2022-07-14, 13:16
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hon hade säkert inte gått och köpt en sådan möbel i alla fall.

Det spelar ingen roll vem som köper vad; det spelar roll vem som använder sig av det. Köper inte jag en 737:a, men flyger en sådan i tid och otid så är jag en som bidrar till omvandling av flygfotogen till koldioxid. Köper inte jag kon och inte heller stolen gjord av kossan ifråga, men låter mig gladeligen fotas i den - så bidrar jag också till att normalisera den typen av djurnyttjande.
2022-07-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Du har ju tappat det helt. Sök hjälp.

Gamla hästar gör man gelatin av och mycket annat. Varken utnyttjas eller torteras då hästen är stendöd.

Gretas hästar är relevanta för det visar med all tydlighet att Greta är en hycklare av rang.
Hennes koldioxidutsläpp är mångfalt högre än mina och de flesta andras, ändå har hon mage att stirra på oss med sina otäcka mongoloida ögon säga åt oss andra att skärpa oss.

Hon är en hycklare och en falsk profet.
Du är grundlurad.

Alltså...du får högsta poäng för genomvidrig dynga utspytt i denna tråd - Grattis! ...eller inte...
DU själv som tillhör den art som står för den mesta miljöförstörelsen och klimathotet på jordklotet ska bara hålla käften och inte skylla på andra arter...undantaget då djurindustrin!!
Greta är varken en hycklare eller falsk "profet"! Hon säger uppenbara sanningar! Många klimatexperter håller med henne...andra som kallar sig miljöexperter gör det inte, men dom räknas vanligtvis till ultrahögern...typiskt!
2022-07-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det spelar ingen roll vem som köper vad; det spelar roll vem som använder sig av det. Köper inte jag en 737:a, men flyger en sådan i tid och otid så är jag en som bidrar till omvandling av flygfotogen till koldioxid. Köper inte jag kon och inte heller stolen gjord av kossan ifråga, men låter mig gladeligen fotas i den - så bidrar jag också till att normalisera den typen av djurnyttjande.

Det kan ha varit en potoshopad bild ändå...typ med dom fattiga barnen utanför tågfönstret när hon käkar frukost.
2022-07-14, 13:29
Avslutad
Citat:
Alltså...du får högsta poäng för genomvidrig dynga utspytt i denna tråd - Grattis! ...eller inte...
DU själv som tillhör den art som står för den mesta miljöförstörelsen och klimathotet på jordklotet ska bara hålla käften och inte skylla på andra arter...undantaget då djurindustrin!!
Greta är varken en hycklare eller falsk "profet"! Hon säger uppenbara sanningar! Många klimatexperter håller med henne...andra som kallar sig miljöexperter gör det inte, men dom räknas vanligtvis till ultrahögern...typiskt!
Greta är absolut ingen profet din dummer Visst är det hyckleri på högsta nivå. Man ska leva som man lär vilket hon inte gör.
Det har bla kommit fram att Greta inte själv kommit på Fridays for Future utan det är 2 personer till.Ändå lika förbannat låter man det fortfarande framstå på FFF s hemsida att hon själv var den som kom på det Snacka om lögner. Hon är en marionettdocka och har ett team bakom sig. Hon läser innantill från ett manus Den dagen hon själv lever som hon lär kan jag börja tänka mig att ta henne på lite mer allvar
2022-07-14, 13:41
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Det kan ha varit en potoshopad bild ändå...typ med dom fattiga barnen utanför tågfönstret när hon käkar frukost.

Photoshoppad i en intervju som visade Malena och Greta i hemmamiljön?
Så du menar att Tidningen Syre vill undergräva Greta Thunberg genom att publicera photoshoppade bilder med negativ vinkling?

Du är verkligen faktaresistent... :-) :-) :-)
2022-07-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Greta är absolut ingen profet din dummer Visst är det hyckleri på högsta nivå. Man ska leva som man lär vilket hon inte gör.
Det har bla kommit fram att Greta inte själv kommit på Fridays for Future utan det är 2 personer till.Ändå lika förbannat låter man det fortfarande framstå på FFF s hemsida att hon själv var den som kom på det Snacka om lögner. Hon är en marionettdocka och har ett team bakom sig. Hon läser innantill från ett manus Den dagen hon själv lever som hon lär kan jag börja tänka mig att ta henne på lite mer allvar

Det är Greta som har hållit talen...det är hon som blivit känd för saken...hennes "grej" är miljö- och klimathotet...din grej är förtal och elakheter av en engagerad tonåring..jag vet vad jag föredrar...inte dig i alla fall!
2022-07-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Photoshoppad i en intervju som visade Malena och Greta i hemmamiljön?
Så du menar att Tidningen Syre vill undergräva Greta Thunberg genom att publicera photoshoppade bilder med negativ vinkling?

Du är verkligen faktaresistent... :-) :-) :-)

Jag har inte sett bilden...men hon själv har väl inte köpt möbeln iaf....kan vara vegoläder!? Men för hela friden...Greta och hennes familj har inte utgett sig för att vara hardcore djurrättsaktivister ändå!
Senast redigerad av Havskung 2022-07-14 kl. 14:21.
2022-07-14, 14:04
Avslutad
Citat:
Det är Greta som har hållit talen...det är hon som blivit känd för saken...hennes "grej" är miljö- och klimathotet...din grej är förtal och elakheter av en engagerad tonåring..jag vet vad jag föredrar...inte dig i alla fall!
Hennes "grej" består av att vara marionettdocka och skådespelare
Om du nu köper det med hull och hår Så måste du lära dig att långt ifrån alla tycker som dig.Väldigt många tycker som mig att det är rent hyckleri
2022-07-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
FFFs stora Europaträffs workshops och seminarier kommer att hållas vid Turins Universitet och i parken som ansluter, Colleta Park, kommer man kunna tälta samt så kommer det finnas matställen och en konsertplats där italienska artister kommer framträda. Man har inga sponsorer istället har man crowdfundat ekonomin, även för att kunna hjälpa mindre bemedlade FFFare som reser långväga. Talare från bl,a Uganda och Amazonas regnskogar.

Allmänheten är välkommen att delta, sen blir det en öppen final fredagen den 29de med en demo antar jag.
En folkfest.

https://www.ecodallecitta.it/greta-thunberg-al-climate-social-camp-friday-for-future-a-torino/

Crowfundat, jo jag tackar jag. Samtidigt som det råder hungerkatastrof i Östafrika finns det tydligen folk som betalar ungdomar för att kunna flyga (hur många tons utsläpp av CO2 blir det där?) kors och tvärs till en renodlad ”folkfest” och jippo. Dessa ungdomar tycker i sin tur att det är viktigare att de får roa sig än att prioritera att svältande barn får överleva.

Hur var det nu Greta själv sa? ”Children are dying”. Dock inte pga koldioxid.

Vilka äckliga människor … och vad ska man kalla er som försvarar dem?

Citat:

Greta borde fördöma den tyska regeringen som ska öka kolförbränningen. Det var tydligen inte så viktigt att ”rädda klimatet” ändå?
2022-07-14, 15:01
Medlem
Citat:
Jag har inte sett bilden...men hon själv har väl inte köpt möbeln iaf....kan vara vegoläder!? Men för hela friden...Greta och hennes familj har inte utgett sig för att vara hardcore djurrättsaktivister ändå!

Det handlar inte om djurrättsaktivism. Det handlar om koldioxidutsläpp (i Gretas värld) och om onödig konsumtion.

Skulle vegoläder ge ett rimligt ”koldioxidavtryck”? Mig veterligen kräver all skinnframställning mycket kemikalier.

Så om Greta och hennes familj brydde sig om miljön så borde de ha haft det i åtanke. Fast de talar ju inte så mycket om miljön. Greta är mer förtjust i att babbla om kolonialism än om miljöförstöring- som faktiskt är ett reellt problem och som orsakas av människor. Till skillnad mot klimatvariationer, då.
2022-07-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Crowfundat, jo jag tackar jag. Samtidigt som det råder hungerkatastrof i Östafrika finns det tydligen folk som betalar ungdomar för att kunna flyga (hur många tons utsläpp av CO2 blir det där?) kors och tvärs till en renodlad ”folkfest” och jippo. Dessa ungdomar tycker i sin tur att det är viktigare att de får roa sig än att prioritera att svältande barn får överleva.

Hur var det nu Greta själv sa? ”Children are dying”. Dock inte pga koldioxid.

Vilka äckliga människor … och vad ska man kalla er som försvarar dem?

Greta borde fördöma den tyska regeringen som ska öka kolförbränningen. Det var tydligen inte så viktigt att ”rädda klimatet” ändå?

Dom åker väl tåg och flyger inte!
2022-07-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det handlar inte om djurrättsaktivism. Det handlar om koldioxidutsläpp (i Gretas värld) och om onödig konsumtion.

Skulle vegoläder ge ett rimligt ”koldioxidavtryck”? Mig veterligen kräver all skinnframställning mycket kemikalier.

Så om Greta och hennes familj brydde sig om miljön så borde de ha haft det i åtanke. Fast de talar ju inte så mycket om miljön. Greta är mer förtjust i att babbla om kolonialism än om miljöförstöring- som faktiskt är ett reellt problem och som orsakas av människor. Till skillnad mot klimatvariationer, då.

Greta och hennes familj har troligtvis gjort mycket mer för miljön och klimatet än vad du lyckats åstadkomma ändå! Du tillhör dom som snöat in på fanatiskt Gretahat...fånigt! Vegoläder kan vara tyg av t.ex. spill från anana/banan/svampodling...utmärkt! Men du intresserar dig knappast föt sånt! Vegoläder forskas det om, så att det ska bli ännu bättre ur klimatsynpunkt!
Som sagt, Gretas engagemang är välkommet!
Senast redigerad av Havskung 2022-07-14 kl. 15:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in