2022-07-13, 23:37
Medlem
https://www.svtplay.se/video/3568690...236&id=eryrw52

3min 59 sek in i klippet enhetschefen interjuvas
Citera
2022-07-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Egentligen förstår jag inte snacket om att straffen ska vara avskräckande. Som om en våldsman eller mördare tänker på det? Nej, vad straffen handlar om är att öka tryggheten i samhället medan våldsmannen eller mördaren sitter i fängelse och inte längre kan vara hotfull mot andra människor.

Så långa straff för brottslingar handlar i första hand om trygghet för offren och andra i samhället.
Kanske hindrar det en hel del våldsbrott som begås planerade, men knappast förståndshandikappade barn som varken har konsekvenstänk eller impulskontroll.
Citera
2022-07-13, 23:38
Medlem
Det finns en bra sak som ni Skellefteå-bor kan göra nu och det är att starta ett eget parti...Hofors har redan gjort det. För vad ska regeringen göra om ni bestänmer att ni inte längre ska ta in fler... Regeringen kan beordra, men då måste även tex Danderyd, Vellinge och Östermalm bidra... Starta Skellefteå-partiet och ta inte in de som ni inte vill ta in. För varje kommun har veto och så länge ni bara bryr er om folket i Skellefteå och inte pengarna, så kommer ni också att komma långt. Kolla upp Hoforspartiet. Om alla kommuner hade sina egna partier, så hade IQ 60 blivit tvungna att stanna i Sthlm....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Det finns väl även registrering av födda i Etiopien? Har familjen uppgett korrekta namn borde det kunna kontrolleras. Gissningsvis är hela deras historia dock fullständig lögn, in i minsta detalj.
Inte ovanligt, men heller inte något vi behöver bråka om, det lär visa sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Då är jag den enda som inte har sett bilden i tråden då jag har sysslat med annat under dagen.

Googla flicka Skellefteå bild så får du upp både flickan och gärningsmannen
Citera
2022-07-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Dom har ju cirkulerat runt hela nätet i dagar
Jag har sett en bild på MGM men jag har inte sett mammans inlägg som jag ville läsa.
Om det har postats så frekvent som du säger, så kan du bistå med en länk eller vad vill du?
Citera
2022-07-13, 23:39
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jo de kan låsa in honom på psyket. Har man gjort något sådant som han gjort är man psykiskt gravt störd och behöver vård. I det här läget är det tillåtet med tvångsvård oavsett ålder. Han är farlig för alla och för sig själv.

Ja alltså, han är ju förståndshandikappad OCH våldsbenägen till den milda grad att han har torterat, våldtagit och försökt att döda (!) en 9-årig flicka! Jag har arbetat med förståndshandikappade i flera år och har aldrig stött på någon i jämförelse med denna grabb. Våldet känns inte som att det har med förståndshandikappet direkt att göra, utan uppväxten på något vis. Dessa människor är generellt mer goda och oskuldsfulla än den normala människan.
Totalt onormalt beteende även för en förståndshandikappad.
Nu har vi tagit in LÅNGT fler invandrare ifrån länder med en extrem ojämlikhet mellan könen, än vad vi har klarat av att ta hand om. (vi = politikerna i vårat land)
Vi, folket, har ALDRIG givit våra politiker tillstånd att så totalt förstöra vårat fina samhälle som vi en gång hade, med mer problem, mer våld, mer drogproblem. Förstår inte!
Hoppas på att lagstiftningen kan ändras så att migranter som begår grova brott inom vilken kategori som helst, kan bli av med sina medborgarskap, och det ska dom bli informerade om sekunden de sätter foten på svensk mark.
Hoppas innerligen att flickan överlever detta, både fysiskt och psykiskt, men jag tvivlar tyvärr, detta är ett enormt trauma för henne och hennes familj.
Jag förstår vreden och hatet, det är känslor precis som alla andra känslor. (!)
Senast redigerad av StigaSol 2022-07-14 kl. 00:03.
Citera
2022-07-13, 23:40
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Det verkar drälla in lite negerungar kors och tvärs i den där familjen. En av svartingarna som inte är släkt följde väl med på resan som ensamkommande/ankarbarn. DNA borde tas på varenda jävel som ansöker om uppehållstillstånd.

Hmm, den skocken väcker nog uppmärksamhet om den omplacerats i Norrland. Så det är väl bara i Stockholm de kan andas ut i lugn och ro, helst Rinkeby, Hallunda eller Skärholmen där de smälter in bra.

Sedan kan de bara vänta in saft och bullar på Soc samt småpratsbesök hos psykolog Risberg. Plus en del schyssta bidrag förstås!
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nu går han i och för sig i grundsärskolan där många elever inte uppför sig ”normalt”. Men att skolan inte sett något av detta beteende ser jag som osannolikt.
Menar du att Henrik Bolin (Avdelningschef för grundskolan i Skellefteå Kommun) sitter och blå-ljuger framför kameran och hans bunt med A4's som han sitter och fibblar med..?!
https://www.svtplay.se/video/3568690...142&id=eryrw52
Startar på 02:30.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns väl även registrering av födda i Etiopien? Har familjen uppgett korrekta namn borde det kunna kontrolleras. Gissningsvis är hela deras historia dock fullständig lögn, in i minsta detalj.
Som skrivits innan i tråden. Dom tappade passet men behöll telefonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nu är det alltså ETIOPIEN vi talar om.
Är det?
Jag kan ha skrivit fel av anledningar, men jag kom att tänka på .. är det?
Citera
2022-07-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Men hur kan detta stämma, det skulle ju innebära att det varit åtminstone 5 möjligtvis 6 på plats. Jag får inte ihop det..
Hur får du inte ihop det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in