2022-07-13, 22:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men
Ser inte att jag skriver att det är synd om honom? Du har problem med tolkningsförmågan.
Du får försöka igen för det var inget tycka synd om här. Du har mer problem och det är ditt oerhörda sjukliga hat. SD rider på vågen och utnyttjar ett BO och delar bilder på en utsatt flicka som ligger nedsövd på sjukhus. Kan inte bli mer osmakligt. Dom tjänar ingenting på det mer än att åter värva de röster KD snodde senast.
Tragisk du är, klanka på andra användare och de med andra politiska åsikter än du i varenda inlägg. Tycker du att jag och andra ska börja dumspåna vilka problem och brister du har i som respons på varje inlägg du skriver?

Andra har problem med tolkningsförmågan, har sjukligt hat etc effin etc. Men dina egna inlägg är naturligtvis fria från din egna politiska syn? Balanserade och objektiva? Lägg av... bara lägg av
Citera
2022-07-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Vi har iofs inte sett det än, men du har troligen rätt i ditt antagande. Att åldersbestämma nån som 14 eller 16 (för att dra ut på det lite) är tekniskt omöjligt - det kan inte göras.

Så om polisen inte hittar information från ursprungslandet som motsäger vad MGM och mamman säger, så kommer det gälla.

I sådana fall kommer kan gå fri från straff, men det i tråden särdeles kritiserade socialverket kommer få en uppgift. Jag lägger mig inte i det, men det är självklart att en 14-åring som våldtar (eller mördar) inte drabbas ens såpass att skolgången hade påverkats. Om denne nu gått i skolan. Ute inom ett .. kanske två .. år.

Mamman som kom hit som vad jag förstår ensamstående med 3 barn har redan skaffat två till, och hur det gick till har inte framkommit i tråden. Kanske har en mamma med 5 barn inte tid att uppfostra, speciellt nån med våldstendenser. Det har pratats om handikapp hit och dit men jag ser inget av det definierat.

Poängen är att folk som kommer hit med massa barn aldrig får lära sig hur det ska funka i sverige. Eller svenska. Efter 5 år hade jag lärt mig isländska, thai eller kinesiska - hade jag flyttat till dessa länder.
Hur fan kan man då åldersbestämma en barkbit från 1400- talet? Klart som korvspad att det går om man vill. Myndigheterna har inget intresse i det och skiter således i det då alla ska in och det är order från högre ort som du förstår

Efter 5år i Sverige så har dom både TV, säng, soffa, bil, och SL kort gratis. Varför flytta? Barnen tar någon annan hand om..bara att producera mera...Det går bra nu....
Citera
2022-07-13, 22:17
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Man kan inte använda kol-14 metoden på folk. Man kan inte exakt åldersbestämma folk. Du kan se intervall .. 8-10, 10-15, 15-20 .. men överlappen är stora.

Finns inget sätt att bestämma mer än att MGM är t.ex 15 plus minus 2 år.

Synd, jag hade velat veta om han är född i början i av året eller om det är ett måndagsexemplar precis som alla andra barn som är födda efter februari...

Sen ska det kanske tilläggas att även om han varit död och man kunde använda kol-14 så hade det varit sjukt mycket mindre exakt än att mäta broskmängder i leder och kolla på tänder och sånt. Har du ett riktigt fint prov och mäter länge och exakt så kanske du kan säga +-80 år med kol-14 :-P
Citera
2022-07-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hur kommer det sig att GMs ålder kan vara osäker?

För att politikerna och Soc-kärringarna släpper in folk i landet och låter dem och hjälper dem att ljuga om sin ålder utan att kolla upp om uppgifterna stämmer så att så mycket pengar som möjligt ska överföras till invandrare som i te förtjänat dem själva.

Sen när de begår brott vem man inte te hur gamla de är eller vad de egentligen kommer ifrån etc.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om man lyssnar på vad han säger så är det faktiskt inte alls att det är så synd om honom. Han pratar om brottet som vidrigt! Det han pratar om är att ”Vi” som samhälle måste titta på vad vi kan göra för att fånga upp sånna här individer tidigare. Det gäller ju även tex skolskyttarna. Han har väldigt rätt i det han säger om att det saknas en plats/laglig möjlighet att placera sånna här potentiellt farliga elever på annan enhet än den vanliga skolan. Som samhälle är ju det viktigaste att vi gör allt vi kan för att liknande händelser inte ska hända igen. Ska man lära sig av det så måste man titta på det som ni tolkar som ”tycka synd om”. Dvs bakomliggande saker som kunde ha gått att åtgärda

Psykologen låtsas att det uteslutande handlar om s.k. "trasiga" individer och drar en slöja över, att "många utvecklingsstörda har exakt samma sexualdrift som normalbegåvade, men ett intellekt på en treårings nivå att hantera det. Så när en stor brådmogen afrikansk tonåring på särskolan plötsligt får hormonsvallningar i adolescensen, så kommer han agera på det för att få utlopp för det. Detta är ett välkänt och frustrerande problem för pedagoger inom särskolan."
Citera
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Hur lång tid tar en åldersbestämning att göra, det är väl genom magnetröntgen osv.?

Svensk sjukvård, så du kan väl räkna med att man åtminstone är ett år äldre innan någon har kommit till skott och mätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag bistår gärna med lite pengar om jag bidra till att göra den lilla flickan lite gladare, om hon kommer hem igen.
Hon har en krambjörn .. och i sverige kan vi inte påverka vården. Det viktigaste är att familjen känner trygghet när hon nu tillfrisknar och får komma hem.

Och det finns ingenting vi kan göra för att göra den dagen bättre och den ska *inte* politiseras. Jag tror inte ens dom behöver nåt speciellt skydd - ingen är ute efter dom även om några råkat skriva identifierbar information korkat nog.

Blommor när det ankommer, kanske. Och lyckönskningar NU är ju inne på religionstänk .. att om jag tänker positivt nu så kommer det ha en effekt .. det är inte min religion, tyvärr. Har ingen religion - vilket kanske gör lyckönskningar mer "mina" än att jag skyfflar ansvaret till nån annan ....
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
En person skrev att flickan kommer klara sig. Stämmer detta?
Citera
2022-07-13, 22:19
Medlem
Den bild jag sett ser han stor ut - är han inte född i sverige - är mamzen vit eller annat?
Citera
2022-07-13, 22:20
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Hahaha. Så du tror bara att det är muslimer som kan bli förbannade och ta till våld? Det är nog väldigt blandat med folk som inte vill ha sina döttrar och systrar grovt våldtagna och grovt misshandlade så dom hamnar i en respirator och inte kan väckas.

Men det är inte det som är ett hedersmord, ett hedersmord är när man mördar någon i sin egen familj för att inte förlora familjens heder. Det är inte en etnisk grej där man skäms för att någon som är dum är från samma land som en själv.
Citera
2022-07-13, 22:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad åsyftar du med "Detta om advokat kan tas med en liten .. nyans."? Advokat?

Dom är advokater. Jag vill inte bli deras mål #1 ;D

Även om dom har fler och fler korrupta, så är dom bra på att sätta stopp på de som vill ta bort de privilegier som advokaterna har enligt lag - eftersom dom visat sig inkapabla att VARA bättre medborgare. Så man får uttrycka sig lite försiktigt.

Det är clear as mud, tyvärr.
Citera
2022-07-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Den bild jag sett ser han stor ut - är han inte född i sverige - är mamzen vit eller annat?
Biffig 100 kg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in