Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Vill du prata fakta så är det ingen åsikt att damer spelar sämre än herrar, som jag tidigare nämnde men som du ignorerade så fick damlandslaget stryk av AIK´s p17 lag med 0-3 och det är talande för vilken kvalitetsskillnad det är lagen emellan.
Det där argumentet har skämt ut sig själv och det vet du. Det är inte jag som jämför dam och herr utan alla ni som kritiserar damfotboll på märkliga grunder. Man underkänner och i princip idiotförklarar en sport enbart baserat på.
1. Vissa spelares sexuella preferenser.
2. Medias av många påstådda politiska agenda när det gäller damfotboll.
3. Utpekandet och alla elaka kommentarer angående brist på publik brist på intresse som bevis på hur usel Damfotbollen är.
4. Vissa spelares mer eller mindre politiska uttalanden och ställningstaganden på den platformen som erbjuds dom. Seriöst att döma ut en hel sport på grund av detta?
Det är kritikerna som är besatta av samma lön för både dam och herr fotboll.
Jag tycker man ska sluta med allt förminskande och nedvärderande på osakliga grunder. Gläds åt att damer sparkar boll och gläds över damers framgångar mot andra damer. Varenda kommentar där man jämför damlandslaget med manliga ungdomslag diskvalificerar avsändaren.