Nä, jag vill inte att det ska bli enklare och trevligare att vara muslim i Sverige. Så få som väljer islam som livsval som möjligt i landet är en bra strävan för vårt samhälle.
Jag skulle hellre se att man förlänger den lagstadgade semestern och tar bort ett antal röda dagar som vanligt folk inte har någon tradition kring. Trettondedag jul, Kristi himmelsfärdsdag och Pingstdagen. Å andra sidan är det väl ganska skitsamma, det är ju bara några få dagar.
Partiet Nyans är toppen! Varje röst på dem är en röst mindre till sossarna. Och fram för fler muslimska högtider och massbön på offentliga platser. Det får svennebanan att vakna upp.
Oavsett vad man tycker i frågan så har han rätt. Om man inte på förhand bestämt i grundlagen så måste man självklart ändra och anpassa sig efter vad som är rimligt. Mest rimligt är att stryka nästan alla röda dagar då nästan ingen längre bryr sig om att fira gudar och helger.
Då skulle alla pastafarianer vara lediga 365 dagar om året..
Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.
Jag är medlem i en böneförening där vi har högtid 360 dagar om året. Högtid som högtid! Muslimer är inget för mer än någon annan. Kasta ut slöddret.
Ja ta bort alla röda dagar utom nationaldagen och lagstadga 30 dagars semester istället, så kan religiösa och hedningar göra som de vill.
Men i princip är jag emot att religiösa har något som helst att säga till om.
Låt midsommar vara kvar också. Den enda högtid värd att fira.
Tycker att alla religiösa röda dagar ska ta bort. Religion får utövas på ledig tid. Mer arbete åt folket är det enda rätta. När jag gick i skolan gick vi på lördagar och folk arbetade även då. Enda lediga dagen var söndag, men även den kan bli arbetsdag tycker jag.
Jag ska starta ett eget parti: Renons.
Det är därför man har röda dagar. Så att arbetarna har ledig tid att utöva religion.
Hellt sjukt ett sånt här parti får komma till.
Visar bara ännu mer med öppna kort vad staten vill.
Kommer rösta blankt och satsa mot norge eller finland.