Citat:
Som jag tidigare påpekat:Även för den skickligaste medlare måste det finnas en viss kompromissvilja och en en viss god vilja och respekt hos bägge parter, för att en medling alls ska vara möjlig.
Detta gäller så klart även Greta och mig och detta gäller förstås även denna tråd.
Greta har förut vänligt talat om en tänkvärd och mycket välkänd bön från First nations. Där ber den troende Skaparen om hjälp, att inte döma någon förrän denne har gått två mil i den andres mockasiner!
Skulle tro att Greta rätt snart igen tar fram sin Prideflagga, och viftar glatt med den, för att visa att hon gillar olika. Greta kan förändras på ytan, men kärnan i henne är rätt lik!
Vad gäller den särskilda framstående matteprestationen konstaterar Greta glatt även där,
att hon redan har sin egen plattform. Hon verkar inte se något mervärde i, att göra prestationen offentlig. Fler forskare har tänkt som hon här, det är inte alls unikt även om det är ovanligt, och det är så klart hennes fulla rätt! Här väljer Greta att vara ödmjuk.
Jag gissar, att hon verkligen vill att prestationen ska tala för sig själv, och att bedömningen av den inte ska bli påverkad av, att den har gjorts av någon som är så internationellt känd som hon är!
Även Greta instämmer i diktarens uttrycksfulla ord om,
att när man räddar ett liv, så tindrar stjärnorna därvid!
Detta gäller så klart även Greta och mig och detta gäller förstås även denna tråd.
Greta har förut vänligt talat om en tänkvärd och mycket välkänd bön från First nations. Där ber den troende Skaparen om hjälp, att inte döma någon förrän denne har gått två mil i den andres mockasiner!
Skulle tro att Greta rätt snart igen tar fram sin Prideflagga, och viftar glatt med den, för att visa att hon gillar olika. Greta kan förändras på ytan, men kärnan i henne är rätt lik!
Vad gäller den särskilda framstående matteprestationen konstaterar Greta glatt även där,
att hon redan har sin egen plattform. Hon verkar inte se något mervärde i, att göra prestationen offentlig. Fler forskare har tänkt som hon här, det är inte alls unikt även om det är ovanligt, och det är så klart hennes fulla rätt! Här väljer Greta att vara ödmjuk.
Jag gissar, att hon verkligen vill att prestationen ska tala för sig själv, och att bedömningen av den inte ska bli påverkad av, att den har gjorts av någon som är så internationellt känd som hon är!
Även Greta instämmer i diktarens uttrycksfulla ord om,
att när man räddar ett liv, så tindrar stjärnorna därvid!
Artiklarna som du länkade till bygger inte på någon avancerad matematik. Greta™:s "framstående matteprestation" är inte omnämnd pga någon falsk blygsamhet från Greta™:s sida, utan pga att den inte existerar. Inga andra "framstående matteprestationer" är heller nämnda, eftersom de inte existerar. (Och du förstår uppenbarligen inte vad som avses med ett matematiskt bevis.) Dina fantasier om Greta™:s matematiska förmåga beror nog helt enkelt på att du saknar tillräcklig utbildning för att skilja mellan ett vetenskapligt arbete och en självhjälpsbok. Greta™ läser inga vetenskapliga arbeten, eftersom hon saknar den utbildning och träning som krävs för att tillgodogöra sig innehållet. (Propagandan från Miljöpartiet, Greenpeace och Extinction Rebellion bygger inte på vetenskap, det är bara grön religion.)
Greta™:s funktion är att dra in pengar till stiftelsen för att försörja familjen.
Fotnot:
Det är inte så att de som deltar i ett forskningsprojekt själva kan välja om de skall nämnas i författarlistan eller inte. En gång på 1990-talet bad jag om att mitt eget namn skulle strykas ur författarlistan till en artikel. Jag tyckte att artikeln höll för låg kvalitet och mitt eget bidrag var litet. Men det hjälpte inte, mitt namn står med ändå.