2022-07-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
De är Pk och flum d.v.s. per definition inkompetenta med oförmåga att tänka. Det som ledde till att de importerade brottslingen, lät honom springa fritt, kommer att dalta med honom och inte utvisa honom samtidigt som hans offer har skändats för livet och kanske dör. Precis som med Akilov etc. etc.

Det är galenskap att importera terrorister och mördare etc. och sedan tro att problemet är att de inte "övervakas" tillräckligt.

PK/flum/inkompetens är det som leder till daltande och invandring och till slut brottslighet och förfall av alla i situationer vilket dagligen forumets trådar vittnar om.
Det är din syn på saken, jag har min egen. Vi får nog tyvärr komma överens om att inte komma överens just vad gäller detta fall.

Väl mött
Citera
2022-07-14, 09:19
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/4q4wJYa1N...-valdshandling

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...h-socialtjanst

Så, socialen gjorde uppenbarligen inga som helst åtgärder efter händelsen för ett år sedan. Inte ens MGMs nya skola kände till detta. Enhetschefen är f.ö. V: https://vasterbotten.vansterpartiet....iktsstyrelsen/
Citera
2022-07-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardemumma16
Ska vi hålla oss till ämnet gällande den utsatta flickan och den knäppa gärningsmannen?

Eller ska även denna tråd utmynna i rasism, nazism och annat som inte hjälper oss att förstå vad som har skett?

Självklart ska denna psykopat / idiot som har utsatt den unga flickan få så långt straff som möjligt. Det håller vi alla vettiga människor med om. Om han sen råkar vara en annan hudfärg eller ej hör inte till den faktiska hemskheten som har skett.

Jag tror inte att den lilla utsatta flickan skulle må bättre i sin sjukhussäng ifall samma övergrepp hade skett av en annan ung man. De fysiska skadorna kommer förhoppningsvis att läka. De psykiska skadorna kommer att forma den unga flickans liv framöver. I det här finns det massor av utsatta nära och kära som just nu oroar sig för hur framtiden kommer att se ut.

Ta gärna snacket gällande era politiska åsikter, men gör det i en tråd där ämnet är politik.

För er som ser att "SD" utnyttjar situationen så är det väl knappast oväntat? Det är deras grej. De är ett "missnöjesparti" som gynnas av att personer med utländsk härkomst gör fruktansvärda brott.

/ Tack på förhand

Det är snarare du och andra som oblygsamt vill hantera det här som om det uppståt i ett vakuum och är oförståeligt istället för en del av ett återkommande mönster som var synligt redan på 50-talet åtminstone på sina håll i Europa.

Men din bisarra och infantila åsikt ser du som legitim och en korrekt förståelse ska vi inte ha för kunskap är din fiende.
Citera
2022-07-14, 09:21
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ska vi hålla oss till ämnet gällande den utsatta flickan och den knäppa gärningsmannen?

Eller ska även denna tråd utmynna i rasism, nazism och annat som inte hjälper oss att förstå vad som har skett?

Självklart ska denna psykopat / idiot som har utsatt den unga flickan få så långt straff som möjligt. Det håller vi alla vettiga människor med om. Om han sen råkar vara en annan hudfärg eller ej hör inte till den faktiska hemskheten som har skett.

Jag tror inte att den lilla utsatta flickan skulle må bättre i sin sjukhussäng ifall samma övergrepp hade skett av en annan ung man. De fysiska skadorna kommer förhoppningsvis att läka. De psykiska skadorna kommer att forma den unga flickans liv framöver. I det här finns det massor av utsatta nära och kära som just nu oroar sig för hur framtiden kommer att se ut.

Ta gärna snacket gällande era politiska åsikter, men gör det i en tråd där ämnet är politik.

För er som ser att "SD" utnyttjar situationen så är det väl knappast oväntat? Det är deras grej. De är ett "missnöjesparti" som gynnas av att personer med utländsk härkomst gör fruktansvärda brott.

/ Tack på förhand
Börja med att skriva ut dina känslor om SD i en politisk tråd om du mår dåligt utav deras vallöften och det dom förespråkar?
Att det finns många bra invandrare råder det ingen tvekan om. Men det hör inte heller hemma i det här ämnet.
Citera
2022-07-14, 09:22
Medlem
Någon som minns hur det var vid ”Tunnelmordet” i Fagersta. Där var en av gm under 15 år, frihetsberövades han eller fick han också gå lös direkt?
Citera
2022-07-14, 09:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
För allmänhetens säkerhet borde man under pågående utredning utgå från att en misstänkt kan vara skyldig och därmed säkerställa att en trolig sexualsadist inte ges möjlighet att begå fler brott.
Den åtgärden har redan tillgodosetts.
Citera
2022-07-14, 09:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nonsens! Givetvis känner skolan till överfallet.

Det kan vara så att tunnel-överfallet inte är känt för skolledningen, och om så är fallet är det Socialtjänsten som bär ansvar för initiativ till samråd.
Polisen kan i vissa fall tala med skolledning, men jag förstod att det blev en nedlagd utredning samt att brottsoffret var en vuxen kvinna (ej skolelev). I Polisens uppfattning kan det därför hamna utanför skolan samt då han är minderårig är det redan stämplat att Soc har ansvaret.
Pga att åklagare bekräftat denna händelse, finns det i vart fall stora missar i kommunikation och uppföljning kring grabben.

Det förekommer tråduppgifter om händelser på skolan också, bla att killen ska ha försökt dra in en flicka på en toalett, olika typer av tafsanden mm.
Sådant skulle absolut finnas inom skolans dokumentation.

För egen del, har jag helt omöjligt att se att både detta brutala överfall på 9-åringen samt tidigare attack mot en kvinna i gångtunneln kommer oannonserat.
Killen besitter rimligtvis ett agerande utåt som ligger inom samma mönster då en 15-årig-isch särskolegrabb knappast är ett mastermind som går runt och döljer sina mörka sidor.
Detta borde med all tydlighet snappats upp av vuxenvärlden runtom honom.

Kan det vara så att man sett mellan fingrarna pga han går i särskoleklass och av den givna anledningen vilken/vilka diagnoser han nu än har som föranleder sär-klass?
Att detta faktumet gör att skolan "tillåter" ett större handlingsutrymme för grabben?
Citera
2022-07-14, 09:25
Medlem
Jag hoppas dom tar tester på honom för könssjukdomar osv med så det inte kommer en till kalldusch för flickstackarn.

Nu låter det väldigt rasistiskt att jag tänker så men jag tänker alltid AIDS när jag hör ordet ”Grov våldtäkt” svart som vit.

Jag vet inte riktigt varför men det känns lite smutsigare på nått vis, och HIV kan man väl födas med?
Citera
2022-07-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Det är din syn på saken, jag har min egen. Vi får nog tyvärr komma överens om att inte komma överens just vad gäller detta fall.

Väl mött

Jag tänker mig att det är en fråga om argument och liknande och inte bör vara en "trosfråga". Har inte sett en tydlig hänförd ståndpunkt från din sida eller skäl mer lite utrop om att några lokalt skulle vara inkompetenta (vilket säkerligen stämmer).

Psykopati är inte botbart. Det finns många terrordåd som exempelvis har utförts av islamister medan de var "punktmarkerade" av respektive säkerhetstjänst.

Att skriva på forum är givetvis frivilligt, det kan vi komma överrens om !
Citera
2022-07-14, 09:31
Medlem
Alvids avatar
Citat:

/ Tack på förhand
Så avslutar du inlägget med att dela med dig av dina egna politiska åsikter!
Citera
2022-07-14, 09:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldsrc

Så, socialen gjorde uppenbarligen inga som helst åtgärder efter händelsen för ett år sedan. Inte ens MGMs nya skola kände till detta. Enhetschefen är f.ö. V: https://vasterbotten.vansterpartiet....iktsstyrelsen/

Anette Stenmark har alltså en misstänkt politiskt vurmande agenda med invandrare.
Lik förbannat är det handläggare/soc-sekreterare som där & då agerar med uppgifterna från polisen gällande attacken på kvinnan i gångtunneln.
Märk väl här att Anette Stenmark troligtvis enbart kan ha läst in sig på ärendet i nutid, ett år efter det utspelat sig.
Citera
2022-07-14, 09:33
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldsrc

Bra forskat, här är ju anledning till att skiten la sig redan förra året.
Mgm är afrikan och chefen är vänsterpartist. Klart som fan man inte vill sprida till skolledningen eller övriga instanser att de har en våldsbenägen afrikan som går lös.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-14 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in