2022-07-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Skolan i Skellefteå: ”Inga tecken på att vi borde ha larmat”

Återigen inte samma sak som att man inte gjort något. Som ni själva kan se har man gjort MASSOR. Han svarade inte tecken på att man borde ha larmat till annan myndighet. Inte samma sak som att man inte gör något. Här har ju också tagits in psykolog för bedömning så det är inte en ensam rektor som sitter och gömmer undan papper.
Citera
2022-07-14, 20:10
Bannlyst
” Redan för tre år sedan utreddes pojken i Skellefteå för kränkande behandling av andra elever.”

Så han började med sextrakasserier när han var 10 år
Citera
2022-07-14, 20:10
Medlem
Ohomosexuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Kan det vara så att utländskaa kvinnor inte vågar/ kan kontakta brottsoffer jour? Läst att många utländska kvinnor som vill lämna sina män blir mördade du vet Heder????

Det är inte lönt att argumentera med dessa skygglappsmänniskor.

Med svenska män menas i det här fallet (och i annan kriminalstatistik) svenska medborgare födda i Sverige. Inte nödvändigtvis att deras föräldrar är blonda germaner. Det finns tusentals dömda svenskar vars båda föräldrar är födda i exempelvis Afrika.

BRÅ släppte tidigare i år en rapport om brottslighet och etnicitet. Den som tror att araber och afrikaner är fredligare än germaner kommer att få sig en rejält obehaglig ögonöppnare. Särskilt när det kommer till sexualbrott.
Citera
2022-07-14, 20:11
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Rent teoretiskt är ju området tryggare nu än innan, till ett satans högt pris. De två senaste incidenterna som drabbat allmänheten har ju särskolebarnet stått för och nu är han inte kvar på gatorna.

Åter till att hålla sig undan för snorungarna på moped för de boende på Morö Backe.

Så är det. 👍
Citera
2022-07-14, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Pojken med familj har gömts av myndigheter pga hot.

Bra!!!
Citera
2022-07-14, 20:13
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Eftersom han gick i eller på särskola, så är det osäkert om han ens fattar/fattat konsekvenserna av sitt handlande. Vem det är synd om behöver vi inte ens frågasätta. Men det är absolut inte killen det är synd om, utan snarare offret.

Skolan har tidigare gått ut och varnat för den store pojkfan med problem i huvet, men ingen tycks ha lyssnat. Nu ligger det en flicka nersövd för att ingen lyssnade på varningen.

Rätta mig gärna om jag har fel, men hade inte pojkfan förekommit tidigare i något överfall eller liknande ?

Det är ganska ointressant om han inte fattade konsekvenserna. Nja, det har framkommit tråden att det i fjol några hundra meter från denna brottsplats så var det någon som försökte slita en ung kvinna från en cykel, denne någon såg ut som ett barn enligt BO i det fallet. Så polisen tittar nog på eventuell koppling nu. Men jag tror inte att det är spikat att det finns en koppling.
Citera
2022-07-14, 20:15
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det är ganska ointressant om han inte fattade konsekvenserna. Nja, det har framkommit tråden att det i fjol några hundra meter från denna brottsplats så var det någon som försökte slita en ung kvinna från en cykel, denne någon såg ut som ett barn enligt BO i det fallet. Så polisen tittar nog på eventuell koppling nu. Men jag tror inte att det är spikat att det finns en koppling.

Det är spikat och klart. Det var samma GM.
Citera
2022-07-14, 20:16
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Bostaden är tom... och folk som jobbar inom polisen har berättat att dom inte finns kvar i Skellefteå stad.

Har tyvärr ingen länk som bekräftar detta, sorry.

Men visst, det kan ju vara så att han är instoppad i lägenheten brevid sin gamla bostad, och att mina källor ljuger.

Tvivlar dock starkt på det.
Ok, Tack för svar.
Citera
2022-07-14, 20:19
Detta är så sjukt! Hela Sverige har farit illa av detta. Sover dåligt på nätterna. Både av mina ständiga tankar på lillflickan men även på de som jag känner som hittade henne. Tankarna lämnar aldrig.
De som hittade henne behöver själva hjälp nu.
Känner mig så jäkla dum som bara önskar att nån tog bort den där jäkla idioten som har förstört livet för så många.
Men mest för Luna och hennes familj.
Inget kommer att förändras i Sverige. Vi kommer ff att ta emot folk som inget annat land vill ha. Avskräde som inte är människor. Som inte respekterar andra människor eller egentligen kvinnor.
Varför? Jo för att det är ju såååå synd om dom.
Skitsnack. Dom har en kvinnosyn som är för jävlig. Kvinnor är inget värda. Och INGET kommer att bli bättre i Sverige bara för att dom kommer hit. Inget!!!
Ursäkta men djupa bitterhet men är så jävla less på daltandet.
Citera
2022-07-14, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto

Har en nära anhörig som gått särskola och denna är mycket medveten om rätt och fel. Och har ett konsekventtänk. Det har de flesta fast dom går på särskola. Denna "kille" skulle inte ha gått särskola. Han skulle vara inspärrad på ett boende.
Citera
2022-07-14, 20:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
” Redan för tre år sedan utreddes pojken i Skellefteå för kränkande behandling av andra elever.”

Så han började med sextrakasserier när han var 10 år

Tycker inte det verkar så osannolikt.
Citera
2022-07-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Detta är så sjukt! Hela Sverige har farit illa av detta. Sover dåligt på nätterna. Både av mina ständiga tankar på lillflickan men även på de som jag känner som hittade henne. Tankarna lämnar aldrig.
De som hittade henne behöver själva hjälp nu.
Känner mig så jäkla dum som bara önskar att nån tog bort den där jäkla idioten som har förstört livet för så många.
Men mest för Luna och hennes familj.
Inget kommer att förändras i Sverige. Vi kommer ff att ta emot folk som inget annat land vill ha. Avskräde som inte är människor. Som inte respekterar andra människor eller egentligen kvinnor.
Varför? Jo för att det är ju såååå synd om dom.
Skitsnack. Dom har en kvinnosyn som är för jävlig. Kvinnor är inget värda. Och INGET kommer att bli bättre i Sverige bara för att dom kommer hit. Inget!!!
Ursäkta men djupa bitterhet men är så jävla less på daltandet.
Du har helt rätt, lider med dig, nej det är inte bitterhet, det är klarsynthet du visar, inget kommer att bli bättre med dessa människor som invaderar vårt land, jag förstår verkligen inte att inte svenska folket ser hur ett land fullständigt dras ner i avgrunden, vad skall dessa människor tillföra, analfabeter, behöver tolk efter många år i Sverige, man talar om att Sverige behöver arbetskraft, inte f-n kommer dessa att någonsin arbeta , bidragen är betydligt högre än att gå och slita för en minimal lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in