2022-07-13, 19:24
Medlem
Maskotens avatar
Jag är en anständig gentleman som ofta är ute på språng. Ibland så blir jag ståendes, väntande på viktiga möten eller något annat. Då ser jag ofta kvinnor som klätt upp sig, dom har högklackat, örhängen, stringtrosor, kjol, smink och fixat hår. Om jag inte är upptagen med att läsa en tidning så brukar jag se ut i samhället och först så tittar jag åt vänster, sen så tittar jag åt höger, sen så tittar jag åt vänster igen och ibland ser jag riktigt fina kvinnor.

Om det är någon kvinna som jag finner attraktiv så kan jag "spana in dom", alltså jag tittar på deras skor, sedan går blicken sakta någon decimeter upp för att se vad dom har på benen, om det är en kjol eller långa byxor. Är det en kjol så tittar jag om hon har rakade ben. Sedan går jag upp någon decimeter och tittar om det buktar ut en millimeter som en ring runt rumpan, och om inte så förutsätter jag att hon har string, som hon bör. Sedan går jag upp någon decimeter till och ser vad hon har på överkroppen och ser tillslut brösten. Brösten spenderar jag absolut max 400 millisekunder på då det är oförskämt att ens titta på dom enligt mig. Sedan går jag upp lite till för att se om hon har halsband och formen på hennes hals. Sedan går jag upp lite till och ser om hon har läppstift, samt storleken på läpparna. Jag granskar om hon bär smink och sedan om hon bär örhängen. Sedan går jag upp lite till och ser om hon fixat sitt hår. Allt detta, alltså min blick som går från hennes fötter till hennes hår går på ca 3 sekunder och ibland så när jag når hennes ansikte med blicken så ser jag att hon tittar på mig och har sett att jag "spanat in henne".

Frågan är: Vad tänker kvinnor exakt då, när jag som väldigt stilig och ordentlig man har spanat in dom?
Citera
2022-07-13, 19:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Jag är en anständig gentleman som ofta är ute på språng. Ibland så blir jag ståendes, väntande på viktiga möten eller något annat. Då ser jag ofta kvinnor som klätt upp sig, dom har högklackat, örhängen, stringtrosor, kjol, smink och fixat hår. Om jag inte är upptagen med att läsa en tidning så brukar jag se ut i samhället och först så tittar jag åt vänster, sen så tittar jag åt höger, sen så tittar jag åt vänster igen och ibland ser jag riktigt fina kvinnor.

Om det är någon kvinna som jag finner attraktiv så kan jag "spana in dom", alltså jag tittar på deras skor, sedan går blicken sakta någon decimeter upp för att se vad dom har på benen, om det är en kjol eller långa byxor. Är det en kjol så tittar jag om hon har rakade ben. Sedan går jag upp någon decimeter och tittar om det buktar ut en millimeter som en ring runt rumpan, och om inte så förutsätter jag att hon har string, som hon bör. Sedan går jag upp någon decimeter till och ser vad hon har på överkroppen och ser tillslut brösten. Brösten spenderar jag absolut max 400 millisekunder på då det är oförskämt att ens titta på dom enligt mig. Sedan går jag upp lite till för att se om hon har halsband och formen på hennes hals. Sedan går jag upp lite till och ser om hon har läppstift, samt storleken på läpparna. Jag granskar om hon bär smink och sedan om hon bär örhängen. Sedan går jag upp lite till och ser om hon fixat sitt hår. Allt detta, alltså min blick som går från hennes fötter till hennes hår går på ca 3 sekunder och ibland så när jag når hennes ansikte med blicken så ser jag att hon tittar på mig och har sett att jag "spanat in henne".

Frågan är: Vad tänker kvinnor exakt då, när jag som väldigt stilig och ordentlig man har spanat in dom?

Jag är ingen kvinna, jag tillhör "samma skyttegrav" in the battle of the sexes som du gör.
Tjejer gillar förvisso uppmärksamhet, men inte att man "kollar in dom för mycket".
Alltså tjejers snygga attribut, som bröst, ben, rumpa etc.

Risken är rätt stor att du kommer avfärdas som ett "pervo" av flickan du är intresserad av.
Försök att titta flickan i ögonen, samtidigt du aktivt använder din periferisyn för att spana in hennes övriga attribut. (Så brukar jag göra rätt lyckosamt).

-Tjejer gillar sånt.
Citera
2022-07-13, 19:38
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Ta med dig en sån där gammaldags tubkikare och skrocka medan du spanar in attributen långsamt. Då lär du bli ihågkommen i alla fall. 😁

Nej men som med ALLT så gillar kvinnor vad som helst, även excentriska saker, hos någon de är intresserade av själva. Om det däremot inte är en intressant person så får den akta sig för att ens titta snabbt åt samma väderstreck. Började min bana som topp 1% attraktiv, men spenderat lite tid som fet/oattraktiv också. Är tillbaka i rätt fack igen, tack vare steroider, och behöver inte ens anstränga mig på krogen. Kan stå och stirra in i en vägg och dricka vatten, kommer ändå bli stött på. Men nog minns jag hur kvinnor behandlar fula killar. Inte ens lite roligt.

Precis som att folk bryr sig mer om vem man är än vad man säger.
Citera
2022-07-13, 19:42
Medlem
f30malmos avatar
Jag tänker att han saknar självkontroll.
Citera
2022-07-13, 19:42
Medlem
Citat:

Jag tänker ALDRIG på om män spanar in mig när jag är ute på stan. Det finns inte i min tankevärld. Jag tittar inte på män för att se om dom spanar in mig heller. Är jag ute så har jag ärenden att uträtta och fokuserar på det.
Citera
2022-07-13, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axisen
Jag tänker ALDRIG på om män spanar in mig när jag är ute på stan. Det finns inte i min tankevärld. Jag tittar inte på män för att se om dom spanar in mig heller. Är jag ute så har jag ärenden att uträtta och fokuserar på det.
Rätt. Att spana in någon är bara lönt att göra om man ska på dejt eller om man har för avsikt att ta kontakt.
Från mäns perspektiv är det bättre att titta på porr i mobilen. Kvinnor ska vara som en cykel som cyklar förbi. Vet man att de har relationer så ska man bemöta som luft.
Citera
2022-07-13, 20:04
Medlem
Att du ens ställer en sådan här fråga till kvinnor i hopp om att få ett ärligt svar är en stark indikation på att du är en sådan som må hända har ett fördelaktigt prettiboi-utseende men en som kvinnor generellt bara ser som pojkvänsmaterial och en man som de kan cuckolda bakom hans rygg.
En upplyst man hade ställt samma fråga fast vänt sig till andra män då kvinnor besitter noll självinsikt för att kunna ge något svar som ger någonting av värde.

Det beror ju helt på vilket en grad av attraktion som kvinnan anser sig befinna sig på i förhållande till dig. De flesta idag ser sig antagligen så pass långt över dig i standard så att de äcklas bara av tanken av att du tittar, medan ett fåttal kommer att få en egoboost av det och en fläskpadda på 500 kg kommer faktiskt bli våt av att du spanar in henne och få en rejäl egoboost och få en liten vardagscrush av det. Generellt.

Det finns liksom en anledning till varför snygga män inte blir #Metoo:ade och inte kommer undan ifall de gör en bråkdel av sån skit som en annan betydligt mer attraktiv man gör. Kvinnor är ju hycklare på så vis att de själva gärna går på någon konsert med någon känd popartist och kastar sina bh:s och skit till en sådan man bara för att sen kalla en ful man för en pervers snuskgubbe om han bara försöker inleda en konversation på stan och ragga på en tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av Axisen

Finns två möjligheter här. Antingen talar den här kvinna fullt ut sanning då hon ändå är så pass ful så inget annat än blekfeta män får för sig att titta hennes väg i alla fall. Eller så är det gamla klassiska med ännu en kvinna som är "stark och självständig och inte behöver någon man" och som är helt utan självinsikt. Varenda kärring påstår ju sig sminka sig och ta på finkläder för sin egen skull och yadayada men brukar inte ha det när det är en ensam kväll/helg hemma framför soffan utan just när man är ute på stan. 99,99% av alla kvinnor dör för lite uppmärksamhet och bekräftelse, det är ju bara att man tittar på sociala medier.

TS, kvinnor vet knappt någonting om sig själva och deras uttalanden om sådana här ämnen är praktiskt taget helt värdelösa. Du får PK-svar och sådana svar som är till för att boosta kärringens egna ego och tro på sig själv som någon wonderwoman som inte bryr sig om mäns blickar (samtidigt som fanimej allesammans har nästintill mjukporr-bilder på sina sociala medier).
Citera
2022-07-13, 20:09
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Att den som tittar gillar det denne ser.
Citera
2022-07-13, 20:17
Medlem
maxatdunders avatar
Stirra lite extra och bli påkommen med flit, det fungerar utmärkt om man är snygg som fan och man får gulligt fnitter tillbaka eller rodnad att de själva tittar bort. Man kommer undan med allt, däremot om man är "mindre snygg" kommer man uppfattas som pervers creep.
Citera
2022-07-13, 20:19
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Den Manliga Blicken; the Male Gaze, är idag i Sverige förklarad ToXXisk.

TS ligger risigt till när mille tanta radikalfenimister en masse lobbypåverkar Maggan och hela vår officiellt feministiska regering att på allvar taga tag i manschauvinismen, där det gör som mest ont [ouch!]

Att somliga kvinnor gillar uppmärksamheten är irr-eve-lant. Dessa äro V Å P , som ännu inte sett kvinn o kampens nöd vändig het.

mille tanta = Paolo R-lingo för Tusen och Mycket Fenimista
Citera
2022-07-13, 20:30
Medlem
Citat:

Ett pervo som fritzlar kvinnor.
Citera
2022-07-13, 21:05
Medlem
Citat:
Jag är en anständig gentleman som ofta är ute på språng. Ibland så blir jag ståendes, väntande på viktiga möten eller något annat. Då ser jag ofta kvinnor som klätt upp sig, dom har högklackat, örhängen, stringtrosor, ...

Har hänt mig bara en gång vad jag minns, att jag "på språng" sett en kvinna i stringtrosor. Det var i ett tunnelbanetåg i en europeisk storstad. Hon var omgiven av 2-3 andra kvinnor som alla hade roligt av att visa upp sig.

En annan gång som jag minns såg jag en kvinna på en tunnelbanestation i samma stad helt troslös. Hon satt och skrevade på en soffa på en plattform till spåret mitt emot, så det var inte bara att kliva av tåget om man ville ta kontakt med henne.

Två gånger i hela mitt liv. Så det att se kvinnor med eller utan stringtrosor när jag varit ute på språng har varit undantag i mitt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in