2022-07-14, 01:53
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Att uppmana att inte sprida hat mot alla färgade är INTE att försvara gärningsmannen eller hans vidriga brott

Att se vilka diagnoser och andra saker som kan ha bidragit till att han valde att göra brottet är INTE att försvara gärningsmannen eller hans vidriga brott
Men vem i helvete har skrivit hat mot alla afrikaner. En idiot förstår väl att alla afrikaner inte gör så där!Lägg ner ditt skitsnack och ta av dig offerkoftan. Pallar du inte att läsa hur folk uttrycker sig på Flashback så kanske du ska sluta att läsa. Du kan inte förändra människor. Dessutom har du ingen jävla aning om vad jag har för härkomst. Tror du att det bara är etniska svenskar som tycker att det är förjävligt det han valde att göra, så är du så jävla vilse på elcykeln.
Citera
2022-07-14, 01:54
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det finns INGEN på statsmedia som försvarar gärningsmannen eller handlingen. Tror du det på allvar så tycker jag synd om dig! Om man däremot vill försöka förstå hur och av vad en gärningsman formats så tittar man på exakt de saker han pratar om. Hur tror du att tex FBI gör gärningsmannaprofiler? Jo för att man har lärt sig genom att studera brott och gärningsmän och deras uppväxt. Det gäller inte bara invandrade gärningsmän. Om vi tex vill ha en chans att förhindra skolskjutningar så är det lämpligt att titta på de som varit och se om det hade funnits något som samhället hade kunnat förhindra.

skulle man kolla på din och andra Flashback individers bakgrund är jag säker att man skulle kunna hitta bidragande faktorer till er människosyn och beteende också

skitsnack. SVT gör på det här viset systematiskt. det är synnerligen smaklöst av SVT att ägna sig åt att förringa och "försöka förstå" gärningsmannen, om än via ombud. deras sändningstillstånd borde dras in omgående.

SVT:s framplockade språkrör satt och spekulerade hej vilt om marxistiska förklaringsmodeller. våldsnegerns beteende kan lika gärna vara genetiskt. det är till och med mer troligt.
Citera
2022-07-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Men vem i helvete har skrivit hat mot alla afrikaner. En idiot förstår väl att alla afrikaner inte gör så där!Lägg ner ditt skitsnack och ta av dig offerkoftan. Pallar du inte att läsa hur folk uttrycker sig på Flashback så kanske du ska sluta att läsa. Du kan inte förändra människor. Dessutom har du ingen jävla aning om vad jag har för härkomst. Tror du att det bara är etniska svenskar som tycker att det är förjävligt det han valde att göra, så är du så jävla vilse på elcykeln.

Jag tycker också att det är för djävligt det han valde att göra!! Men halva tråden består av inlägg om att alla från Afrika är apor och negerjävlar så visst fan är det hat mot fler än gärningsmannen!
Citera
2022-07-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kommer garanterat behöva beskydd.
Med tanke på klappjakten som omogna vuxna ägnar sig åt.

Med tanke på det upphausade läget där flickan har gjorts till ett redskap för invandringspolitik och med tanke på att det (i nuläget) uppges vara en 13-åring så finns det rättsfall som inte är mer än några år bak i tiden.

Grabbar vid namn Johan, Oliver och Emil.

▪️Juli 2018 våldtogs Nella under pistolhot (soft air Gun) av 14-åringen. När han var klar skar kompisen Johan halsen av henne.

Soc fattade inte att de kunde begära bevistalan så det skedde aldrig. Han behövde således inte ens säga ett ord i rätten och hamnade sen på nåt hem.

▪️Augusti 2018 slog 14-åringen och 16-åringen ihjäl Gica.
Innan mordet häcklade de mannen i två års tid med fysiska kränkningar, öknamn och hån.

Dödsmisshandeln filmades. Det avsvimmade offret är avsvimmad med de fortsätter slå och sparka honom i ryggen och använder en skylt, livboj och en vägkon för att slå ihjäl honom.
14-åringen avrundar med att pissa i en burk och kasta på honom.

14-åringen omhändertogs av myndigheter via LVU och enligt handlingarna står att han haft en drivande roll.

Du har så rätt, men tvivelaktikt om soc verkligen missade bevistalan.
Då Nella våldtäkts ungens farfar har varit socialchef i flera kommuner runtom, dessutom är de familjehem oxå i byn.
Den skitungen fick permis och spatserade utanför Nellas mamma ett antal ggr.
Citera
2022-07-14, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, går man i försvar för en sådan här jävla dåre så är man inte en bättre människa. Man är ett relativistiskt jävla avskum som inte förstår vad som menas med eget ansvar. Ungdomsrabatter kom till i en tid då dårarna slogs med jämnåriga och slängde på sin höjd fyrverkerier på polisen. Men visst, allt är samhällets fel. Inte den skyldige individen som torterat en nioåring i flera timmar.

Dåre, idiot, efterbliven eller bara förståndshandikappad ? (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)
Jag tycker att grabben borde hållits under uppsikt. Han har ju tidigare förekommit i utredningar.

(Uppgifter finns numer i startinlägget, så även denna uppgift)
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-07-14 kl. 02:04.
Citera
2022-07-14, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
SVT borde hållit käften med Risbergs "vad har han varit med om"-snack. Lågt av public service.
Jag har sett inslaget på Aktuellt. Det borde bemötts ordentligt av någon sakkunnig som inte delat
denna ursäktande analys. Allt var han sa var nog inte fel men påtagligt ensidigt.
Eller att reportern ifrågasatt "vad har han varit med om"-uttalandet.
Det finns nämligen de som är svårt asociala och kriminella sedan födseln och inte ens ambitiösa
föräldrar kan ändra på detta.
Citera
2022-07-14, 02:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Det är inget en 9-åring ska behöva bära. Om hon inte blir grönsak så har hon tillräckligt i alla fall. Det borde räcka med att vi vet att det är en 9-åring.. En googling så visste min dotter vad hon hette, hur hon såg ut, vad hennes syster hette och var de bor.. Det är inte OK. Punkt.

Det är kanske inte okej, men det är oavsett inte hon som ska bära skulden eller skammen. Hon har också svenska folkets sympati, och dessa bilder har i vart fall gett ett ansikte på ett brott som annars hade grävts ner med tiden. Detta fall har engagerat folk desto mer efter att de censurerade bilderna spreds, eftersom många (tyvärr) behöver förstå vad mordförsök och sexuellt våld faktiskt är för något i verkligheten.

Annars är det inget konkret, det är bara några stycken och fåordiga beskrivningar i textformat. Detta fall hade aldrig uppmärksammats på det här sättet, om inte folk faktiskt fick se vad det egentligen betyder när media skriver "Pojke under 15 år misstänkt för mordförsök". Nej, jag vet vad du tänker, men nej folk förstår inte. Folk är avtrubbade av allt skit som det skrivs om i världen, det blir inte kännbart förrän man ser vad det är man ska bry sig om.

En flicka "under 15 år" som överfalls av pojke "under 15 år" blev till slut en 9-årig flicka som blev våldtagen, plågad och närmast ihjälslagen av en tonåring och bilderna vittnar om de enorma kontraster mellan de två och vilken ondska hon råkat ut för. Detta kan du inte enbart läsa dig till i media för att greppa fullt ut.

Detta är ju dessutom något som media själva gör hela tiden. Man dokumenterar våldsdåd, döda människor, flyktingbarn, krigsoffer osv. Många gånger har inte de heller gett sitt medgivande. Men för att skapa reaktioner och ett uppvaknande krävs det ibland att folk behöver få se sånt här.
Citera
2022-07-14, 02:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är kanske inte okej, men det är oavsett inte hon som ska bära skulden eller skammen.
Skam? Vilken skam?

Såvitt jag vet som Svensk född i Sverige, så bär man ingen skam om man våldtagits..
Citera
2022-07-14, 02:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skam? Vilken skam?

Såvitt jag vet som Svensk född i Sverige, så bär man ingen skam om man våldtagits..

Vad exakt var det du inte förstod med meningen "det är inte hon som ska bära skulden eller skammen"?
Citera
2022-07-14, 02:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad exakt var det du inte förstod med meningen "det är inte hon som ska bära skulden eller skammen"?
Varför skulle det finnas skam i det hela?
Senast redigerad av Trolltestet 2022-07-14 kl. 02:28.
Citera
2022-07-14, 02:29
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ett är i alla fall säkert - allmänheten måste skyddas från det här rovdjuret!

Allmänheten måste skyddas från många rovdjur där ute...
Citera
2022-07-14, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varför skulle det finnas skam i det hela?
Det borde inte finnas, men det GÖR det. Fråga vilket våldtäktsoffer som helst! Jag har inget emot att mgm hängs ut och synas i sömmarna, men offret ska fan välja själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in