2022-07-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu tvår alla sina händer..
” Nu undersöker skolan om de har missat något kring den pojke som misstänks för mordförsök och våldtäkt på en flicka i Skellefteå förra torsdagen.
Henrik Bolin är avdelningschef för grundskolan i Skellefteå och enligt honom finns ännu inget som tyder på att de borde ha larmat”
https://sverigesradio.se/artikel/eft...de-slagit-larm

Allt är faktiskt inte en konspiration. Om han går särskola så är ju ett visst ”onormalt” beteende att vänta. Annat oacceptabelt beteende kan skolan själva sätta in åtgärder för, exempelvis extra resurs mot en viss elev. Det ska mer till för att en anmälan till annan myndighet ska göras om en elevs beteende, i princip att det är en olaglig handling som krävs. Sen är det väl bra att dom redan har börjat gräva i det och undersöka vad som hade kunnat göra. Men det är så lätt att vara efterklok från sidan om. Sen tycker jag det är mer chockerande om det stämmer som rapport sa att skolan inte fått vetskap om överfallet i tunneln!
Citera
2022-07-13, 19:24
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kommer garanterat behöva beskydd.
Med tanke på klappjakten som omogna vuxna ägnar sig åt.

Med tanke på det upphausade läget där flickan har gjorts till ett redskap för invandringspolitik och med tanke på att det (i nuläget) uppges vara en 13-åring så finns det rättsfall som inte är mer än några år bak i tiden.

Grabbar vid namn Johan, Oliver och Emil.

▪️Juli 2018 våldtogs Nella under pistolhot (soft air Gun) av 14-åringen. När han var klar skar kompisen Johan halsen av henne.

Soc fattade inte att de kunde begära bevistalan så det skedde aldrig. Han behövde således inte ens säga ett ord i rätten och hamnade sen på nåt hem.

▪️Augusti 2018 slog 14-åringen och 16-åringen ihjäl Gica.
Innan mordet häcklade de mannen i två års tid med fysiska kränkningar, öknamn och hån.

Dödsmisshandeln filmades. Det avsvimmade offret är avsvimmad med de fortsätter slå och sparka honom i ryggen och använder en skylt, livboj och en vägkon för att slå ihjäl honom.
14-åringen avrundar med att pissa i en burk och kasta på honom.

14-åringen omhändertogs av myndigheter via LVU och enligt handlingarna står att han haft en drivande roll.

Riktigt efterblivet att relativisera detta bestialiska sexualbrott och försöka skydda gärningsmannen genom att hänvisa till helt andra brott. Nella våldtogs mycket riktigt av det minderåriga psykfallet, som sannerligen är ett jävla svin men om du hade läst på så hade du vetat att han flera gånger försökte dra sig ur, men den äldre tvingade honom att fortsätta och det var dessutom den äldre som mördade henne. Han är ett psykfall, men det finns grader även i helvetet.

Jämför du på allvar det fallet med denna gärningsman som på eget bevåg grovt våldtar, sparkar, stampar, stryper och försöker mörda en 9-åring? Såvida du inte kan påvisa att han blev tvingad och påverkad av någon annan på plats så är ditt exempel helt irrelevant.
Citera
2022-07-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej, han anses fortfarande vara under 15 år. Enligt svensk lag får en sådan pojke inget straff. Socialen kopplas dock in för utredning att ge pojken stöd. Han ska finnas på skyddad boende med sin anhöriga stod det igår.
Man låter väl inte smutset återvända till sin släkt efter en sådan handling? Oavsett ålder..
Så det finns alltså inte slutna platser för dom under 15?
Citera
2022-07-13, 19:26
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Ingen skyddar honom din pajas. Tvärtom är han borta från stan sedan länge pga hotbilden.

Out of sight out mind?

Han är nu i en ny stad, i den staden vet ingen vem han är eller hur han ser ut, de inser inte att afrikas Ted Bundy nyss flyttat in.

Därför ska han exponeras och aldrig få en lugn stund.
Citera
2022-07-13, 19:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lite svårtolkat uttal av en rektor som trampar försiktigt, men jag vill ändå extrahera något mellan raderna kring vad rektorn säger:
https://sverigesradio.se/artikel/eft...de-slagit-larm

Vi får fundera lite på att denna rektor är en person som just läst in sig på grabben, och att han nu skall stå i radio och svara men ändå inte förtälja något riktigt ännu.
I mina öron säger han i själva verket att det finns grejer kring den här grabben, men att det är lösa/svaga förevaranden som tex upplevts avklarat/utagerat eller som ej bedöms ha relevans mot det som i Torsdag utspelat sig.

Varifrån kommer uppgiften om att grabben ska ha agerat mot någon tidigare?

Eller att skolan gjort någon åtgärd som är inom deras befogenheter och kontroll efter händelsen om indragningsförsöket på skolan. Det skolbarnet och MGM kanske var skapligt bekanta med varandra. Kanske svårt för skolan att förutse och förebygga att en elev oprovocerat flyger på andra främmande människor utanför skolan på sin fritid. Som jag förstått det så gick BO och MGM inte på samma skola och lite åldersskillnad så jag antar att de inte var bekanta med varandra (om de inte var grannar eller så).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-13 kl. 19:33.
Citera
2022-07-13, 19:27
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Alright. Teh GM
https://i.ibb.co/wzWYMsS/20220710.jpg
Bättre bild här:https://petterssonsblogg.se/2022/07/...takt-mot-barn/
Citera
2022-07-13, 19:28
Medlem
Citat:
"Kan inte staten utdela rättvisa så kommer någon annan privat aktör att göra det. Varför är det så svårt för dig att begripa?"

Det pågår en förundersökning i ett tidigt skede.

Hur ska rättvisa utdelas - vilket i ett civiliserat land innebär att lagföras och dömas - om han mördas?

Eftersom svensk lag inte tillåter dödsstraff kan man tryggt utgå ifrån att alldeles oavsett negerns ålder och tillgängliga bevis så kommer han inte att få ett rimligt straff för sina gärningar.
Citera
2022-07-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Flickan ligger nedsövd på sjukhus så kom inte och snacka om skattepengar din j-a sopskalle!

Jo, jag talar om skattepengar, mina skattepengar min familjs skattepengar som byggt upp detta land mm. Jag är kraftigt för att vi ska ha en sjukvård som gör allt för denna flicka. Men jävligt trött på att bidra till de som förstör samhället och de som bor här.
Citera
2022-07-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Vi vet inte om huruvida det är barnet som är skyldigt till attacken. Dessvärre råkar barnet ha en kognitiv funktionsnedsättning och vara svart. Jag tror inte den här tråden skulle varit lika stor om barnet anklagat för att vara skyldigt till attacken skulle varit en storvuxen vit särskoleelev.
Hur hjälper det Sverige och våra barn och deras framtid att vi tar in horder av våldtäktsmän, pedofiler, mördare, kvinnofientliga män, bidragsbedragare, knarkare, misshandlare, gängkriminella, rånare, inbrottstjuvar, bedrägerier mot äldre, ficktjuvar osv, osv?

Varför måste ni göra någon sorts av motpol med vita män hela tiden? Hur hjälper den jämförelsen mot den faktiska realiteten och vårt framtida Sverige?
Senast redigerad av Martlet 2022-07-13 kl. 19:34.
Citera
2022-07-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Hur fan kan man inte ha koll på hur gammal ens egen unge är?? Redan där borde soc ha höjt på ögonbrynen.
Det stod tidigare i tråden att det var på detta vis. Om man lever på ett ställe utan tydliga årstider och där datum spelar mindre roll, så är det kanske inte så lätt.

Det räcker ju att jag har några dagar semester så tappar jag bort vilket datum och veckodag det är.
Citera
2022-07-13, 19:33
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Han kommer garanterat behöva beskydd.
Med tanke på klappjakten som omogna vuxna ägnar sig åt.

Med tanke på det upphausade läget där flickan har gjorts till ett redskap för invandringspolitik och med tanke på att det (i nuläget) uppges vara en 13-åring så finns det rättsfall som inte är mer än några år bak i tiden.

Grabbar vid namn Johan, Oliver och Emil.

▪️Juli 2018 våldtogs Nella under pistolhot (soft air Gun) av 14-åringen. När han var klar skar kompisen Johan halsen av henne.

Soc fattade inte att de kunde begära bevistalan så det skedde aldrig. Han behövde således inte ens säga ett ord i rätten och hamnade sen på nåt hem.

▪️Augusti 2018 slog 14-åringen och 16-åringen ihjäl Gica.
Innan mordet häcklade de mannen i två års tid med fysiska kränkningar, öknamn och hån.

Dödsmisshandeln filmades. Det avsvimmade offret är avsvimmad med de fortsätter slå och sparka honom i ryggen och använder en skylt, livboj och en vägkon för att slå ihjäl honom.
14-åringen avrundar med att pissa i en burk och kasta på honom.

14-åringen omhändertogs av myndigheter via LVU och enligt handlingarna står att han haft en drivande roll.

Vad är det du försöker bevisa? Har du inte förstått varför folk blir så upprörda när rasfrämlingar begår grova brott i Sverige?

DE SKA INTE BEFINNA SIG I DET HÄR LANDET FRÅN FÖRSTA BÖRJAN!

Är du och andra kosmopoliter lika sjuka i huvudet som den sadistiska negern eller vad är det frågan om? Hur kan ni inte förstå något så enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Frågan är hur pass förståndshandikappad han är och hur gammal han egentligen är.

Jag tror att han är betydligt äldre än vad som uppgetts till myndigheterna. Han kan mycket väl vara 18 år.

Hur förståndshandikappad han är? Troligtvis med adekvat vård och behandling från unga år hade han kunnat leva ett relativt normalt liv. Nu är det antagligen för sent att styra om honom. Dådet pekar på att han har starka sadistiska och psykopatiska personlighetsdrag. Grov personlighetsstörning som gör honom starkt olämplig att någonsin vara ute i samhället.

Det mest humana vore att utvisa både mamman och samtliga ungar till Sudan så kan de säkert där leva ett bättre liv än vad de gör/gjort/kommer att göra här. Det är det här som är paradoxen egentligen. Sverige förstör liv.

Det är PK människorna i Sverige som tror att bara man får bo i Sverige så upphör alla personliga problem. Eeeh nej, det är här problemen börjar på riktigt.

Hade den här killen levt i hemlandet med den sociala kontrollen, de mängder av släktingar som passar honom hela tiden, med den starka trygghet och identitet han behövde så hade han säkerligen varit en relativt normal tonårig pojke i Sudan med om inte en ljus framtid, så åtminstone en framtid.

Nu är hans liv skit, precis som för den 9 åriga flickan var liv också är skit om hon överlever. Sveriges PK människor har blod på sina händer. De förstör bokstavligt talat liv.

Ja, jag tvivlar starkt på att negern är så utvecklingsstörd som det påstås. Det är jag mycket tveksam till tills motsatsen verkligen är bevisad. Egentligen så har det noll betydelse dock. Han blev insläppt i landet och det är där felet ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Vi skulle grilla idag men vi sitter helt tysta och läser om tösen och apan som gjorde det..

Det jag vill helst ha är en uppdatering hur flickan mår, har svullnaden lagt sig eller är det lika kritiskt?
Man hör inget. Vilket inte gör saken bättre.

När navanyj landa i Tyskland för ryssarna förgifta honom uppdatera de. Sjukhuset uppdatera, Så skulle jag vilja ha det.

Det verkar inte gå så bra för flickan. De skulle som sagt ha väckt henne i måndags men det gick inte. Oklart om de gjorde något försök igår eller idag. Att vi inte får så många uppdateringar tyder nog på att hennes tillstånd är oförändrat.

Dåligt tecken.
Citera
2022-07-13, 19:33
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Man låter väl inte smutset återvända till sin släkt efter en sådan handling? Oavsett ålder..
Så det finns alltså inte slutna platser för dom under 15?
Självklart finns det slutna platser för minderåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in