man inte, som Söderman, bete sig lika patetiskt och påstå bara för att något skrivs på Flashback, eller i något annat sammanhang är det minsta ifrågasättande, skulle sakna legitimitet på något vis. Kan man inte hantera och bemöta kritik annat än på det viset skall man fan inte vara nationell företrädare över huvud taget. Speciellt inte för en folklig och diversifierad förening som DfS är eller åtminstone propageras vara. DfS är varken Södermans eller någon annans lilla guldkalv. Slut på rant!

Ok. Jag kanske missförstod. Inte fel att sträcka ut en hand.

Det har varit nakenyogagubbens signum i flertalet år, förmodligen sedan han började med podcasts. När Magnus tvingas bemöta kritik så blir han arg, kallar det för "patetiskt", "det är så dumt att det inte ens går att bemöta". Det behöver inte ens vara kritik mot hans person, men kritik mot något han tror på och ej klarar att argumentera emot. För att slippa visa hur illa påläst han då är så slår han bort kritiken som "löjligt".

Kan någon i ärlighetens namn minnas någon situation där Magnus ställt upp i debatt eller diskussion med någon som haft en diametralt annorlunda åsikt i valfri fråga? Det kan inte jag. Magnus trivs med att bara kunna hålla med Dan och säga saker som han vet på förhand Dan håller med om. Dan är för övrigt också dålig på att diskutera mot andra med diametralt annorlunda åsikter, men Dan har i varje fall intellektet att kunna göra det, något som Magnus saknar, varför man undrar varför Magnus ska sitta och mästra i poddar överhuvudtaget när han ej klarar att backa upp sina ståndpunkter.
Citera
2022-07-11, 11:25
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Eller så mailar du och sedan publicerar svaren här...?

Seriöst. Orka trolla mer nu? Tråden är död. Samma två-tre personer som skriver här hela tiden.

Föreningen är död. Maxtaket är 2000 föreningsmedlemmar, och då är jag lite generös.

Gå vidare i livet nu.
Ja, föreningen är i stort sett död. Det gick bra i början när de populära kontrajihadisterna från Ingrid & Conrad var med, men efter att de försvann så har det gått jättedåligt. Människor vill inte ha nationalism. Nordiska motståndsrörelsen går det ju också åt helvete för. Ingrid & Conrad var folkliga och nådde vanligt folk, men det finns ingen som tycker om Magnus Söderman och Dan Eriksson. Det fria Sverige har nog idag inte ens en fjärdedel så många medlemmar som de hade när Ingrid Carlqvist var vice ordförande. Det kommer inte att bli någonting av det här. Allting är så jävla deprimerande och jag hatar nästan alla människor.
Citera
2022-07-11, 18:39
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, föreningen är i stort sett död. Det gick bra i början när de populära kontrajihadisterna från Ingrid & Conrad var med, men efter att de försvann så har det gått jättedåligt. Människor vill inte ha nationalism. Nordiska motståndsrörelsen går det ju också åt helvete för. Ingrid & Conrad var folkliga och nådde vanligt folk, men det finns ingen som tycker om Magnus Söderman och Dan Eriksson. Det fria Sverige har nog idag inte ens en fjärdedel så många medlemmar som de hade när Ingrid Carlqvist var vice ordförande. Det kommer inte att bli någonting av det här. Allting är så jävla deprimerande och jag hatar nästan alla människor.

Det kanske kan bero på att folk i största allmänhet idag inte bryr sig om ras & judar. Islam är allmänhetens fiende. Svensk kristen kultur är vad allmänheten saknar & vill ha tillbaka. Dvs trygghet. Just saying.

Så att låta 3 gamla nazister sitta & raljera dagarna i ända är väl knappast konstruktivt. För att att inte tala om terror-Anton & den dömda lustmördaren Berner i gbg. Att låta dessa kufar hållas är ju så nära självmord man kan komma. Bara tanken om mord & väpnad revolution skrämmer de flesta svenskar. Gör om, gör rätt. Dfs tåget är nog iof redan missat.

Låt folket kunna förena sig bakom en nationalism som dom kan stå för liksom. Utan förakt mot adpterade, SD thailand osv. Låt nationalismen vara högsta värdet, inte ngn föråldrad kvasivetenskap. Wtf. Ni har världens möjlighet att vinna men ändå gör ni självmål gng på gng.

Släpp det gamla. Acceptera att vi lever i ny tid med nya förutsättningar & nya möjligheter. Min gåva till dig, bror. 💗

Edit: Detta gäller även dig Josef. Din framtid är inte att ruttna som slav inför treenigheten. Slå dig fri, vän. Slå dig fri!

Ta nu till dig det jag skriver. Seriösare har jag aldrig varit. Love you all! Over & out!
Senast redigerad av Adonis. 2022-07-11 kl. 18:47.
Citera
2022-07-12, 10:50
Avstängd
Offerviljas avatar
Dan Eriksson sade i dagens Radio Svegot-sändning att Det fria Sverige har fler medlemmar än någonsin. Då är ju det som jag skrev här ovan helt tokigt och inte ett dugg sant. Fantastiska nyheter!
Citera
2022-07-13, 22:39
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batong8
Det har varit nakenyogagubbens signum i flertalet år, förmodligen sedan han började med podcasts. När Magnus tvingas bemöta kritik så blir han arg, kallar det för "patetiskt", "det är så dumt att det inte ens går att bemöta". Det behöver inte ens vara kritik mot hans person, men kritik mot något han tror på och ej klarar att argumentera emot. För att slippa visa hur illa påläst han då är så slår han bort kritiken som "löjligt".

Kan någon i ärlighetens namn minnas någon situation där Magnus ställt upp i debatt eller diskussion med någon som haft en diametralt annorlunda åsikt i valfri fråga? Det kan inte jag. Magnus trivs med att bara kunna hålla med Dan och säga saker som han vet på förhand Dan håller med om. Dan är för övrigt också dålig på att diskutera mot andra med diametralt annorlunda åsikter, men Dan har i varje fall intellektet att kunna göra det, något som Magnus saknar, varför man undrar varför Magnus ska sitta och mästra i poddar överhuvudtaget när han ej klarar att backa upp sina ståndpunkter.
En förening är inte bättre än sina företrädare. Men som tur är går det inte mästra i DfS på samma sätt som i podden Svegot.
Citera
2022-07-14, 20:08
Medlem
Orkar inte leta fakta, vart tog conrad frändelöv vägen.
Citera
2022-07-14, 20:39
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jena78
Orkar inte leta fakta, vart tog conrad frändelöv vägen.

Conrad Frändelöv? Daniel menar du. Men det är många som undrar samma. Med stor sannolikhet var det förmodligen så att Dan & Magnus la för mycket jobb på Daniel i.o.m. alla poddar och Daniel ville ha bättre betalt (kanske en likvärdig lön med Dan?) men fick ett "Nej", varför Daniel sa upp sig. Dan hintade lite i frågan för någon vecka sedan med vad som hände med Daniel och han pratade om att "man får väldigt dåligt betalt" i den världen de befinner sig i, varför jag lutar mot att Daniel ville komma upp i Dan & Magnus löner.

För övrigt så saknar jag Daniel i etern och önskar att han ska starta upp ett nytt podd-projekt snarast. Jag tror det kommer bli väldigt populärt relativt omgående då Daniel är en person lätt att tycka om och som många gillade att lyssna på.
Citera
2022-07-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Conrad Frändelöv? Daniel menar du. Men det är många som undrar samma. Med stor sannolikhet var det förmodligen så att Dan & Magnus la för mycket jobb på Daniel i.o.m. alla poddar och Daniel ville ha bättre betalt (kanske en likvärdig lön med Dan?) men fick ett "Nej", varför Daniel sa upp sig. Dan hintade lite i frågan för någon vecka sedan med vad som hände med Daniel och han pratade om att "man får väldigt dåligt betalt" i den världen de befinner sig i, varför jag lutar mot att Daniel ville komma upp i Dan & Magnus löner.

För övrigt så saknar jag Daniel i etern och önskar att han ska starta upp ett nytt podd-projekt snarast. Jag tror det kommer bli väldigt populärt relativt omgående då Daniel är en person lätt att tycka om och som många gillade att lyssna på.

DFS har mer riktat in sig på Plus Size nationalism. Då passade Frändelöv inte riktigt in.
Citera
2022-07-23, 19:17
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SH1
---
Det är tydligt att de flesta DFS-medlemmar tänker rösta på relationscoachen Lennart Matikainens och Alexander Bard-beundraren Gustav Kasselstrands parti Alternativ för Sionister i valet. Vad har du för åsikter om det, SH1? Tycker inte du att DFS egentligen står politiskt närmare Nordiska motståndsrörelsen?

En mycket intressant och viktig artikel av Marcus Hansson:

https://nordfront.se/ljuger-alternativ-for-sverige

Den gamla tråkiga boomern Eva-Marie Olsson är tyvärr helt hjärndöd i hela huvudet!
Citera
2022-07-23, 20:36
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det är tydligt att de flesta DFS-medlemmar tänker rösta på relationscoachen Lennart Matikainens och Alexander Bard-beundraren Gustav Kasselstrands parti Alternativ för Sionister i valet. Vad har du för åsikter om det, SH1? Tycker inte du att DFS egentligen står politiskt närmare Nordiska motståndsrörelsen?

En mycket intressant och viktig artikel av Marcus Hansson:

https://nordfront.se/ljuger-alternativ-for-sverige

Den gamla tråkiga boomern Eva-Marie Olsson är tyvärr helt hjärndöd i hela huvudet!
DfS är en förening som har har noll med partipolitik att göra. Borde inte du veta det som långvarig DfS sympatisör?

Varför inte starta en relevant tråd istället så kanske diskussionen bli mer rättvis än massa löjligt guilt by associating.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in