2011-01-24, 00:02
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men sätter man in en dödsannons fast personen inte är hittad? Kan det ha varit så att han hittades sex år efter det att han försvann, men att familjen i dödsannonsen skrev det datumet han försvann?

Killen har väl blivit dödförklarad efter att det gått en viss utredningstid.
Det är väl normalt att dödförklaring görs tidigast 10 år efter försvinnandet. Om det finns sannolika skäl att pesonen i fråga är död så kan det begäras i förtid.
Jag tror att det finns ett omfattande utredningsmaterial som talar för att killen har trillat i plurret.
Förmodligen ögonvittnen som bekräftat att han försvann i vattnet.
Citera
2011-01-27, 12:33
Medlem
TotenEngels avatar
Här nämner hans bror Tobias lite om försvinnandet http://www.puremastery.se/foeretaget/om-mig.html
Citera
2011-01-27, 19:30
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Här nämner hans bror Tobias lite om försvinnandet http://www.puremastery.se/foeretaget/om-mig.html

Det låter som ett frivilligt beslut som han har gjort och hoppat i plurret självmant.
Citera
2011-01-30, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Det låter som ett frivilligt beslut som han har gjort och hoppat i plurret självmant.

Varför tycker du det - det är väl en tolkningsfråga? Måste vara ett helvete att aldrig få veta. Tänker alltid på Olle från ja Sundsvall var det väl han försvann - när jag läser sånt här, hans mamma är död pappan pigg men gammal - tänk att aldrig få veta - det måste sätta spår i hjärnstammen genetiskt och förfölja släkten i rakt nedstigande led i evigheter...Vilken djävulsk plåga, precis som med Helena...
Citera
2011-01-30, 22:55
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Varför tycker du det - det är väl en tolkningsfråga? Måste vara ett helvete att aldrig få veta. Tänker alltid på Olle från ja Sundsvall var det väl han försvann - när jag läser sånt här, hans mamma är död pappan pigg men gammal - tänk att aldrig få veta - det måste sätta spår i hjärnstammen genetiskt och förfölja släkten i rakt nedstigande led i evigheter...Vilken djävulsk plåga, precis som med Helena...

Vad var det du försökte säga?
Citera
2011-02-01, 03:23
Medlem
Troians avatar
Enligt en artikel i Expressen från juli 2005 var han då fortfarande försvunnen. Han hade varit på Kolingen och sågs sist på väg mot Slussen.
Citera
2011-02-01, 05:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt en artikel i Expressen från juli 2005 var han då fortfarande försvunnen. Han hade varit på Kolingen och sågs sist på väg mot Slussen.
I trådstarten stod det Engelen, men det är samma ställe. Efterson han var på väg från ett näringsställe och gick mot Slussen där det finns vatten kan man anta att han var berusad och att det har hänt en olycka. Det har vi sett tidigare i forat att alkohol och vatten är en livsfarlig kombination.
Citera
2012-03-22, 16:48
Medlem
Jag har nu fått bekräftat från en polisbekant att FANNS ett spår, teori... kalla det för va ni vill hos polisen på den tiden ang en möjlig situation att folk faktiskt kidnappades kring Slussen.

Så mkt mer visste inte min poliskompis men det va iaf något som dom på den tiden hade uppslag på och iaf inte bara viftade bort. Vore så otroligt intressant och veta mer om detta då jag själv vid den perioden passerade en miljon gånger på pickalurven kring Slussen (själv)....

/J
Citera
2012-05-29, 20:06
Medlem
Hejsan!

Thomas Ruzika eller hur det stavas försvan 2004 från Skarpövägen i Orminge men hittades bara för ett år sedan havet vid skuru tillsammans med en kvinna på sjöbotten. Båda kroppsdelarna hade nu blivit sklett..

Hans vänner hade satt honom i en taxi vid slussen för att han var så berusad så dom ansåg att det var bäst att han åkte hem, då han ville bli avsläppt i Orminge. När man sedan sökte efter Thomas i Myrsjön fann man en annan kropp av en man som hade försvunnit några år tidigare vid namn Martin om jag inte minns fel.
Citera
2022-07-14, 13:23
Medlem
Ördögs avatar
Vi kan notera här att killens fullständiga namn var Thomas Alfred Myung Joon Frankman, samt att han begärdes dödförklarad 2009, tio år efter att han dunstat.

https://tidningar.kb.se/8224221/2009...art/3/page/12/ (DN 2009-07-01)
THOMAS Alfred Myung Joon Frankman, 810219-7475, har begärts dödförklarad. Thomas Frankman försvann den 11 maj 1999. Thomas Frankman kallas jämlikt 7
.
Senast redigerad av Ördög 2022-07-14 kl. 13:26.
Citera
2022-07-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vi kan notera här att killens fullständiga namn var Thomas Alfred Myung Joon Frankman, samt att han begärdes dödförklarad 2009, tio år efter att han dunstat.

https://tidningar.kb.se/8224221/2009...art/3/page/12/ (DN 2009-07-01)
THOMAS Alfred Myung Joon Frankman, 810219-7475, har begärts dödförklarad. Thomas Frankman försvann den 11 maj 1999. Thomas Frankman kallas jämlikt 7
.
Eftersom du "öppnade" tråden igen kan jag skriva att jag minns att det var en hel del unga som försvann under några år.
Vissa har hittats i vattnet runt Slussen och andra har aldrig hittats. Det gemensamma för dom flesta var att dom förmodligen passerat Slussen.
Jag och mina vänner som var unga då och festade så fort vi fick chansen, var helt säkra på att någon/några knuffade i folk från kajen.
Som boende på Södermalm tog vi hellre omvägen via Västerbron om tunnelbanan inte gick.
Citera
2022-07-14, 14:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många män har försvunnit vid Slussen under årtiondernas lopp.

Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Eftersom du "öppnade" tråden igen kan jag skriva att jag minns att det var en hel del unga som försvann under några år.
Vissa har hittats i vattnet runt Slussen och andra har aldrig hittats. Det gemensamma för dom flesta var att dom förmodligen passerat Slussen.
Jag och mina vänner som var unga då och festade så fort vi fick chansen, var helt säkra på att någon/några knuffade i folk från kajen.
Som boende på Södermalm tog vi hellre omvägen via Västerbron om tunnelbanan inte gick.

Att försvinna vid just Slussen är något som har skett även historiskt.

Det handlar enbart om män mig veterligen. Vid Slussen blir det oftast att vänta på t-banan eller någon buss. Har själv sett hur berusade män stått vid kajkanterna och urinerat ner i vattnet.

(FB) Kabellindaren som försvann: Olof Allan Elofsson, Stockholm, 1951.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in