2022-07-13, 19:35
  #433
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Det där argumentet har skämt ut sig själv och det vet du.
Hur?
Citat:
Det är inte jag som jämför dam och herr utan alla ni som kritiserar damfotboll på märkliga grunder. Man underkänner och i princip idiotförklarar en sport enbart baserat på.
1. Vissa spelares sexuella preferenser.
2. Medias av många påstådda politiska agenda när det gäller damfotboll.
3. Utpekandet och alla elaka kommentarer angående brist på publik brist på intresse som bevis på hur usel Damfotbollen är.
4. Vissa spelares mer eller mindre politiska uttalanden och ställningstaganden på den platformen som erbjuds dom. Seriöst att döma ut en hel sport på grund av detta?
Det är kritikerna som är besatta av samma lön för både dam och herr fotboll.
Jag tycker man ska sluta med allt förminskande och nedvärderande på osakliga grunder. Gläds åt att damer sparkar boll och gläds över damers framgångar mot andra damer. Varenda kommentar där man jämför damlandslaget med manliga ungdomslag diskvalificerar avsändaren.
Känner inte alls igen mig i dessa påståenden dock kan jag medge att det blir otroligt skevt när nån damfotbollsspelare på fullaste allvar vill ha betalt som Lionel Messi när dennes bollbegåvning inte ens räcker till Rolf Karlsson i div.2. Det står jag för.
Citera
2022-07-13, 19:38
  #434
Medlem
Davys avatar
Idrott är inte ett arbete utan en produkt som ska säljas.

Eller ska sponsorerna betala lika mycket till alla?

Sovjetunionen prövade detta i många år. Gick inte så bra....
Citera
2022-07-13, 19:38
  #435
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag vet inte hur reglerna ser ut exakt, men det är tämligen ointressant då inga kvinnor platsar i herrlandslaget eller i allsvenskan.

Att använda sig utav uttrycket "herrfotboll" i just den här tråden är praktiskt användbart så att folk förstår om det damfotboll eller herrfotboll som det syftas på.

Det som spelas med bara män är en öppen klass där båda könen kan spela. Det är därför det heter Allsvenskan, inte »Herrallsvenskan«. De som damerna spelar är en sluten klass där endast ena könet tillåts spela. Det är därför det heter Damallsvenskan.
Citera
2022-07-13, 19:39
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vill du prata fakta så är det ingen åsikt att damer spelar sämre än herrar, som jag tidigare nämnde men som du ignorerade så fick damlandslaget stryk av AIK´s p17 lag med 0-3 och det är talande för vilken kvalitetsskillnad det är lagen emellan.

Damerna spelar inte med herrarna därför att dom inte har nån som helst chans att platsa. Produkten i slutändan blir inte lika bra och intresset blir därmed smalare och uppmärksamheten blir därmed mindre, är detta så svårt att förstå? Är det orimligt tycker du?

Varför ska det få lika mycket uppmärksamhet när det skiljer så mycket i kvalitet? Återigen så faller det på sin orimlighet, det är som jag tidigare nämnde som om någon skulle vilja att div 2 Norra Svealand skulle få lika mycket uppmärksamhet som La Liga. Nu kan inte damerna prestera lika bra och därför ser det ut som det gör.

Men du gör ju samma fel hela tiden. Du jämför dam och herr trots att de aldrig spelar mot varandra. Jämför du t.ex en manlig styrkelyftare med en kvinnlig också? En kvinna som är världsmästare i styrkelyft skulle då inte förtjäna samma uppmärksamhet som en manlig dito? Är det det du menar? Jag instämmer ej. Damlandslaget i fotboll är ett av de bästa i världen. De förtjänar alltså all uppmärksamhet och pepp för detta. Herrlandslaget går det mycket sämre för.
Citera
2022-07-13, 19:40
  #437
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Damfotbollen förtjänar absolut uppmärksamhet...

Inte enligt huvuddelen kvinnor i alla fall.
Citera
2022-07-13, 19:41
  #438
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Världen fungerar inte så, vilket jag mycket väl vet. Kvinnor är 50% av befolkningen men vita män (en minoritet) styr världen och syns och hörs mest. Nästan så att man kan få intryck av att inga andra än vita män existerar i världen. Sjukt indeed eftersom de också har en förmåga att bara se så långt deras egna näsor räcker. Det blir fort rätt väldigt galet när män får sitta och hetsa varandra och kackla ensamma på sin kammare.

Damfotbollen förtjänar absolut uppmärksamhet. Damlandslaget är ju ett av de bästa i världen. Herrlandslaget går det betydligt sämre för....

Homosexuella utgör väl 10% av befolkningen men är kraftigt överrepresenterade inom Damfotbollen. Är detta "rättvist"? Ser heller inga negrer i Sveriges landslag. Också djupt orättvist.

Du kan vrida och vända på vad somhelst.

Tittare och intresse avgör lönerna.
Citera
2022-07-13, 19:42
  #439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Men du gör ju samma fel hela tiden. Du jämför dam och herr trots att de aldrig spelar mot varandra. Jämför du t.ex en manlig styrkelyftare med en kvinnlig också? En kvinna som är världsmästare i styrkelyft skulle då inte förtjäna samma uppmärksamhet som en manlig dito? Är det det du menar? Jag instämmer ej. Damlandslaget i fotboll är ett av de bästa i världen. De förtjänar alltså all uppmärksamhet och pepp för detta. Herrlandslaget går det mycket sämre för.

Spelet uteblir dock då vilket gör att det är tråkigt att titta på.

Jag tycker att damerna borde spela på 7-manna plan eller någon annan anpassning.
handikapp OS har te.x anpassningar, självklart att det inte ska åka skidor som alla andra gör
Citera
2022-07-13, 19:43
  #440
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Homosexuella utgör väl 10% av befolkningen men är kraftigt överrepresenterade inom Damfotbollen.

Andelen homosexuella är 3 % som så mycket annat när det gäller minoriteter. Andelen grovt kriminella i en befolkning är exempelvis 3 %. Det följer Gausskurvan.
Citera
2022-07-13, 19:44
  #441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Homosexuella utgör väl 10% av befolkningen men är kraftigt överrepresenterade inom Damfotbollen. Är detta "rättvist"? Ser heller inga negrer i Sveriges landslag. Också djupt orättvist.

Du kan vrida och vända på vad somhelst.

Tittare och intresse avgör lönerna.

Det är inte 10%.
Citera
2022-07-13, 19:44
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Världen fungerar inte så, vilket jag mycket väl vet. Kvinnor är 50% av befolkningen men vita män

Aha, nu förstår jag varför du gör dig själv till åtlöje i tråden. Det är din rasism och hat mot vita män som talar.

Är Pelé, Didier Drogba, Samuel Eto'o, Yaya Touré, Ronaldinho, Kylian Mbappé, George Weah, Jay-Jay Okocha och Michael Essien för att nämna några, vita män? Du behöver inte svara, vi vet alla svaret - att du inte ens vet vilka det här är och du har noll intresse utav fotboll. Du är enbart i tråden för att sprida din rasism och hat mot vita män.

Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Damfotbollen förtjänar absolut uppmärksamhet.

Och den får uppmärksamhet så vad gnäller du över? Sveriges match sänds på TV just nu, och det är rubriker varenda dag.

Vill damfotbollen däremot få lika mycket uppmärksamhet som herrfotbollen så får damfotbollen helt enkelt se till att generera ett lika stort intresse.

Ingen tar vattenpolo-spelare på allvar som klagar på att dom inte får lika mycket uppmärksamhet som herrfotboll och detsamma gäller för damfotbollen.
Citera
2022-07-13, 19:45
  #443
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Men du gör ju samma fel hela tiden. Du jämför dam och herr trots att de aldrig spelar mot varandra. Jämför du t.ex en manlig styrkelyftare med en kvinnlig också? En kvinna som är världsmästare i styrkelyft skulle då inte förtjäna samma uppmärksamhet som en manlig dito? Är det det du menar? Jag instämmer ej. Damlandslaget i fotboll är ett av de bästa i världen. De förtjänar alltså all uppmärksamhet och pepp för detta. Herrlandslaget går det mycket sämre för.
Jag tror jag nämnt just ordet kvalitet omkring 20 gånger nu i dessa argument och du väljer att inte ta in det, kvinnor är sämre och därför blir allt omkring (uppmärksamhet, publicitet, pengar, tv-tittare etc) också så mycket sämre, ska jag upprepa frågan om du tycker detta är orimligt eller ska du ducka igen?

Dom har ju mötts? Då fick kvinnorna stryk av minderåriga grabbar med 0-3. Det säger väldigt mycket.
Citera
2022-07-13, 19:45
  #444
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är inte 10%.

Ok, men skit samma. Tror ni förstod min poäng....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in