• 1
  • 2
2022-07-14, 15:11
Medlem
Hej!

Inser att luftmadrass och sovsäck hade funkat. Men funderar lite på en sån där japansk variant. Hade det varit dyrt och ordna någon slags "golv" säng som är enkel att transportera tills jag kan få dit en riktig säng, vore en okej grej att ha i garderoben sen med. Måste man ha luftspalter undertill om man rullar ihop den mellan nätterna?
Citera
2022-07-14, 15:19
Medlem
SameOldStorys avatar
Alt. åk till IKEA och köp nåt billigt tills din riktiga kommer.
Citera
2022-07-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braus
Hej!

Inser att luftmadrass och sovsäck hade funkat. Men funderar lite på en sån där japansk variant. Hade det varit dyrt och ordna någon slags "golv" säng som är enkel att transportera tills jag kan få dit en riktig säng, vore en okej grej att ha i garderoben sen med. Måste man ha luftspalter undertill om man rullar ihop den mellan nätterna?

https://www.biltema.se/fritid/friluf...xoCV6wQAvD_BwE
Citera
2022-07-14, 15:36
Medlem
IKEAs gästsäng, blå.

IKEA

Helt okej, vik bara ihop över dagarna så får du massa plats. Förra veckan hade Jysk lite rea på madrasser med, tror det var 600 för en 80*200 som du bara kan lägga på golvet. Oklart om det priset var nationellt dock.
Citera
2022-07-14, 15:50
Medlem
Glostrups avatar
Uppblåsbar säng eller en campingsäng från typ XXL. Campingsängen är smal men med ett liggunderlag så är den helt ok för några veckor.
Citera
2022-07-14, 15:50
Medlem
Citat:
Hej!

En billig madrass att lägga direkt på golvet. Det kommer jag att ha i glappet mellan sängarna under min flytt.
Citera
2022-07-14, 16:28
Medlem
Tänkte annars något sånt här https://www.amazon.se/YAHAO-futonmad...186797992&th=1

men vet inte om man måste ha luftspalt under eller ifall det bara är och rulla ihop
Citera
2022-07-14, 16:47
Medlem
Hängmatta
Citera
2022-07-14, 19:12
Medlem
En fet tant?

Bäddsoffa kanske? Om du inte klarar ligga på en sån där ihoprullbar tunn madras man har när man är ute i naturen längre tid?
Citera
2022-07-14, 19:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Tänkte annars något sånt här https://www.amazon.se/YAHAO-futonmad...186797992&th=1

men vet inte om man måste ha luftspalt under eller ifall det bara är och rulla ihop

Det är bara att rulla ihop. Sköna att sova på också, du kanske ångrar sängen.
Citera
2022-07-14, 23:57
Medlem
slagskotts avatar
För 20 år sedan låg jag ute på jobb för en sjaskig firma. Vi var 7 pers i en lägenhet och jag fick en 40cm-ish hög luftmadrass som jag pumpade upp hårt och sov så jäkla bra att jag köpt hem två extra bäddar när vi får extra många nattgäster. Osäker på om det var hos jysk vi köpte dem på den tiden.
Citera
2022-07-17, 00:47
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Hej!

Jag skulle nog kolla på en sån japansk vikbar variant. Det verkar finnas en för 400:- på Jysk och någon för närmre en tusing på IKEA bland annat. Muji hade en sist jag var där men det verkar inte finnas på hemsidan.
När du sen fått en riktig säng så kan den vikbara vara en sittpuff och gästsäng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in