Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-12, 14:07
  #1
Medlem
MAJOR. DP World Tour/PGA Tour, tor–sön: The 150th Open Championship.
Svenskar i fältet: Alexander Björk, Henrik Stenson.
2022-07-13, 19:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl
MAJOR. DP World Tour/PGA Tour, tor–sön: The 150th Open Championship.
Svenskar i fältet: Alexander Björk, Henrik Stenson.

Hörde att Tiger Woods är med också. Frågan är hur redo han är för spel. Det är inga småskador han fick efter olyckan. Kanske kan han göra bra ifrån sig.
2022-07-14, 08:11
  #3
Medlem
wwrs avatar
Den dubble mästaren Greg Norman som stöder den Saudi-sponsrade golfserien LIV (rom. 54) är inte inbjuden till den 150:e Open som spelas på St Andrews. Guardian tycker det liknar komedin Caddyshack
Citat:
R&A v LIV: golf’s civil war strays into Caddyshack territory on eve of Open
The 150th Championship, held at St Andrews, is inevitably overshadowed by questions around Saudi Arabia-backed tour
https://www.theguardian.com/sport/20...on-eve-of-open

Jag tror Tiger slår ut kl 4 i eftermiddag, svensk tid.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-14 kl. 08:31.
2022-07-14, 12:53
  #4
Medlem
Vanstertrollets avatar
Ärligt talat så ser banan ut som min lokala skitbana. Verkar enkelt dock. Leder på -7. Minns vissa år när det blåste så hårt att typ ingen gick under par…
2022-07-14, 13:03
  #5
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ärligt talat så ser banan ut som min lokala skitbana. Verkar enkelt dock. Leder på -7. Minns vissa år när det blåste så hårt att typ ingen gick under par…
Nu skall vi inte vara så där. Man sköt fram hela programmet efter Corona så 2021 spelades Open på Carnoustie bara för att kunna spela den 150:e Open på the Old Course vad jag sett.
2022-07-14, 14:12
  #6
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu skall vi inte vara så där. Man sköt fram hela programmet efter Corona så 2021 spelades Open på Carnoustie bara för att kunna spela den 150:e Open på the Old Course vad jag sett.



Inget slår Old Course såklart. Men spelarna lär inte vara vana vid att det knappt är gräs på fairway. Jag är van dock. Det är precis sådär det ser ut på min hemmabana förutom att den inte är links hehe.

Fan vad kul och se gubben Els däruppe! Hoppas han kan göra vad Tom Watson var så nära att göra 2009.

Jävlar så det rullar på annars. Tror inte man slagit en drive under 300 meter här alltså.
__________________
Senast redigerad av Vanstertrollet 2022-07-14 kl. 14:15.
2022-07-14, 14:25
  #7
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet


Inget slår Old Course såklart. Men spelarna lär inte vara vana vid att det knappt är gräs på fairway. Jag är van dock. Det är precis sådär det ser ut på min hemmabana förutom att den inte är links hehe.

Fan vad kul och se gubben Els däruppe! Hoppas han kan göra vad Tom Watson var så nära att göra 2009.

Jävlar så det rullar på annars. Tror inte man slagit en drive under 300 meter här alltså.

Watson var i särspel om titeln, han var nästan 60 då!
Förr i tiden kunde en del amerikanska broilers ha problem i blåst och från linksunderlag. De kunde främst spela bollar som låg närmast peggade på fairway. Men hur det är numera vet jag inte.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-14 kl. 14:53.
2022-07-14, 17:37
  #8
Medlem
wwrs avatar
Young USA leder på -8. Els T20 -2, Westwood T4 -4. Tiger +4 efter 4 hål.
2022-07-16, 14:07
  #9
Medlem
Det blir festaften for golfinteresserte nordmenn som kan følge sendingene fra The Old Course i St. Andrews i kveld.

Vår egen Viktor Hovland slår ut sammen med Rory McIlroy kvart på fem i kveld. De er på delt 3. plass, og går ut som nest siste par.

Det kommer ett par hundre tusen tilreisende til St. Andrews under The Open. Det er fullt av publikum på banen. Etter at Tiger Woods misset cuten i går, er det definitivt Rory McIlroy som er mest elskede publikumsfavoritten. Det lyder taktfaste rop "Rory Rory" mens han går langs banen.

2016-vinner Henrik Stenson misset cuten med minst mulig margin. Også Alexander Björk måtte nøye seg med to runder i The Open. Det er små marginer.

Men allikevel en fest. Å få delta og få være til stede, i den mest prestisjefylte golfturnerningen av alle, og på den mest prestisjefylte, krevende og tradisjonsrike golfbanen i verden.
2022-07-16, 14:17
  #10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det blir festaften for golfinteresserte nordmenn som kan følge sendingene fra The Old Course i St. Andrews i kveld.

Vår egen Viktor Hovland slår ut sammen med Rory McIlroy kvart på fem i kveld. De er på delt 3. plass, og går ut som nest siste par.

Det kommer ett par hundre tusen tilreisende til St. Andrews under The Open. Det er fullt av publikum på banen. Etter at Tiger Woods misset cuten i går, er det definitivt Rory McIlroy som er mest elskede publikumsfavoritten. Det lyder taktfaste rop "Rory Rory" mens han går langs banen.

2016-vinner Henrik Stenson misset cuten med minst mulig margin. Også Alexander Björk måtte nøye seg med to runder i The Open. Det er små marginer.

Men allikevel en fest. Å få delta og få være til stede, i den mest prestisjefylte golfturnerningen av alle, og på den mest prestisjefylte, krevende og tradisjonsrike golfbanen i verden.
Jag såg det, grattis!

Ett blåbär som Young är fortfarande tvåa. Bra gjort, men jag hoppas på rejäl, utslagsgivande vind till finalrundan
2022-07-16, 14:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag såg det, grattis!

Ett blåbär som Young är fortfarande tvåa. Bra gjort, men jag hoppas på rejäl, utslagsgivande vind till finalrundan

Takk for det! Og ja, det blir uhyre spennende å følge kveldens runde.

Vinden, den harde og bulkete fairwayen hvor ballen spretter helt uforutsigbart, de vanskelige eller nærmest umulige bunkerslagene; den som vinner til slutt må ha noe flaks underveis.

For min del håper jeg at Viktor føler han kommer litt i skyggen av Rory, at det kan lette nervepresset litt, og at Viktor greier å spille opp i mot sitt aller beste.
2022-07-16, 18:10
  #12
Medlem
wwrs avatar
Eagle för Viktor igår
https://twitter.com/PGATOUR/status/1...G0MvBumFXa8ehg

Viktor nu i ensam ledning efter fyra raka birdies två slag före packet på hål 6 nu

Ingen dålig datorgrafik. Alla spelares alla slag finns datoranimerade
https://www.theopen.com/leaderboard

32 ut, båda drev green 350 yds, Viktor missade en 8-fotare för birdie och Rory satte en 5-fotare. Viktor nu ett slag före.

Rory eagle på 10:an. Verkar vara ganska heta spelare. Viktor birdie, delad ledning.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-16 kl. 19:09.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback