2022-07-13, 19:47
  #445
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Men du gör ju samma fel hela tiden. Du jämför dam och herr trots att de aldrig spelar mot varandra. Jämför du t.ex en manlig styrkelyftare med en kvinnlig också? En kvinna som är världsmästare i styrkelyft skulle då inte förtjäna samma uppmärksamhet som en manlig dito? Är det det du menar? Jag instämmer ej. Damlandslaget i fotboll är ett av de bästa i världen. De förtjänar alltså all uppmärksamhet och pepp för detta. Herrlandslaget går det mycket sämre för.

0–3 mot ett Stockholms distriktslag P15, 0–8 mot Botafogos P16 och 0–3 mot AIK P16–lag - som hade en man mindre på plan.

Hur lätt är det att argumentera för att folk ska komma och glo damfotbollsmatcher efter 0–10 i bagaget mot 16-åriga killar?
”Damfotbollslag måste sluta möta pojkar”
https://www.olandsbladet.se/sport/anderberg-damfotbollslag-maste-sluta-mota-pojkar/
Citera
2022-07-13, 19:49
  #446
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ok, men skit samma. Tror ni förstod min poäng....

Ja fast det är ännu värre än du försökte påvisa.
Citera
2022-07-13, 20:01
  #447
Bannlyst
Jag hatar bara svenska damlandslaget.
Citera
2022-07-13, 20:04
  #448
Medlem
bax88s avatar
För att få damfotboll intressant får man ta till samma knep som beach volleyboll för damer.

String och bikini. De är enda sättet jag skulle öka min obefintliga konsumtion av damfotboll.
Citera
2022-07-13, 20:10
  #449
Medlem
Kvaliten är så otroligt dålig.

https://www2.svenskfotboll.se/landslag/damer/arkiv/landslag/2015/11/forlust-mot-stockholm-p15/

Förlust mot P15-lag. Nu är det några år sen men kolla vilka som var i startelvan:
Jessica Samuelsson, Nilla Fischer, Linda Sembrant, Elin Rubensson - Olivia Schough, Lisa Dahlkvist, Caroline Seger - Sofia Jakobsson, Fridolina Rolfö, Pauline Hammarlund

Inte direkt b-laget man ställde upp med.
Citera
2022-07-13, 20:25
  #450
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asburypark
Kvaliten är så otroligt dålig.

https://www2.svenskfotboll.se/landslag/damer/arkiv/landslag/2015/11/forlust-mot-stockholm-p15/

Förlust mot P15-lag. Nu är det några år sen men kolla vilka som var i startelvan:
Jessica Samuelsson, Nilla Fischer, Linda Sembrant, Elin Rubensson - Olivia Schough, Lisa Dahlkvist, Caroline Seger - Sofia Jakobsson, Fridolina Rolfö, Pauline Hammarlund

Inte direkt b-laget man ställde upp med.

Fy fan.

Men då måste ju P15 ha samma lön som damerna, som ska ha samma lön som herrarna. Så stjärnan i P15 ska ha samma lön som Zlatan.

Men då måste F15 ha samma lön som P15, så att det blir jämlikt. Men P12 slår F15, så då måste de ha samma lön. Vilket gör att F12 ska ha samma. Etc, etc....

Vilket gör att en 4åring som spelar fotboll ska ha samma lön som Messi!!!

Älska jämlikhet!!!!
Citera
2022-07-13, 20:30
  #451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag tror jag nämnt just ordet kvalitet omkring 20 gånger nu i dessa argument och du väljer att inte ta in det, kvinnor är sämre och därför blir allt omkring (uppmärksamhet, publicitet, pengar, tv-tittare etc) också så mycket sämre, ska jag upprepa frågan om du tycker detta är orimligt eller ska du ducka igen?

Dom har ju mötts? Då fick kvinnorna stryk av minderåriga grabbar med 0-3. Det säger väldigt mycket.

En kvinnlig styrkelyftare lyfter inte lika tungt som en manlig. Innebär det att hennes kvalitet är "sämre" trots att hon är världsmästare i den klass (kön) som hon tävlar mot?

En brottarpojke tävlar mot andra pojkar i samma viktklass. Är kvaliteten på brottningen sämre för att han inte brottas som de i högre viktklass?
Citera
2022-07-13, 20:31
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asburypark
Kvaliten är så otroligt dålig.

https://www2.svenskfotboll.se/landslag/damer/arkiv/landslag/2015/11/forlust-mot-stockholm-p15/

Förlust mot P15-lag. Nu är det några år sen men kolla vilka som var i startelvan:
Jessica Samuelsson, Nilla Fischer, Linda Sembrant, Elin Rubensson - Olivia Schough, Lisa Dahlkvist, Caroline Seger - Sofia Jakobsson, Fridolina Rolfö, Pauline Hammarlund

Inte direkt b-laget man ställde upp med.

Men inte denna trötta argumentation nu igen. Damidrott ÄR ALLTID ungefär som P15-P16, oavsett om det handlar om simning, skidor, handboll eller annan idrott. Sarah Sjöström borde enligt din "analys" alltså inte få positiv uppmärksamhet pga att hon vore chanslös mot svenska juniorer, Charlotte Kalla och de övriga i skidlandslaget borde inte få TV-tid då de får stryk av P15-åkare, osv osv.
Citera
2022-07-13, 20:33
  #453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asburypark
Kvaliten är så otroligt dålig.

https://www2.svenskfotboll.se/landslag/damer/arkiv/landslag/2015/11/forlust-mot-stockholm-p15/

Förlust mot P15-lag. Nu är det några år sen men kolla vilka som var i startelvan:
Jessica Samuelsson, Nilla Fischer, Linda Sembrant, Elin Rubensson - Olivia Schough, Lisa Dahlkvist, Caroline Seger - Sofia Jakobsson, Fridolina Rolfö, Pauline Hammarlund

Inte direkt b-laget man ställde upp med.

Men ni förstår väl att de lät pojkarna vinna? Kvinnor kan bjuda på det särskilt när det gäller barn.
Citera
2022-07-13, 20:33
  #454
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
En kvinnlig styrkelyftare lyfter inte lika tungt som en manlig. Innebär det att hennes kvalitet är "sämre" trots att hon är världsmästare i den klass (kön) som hon tävlar mot?

En brottarpojke tävlar mot andra pojkar i samma viktklass. Är kvaliteten på brottningen sämre för att han inte brottas som de i högre viktklass?

Du menar alltså att kvaliteten är den samma oavsett ålder eller kön? Att en pojkmatch eller gubbmatch i tennis håller samma kvalitet som när Djokovic och Nadal spelar?

För det är vad du säger. Eller?
Citera
2022-07-13, 20:34
  #455
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Men inte denna trötta argumentation nu igen. Damidrott ÄR ALLTID ungefär som P15-P16, oavsett om det handlar om simning, skidor, handboll eller annan idrott. Sarah Sjöström borde enligt din "analys" alltså inte få positiv uppmärksamhet pga att hon vore chanslös mot svenska juniorer, Charlotte Kalla och de övriga i skidlandslaget borde inte få TV-tid då de får stryk av P15-åkare, osv osv.
håller med tröttsamt och förutsägbart när andra argument tryter.
Citera
2022-07-13, 20:36
  #456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Du menar alltså att kvaliteten är den samma oavsett ålder eller kön? Att en pojkmatch eller gubbmatch i tennis håller samma kvalitet som när Djokovic och Nadal spelar?

För det är vad du säger. Eller?

Jag menar att du jämför äpplen med päron. Vad fan - är du helt trög? En kvinnlig världsmästare i styrkelyft lyfter inte lika tungt som en manlig dito. Men hon förtjänar givetvis lika mycket uppmärksamhet för sin insats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in