2022-07-13, 18:56
  #421
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag ska presentera fakta för dina påståenden? Det är du som påstår att de är så, det är du som började skriva så du får presentera faktan. Riktig lol, känns som att man diskuterar med en tegelsten.

Jag vill ha faktan för dina påståenden och om du inte kan visa de så får du erkänna de.


Jag påstår att det är så, om du vill invända får du presentera fakta som vederlägger mitt påstående.
Citera
2022-07-13, 19:04
  #422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vilket är en helt befängd logik men får jag återigen fråga varför du inte bemöter mina argument om kvalitét? Är det för att du vet att jag har rätt som du duckar frågan?

Jag vet inte vad det är för kvalitet du frågar om? Du tycker att damer spelar sämre fotboll än herrar, antar jag? Men nu är det ju ingen tävling mellan damer och herrar utan damer spelar mot damer och herrar mot herrar. Och det svenska damlandslaget har presterat bättre än det svenska herrlandslaget ute i världen. Thats a fact.

För övrigt anser jag att det inte spelar någon roll angående vilken uppmärksamhet de ska få i media. Både herr- och damfotboll skall få lika mycket uppmärksamhet eftersom båda är lika stor del av befolkningen. Men självklart blir det kanske mer uppmärksamhet på damer eftersom de har presterat bättre än herrarna.
Citera
2022-07-13, 19:14
  #423
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag vet inte vad det är för kvalitet du frågar om? Du tycker att damer spelar sämre fotboll än herrar, antar jag? Men nu är det ju ingen tävling mellan damer och herrar utan damer spelar mot damer och herrar mot herrar. Och det svenska damlandslaget har presterat bättre än det svenska herrlandslaget ute i världen. Thats a fact.
Vill du prata fakta så är det ingen åsikt att damer spelar sämre än herrar, som jag tidigare nämnde men som du ignorerade så fick damlandslaget stryk av AIK´s p17 lag med 0-3 och det är talande för vilken kvalitetsskillnad det är lagen emellan.

Damerna spelar inte med herrarna därför att dom inte har nån som helst chans att platsa. Produkten i slutändan blir inte lika bra och intresset blir därmed smalare och uppmärksamheten blir därmed mindre, är detta så svårt att förstå? Är det orimligt tycker du?
Citat:
För övrigt anser jag att det inte spelar någon roll angående vilken uppmärksamhet de ska få i media. Både herr- och damfotboll skall få lika mycket uppmärksamhet. Men självklart blir det kanske mer uppmärksamhet på damer eftersom de har presterat bättre än herrarna.
Varför ska det få lika mycket uppmärksamhet när det skiljer så mycket i kvalitet? Återigen så faller det på sin orimlighet, det är som jag tidigare nämnde som om någon skulle vilja att div 2 Norra Svealand skulle få lika mycket uppmärksamhet som La Liga. Nu kan inte damerna prestera lika bra och därför ser det ut som det gör.
Citera
2022-07-13, 19:15
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag påstår att det är så, om du vill invända får du presentera fakta som vederlägger mitt påstående.

Det är inte så de fungerar. Den som säger ett påstående först belägger de med fakta, annars faller hela argumentationen. Är det här något nytt för dig?
Citera
2022-07-13, 19:15
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag vet inte vad det är för kvalitet du frågar om? Du tycker att damer spelar sämre fotboll än herrar, antar jag? Men nu är det ju ingen tävling mellan damer och herrar utan damer spelar mot damer och herrar mot herrar. Och det svenska damlandslaget har presterat bättre än det svenska herrlandslaget ute i världen. Thats a fact.

För övrigt anser jag att det inte spelar någon roll angående vilken uppmärksamhet de ska få i media. Både herr- och damfotboll skall få lika mycket uppmärksamhet eftersom båda är lika stor del av befolkningen. Men självklart blir det kanske mer uppmärksamhet på damer eftersom de har presterat bättre än herrarna.

Nej, världen fungerar inte så. Vakna upp ur din fantasivärld och se verkligheten för vad den är. Intresset för damfotboll är inte ens jämförbart med intresset för herrfotboll och därför skrivs det mer om herrfotboll.

Det är väldigt enkelt, lilla du.

Nu får dock redan damfotbollen betydligt mer uppmärksamhet än vad den förtjänar om man ser till hur stort intresset är för sporten, men ändå ska det gnällas. Det är ungefär som att spelare i en betydligt mindre sport, som t.ex. vattenpolo, skulle gnälla konstant över att dom inte får lika mycket uppmärksamhet som fotboll får - vilket givetvis vore helt befängt.
Citera
2022-07-13, 19:22
  #426
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
herrfotboll.


Är det sant att det finns ett "herrlandslag" eller en "herrliga" där kvinnor inte får vara med? Feministen vägrar svara ja eller nej på den frågan.
Citera
2022-07-13, 19:23
  #427
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Det är inte så de fungerar. Den som säger ett påstående först belägger de med fakta, annars faller hela argumentationen. Är det här något nytt för dig?

Jodå så fungerar det och som du själv uppmärksammade, men verkar ha glömt, så skrev jag att jag tror. Jag har således inte hävdat att det finns någon fakta. Återigen, presentera fakta som vederlägger min tro eller håll dig borta.

Ser du inte på matchen? Nyss gjorde en toppspelare, Ramona Bachmann, 1-1 så Schweiz kom i kapp. Hon är för övrigt lesbisk. Inget fel med det om hon trivs med det. Hon är enligt mig bästa spelare i EM för damer.
Citera
2022-07-13, 19:25
  #428
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vill du prata fakta så är det ingen åsikt att damer spelar sämre än herrar, som jag tidigare nämnde men som du ignorerade så fick damlandslaget stryk av AIK´s p17 lag med 0-3 och det är talande för vilken kvalitetsskillnad det är lagen emellan.
Det där argumentet har skämt ut sig själv och det vet du. Det är inte jag som jämför dam och herr utan alla ni som kritiserar damfotboll på märkliga grunder. Man underkänner och i princip idiotförklarar en sport enbart baserat på.
1. Vissa spelares sexuella preferenser.
2. Medias av många påstådda politiska agenda när det gäller damfotboll.
3. Utpekandet och alla elaka kommentarer angående brist på publik brist på intresse som bevis på hur usel Damfotbollen är.
4. Vissa spelares mer eller mindre politiska uttalanden och ställningstaganden på den platformen som erbjuds dom. Seriöst att döma ut en hel sport på grund av detta?
Det är kritikerna som är besatta av samma lön för både dam och herr fotboll.
Jag tycker man ska sluta med allt förminskande och nedvärderande på osakliga grunder. Gläds åt att damer sparkar boll och gläds över damers framgångar mot andra damer. Varenda kommentar där man jämför damlandslaget med manliga ungdomslag diskvalificerar avsändaren.
Citera
2022-07-13, 19:30
  #429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Är det sant att det finns ett "herrlandslag" eller en "herrliga" där kvinnor inte får vara med? Feministen vägrar svara ja eller nej på den frågan.

Jag vet inte hur reglerna ser ut exakt, men det är tämligen ointressant då inga kvinnor platsar i herrlandslaget eller i allsvenskan.

Att använda sig utav uttrycket "herrfotboll" i just den här tråden är praktiskt användbart så att folk förstår om det damfotboll eller herrfotboll som det syftas på.
Citera
2022-07-13, 19:33
  #430
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Det där argumentet har skämt ut sig själv och det vet du. Det är inte jag som jämför dam och herr utan alla ni som kritiserar damfotboll på märkliga grunder. Man underkänner och i princip idiotförklarar en sport enbart baserat på.
1. Vissa spelares sexuella preferenser.
2. Medias av många påstådda politiska agenda när det gäller damfotboll.
3. Utpekandet och alla elaka kommentarer angående brist på publik brist på intresse som bevis på hur usel Damfotbollen är.
4. Vissa spelares mer eller mindre politiska uttalanden och ställningstaganden på den platformen som erbjuds dom. Seriöst att döma ut en hel sport på grund av detta?
Det är kritikerna som är besatta av samma lön för både dam och herr fotboll.
Jag tycker man ska sluta med allt förminskande och nedvärderande på osakliga grunder. Gläds åt att damer sparkar boll och gläds över damers framgångar mot andra damer. Varenda kommentar där man jämför damlandslaget med manliga ungdomslag diskvalificerar avsändaren.

Varför ska man glädjas åt något man är totalt ointresserad av?

Glädje du nör du ser somalier sitta i Afrika och tugga kat?

Damfotbollen har blivit populär pga politik. Jämlikhet, pride och kvotering. Inget annat.

Förra månaden hade kaptenen pridegflaggan som armbindel och de gick ned på knä innan avspark.

Detta är en prideparad med en boll.
Citera
2022-07-13, 19:35
  #431
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag vet inte hur reglerna ser ut exakt, men det är tämligen ointressant då inga kvinnor platsar i herrlandslaget eller i allsvenskan.

Att använda sig utav uttrycket "herrfotboll" i just den här tråden är praktiskt användbart så att folk förstår om det damfotboll eller herrfotboll som det syftas på.


Det är högst intressant om det verkligen finns något som heter "herrfotboll" då feministerna påstår att det finns och att damlaget är bättre än "herrlandslaget". Jag vill veta om det finns någon sådan regel som förhindrar damerna att visa att de är bättre genom att möta herrarna.


Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Det är kritikerna som är besatta av samma lön för både dam och herr fotboll.
Va?


USA:s fotbollsdamer kräver lika lön för lika arbete
https://svenska.yle.fi/a/7-1399699


Women's soccer stars join Bidens to promote closing wage gap
https://www.nbcnews.com/politics/white-house/women-s-soccer-stars-join-bidens-promote-closing-wage-gap-n1262009


Nilla Fischer om de orättvisa lönerna inom fotbollen
Trots att damlandslaget är mer framgångsrika än herrarna får de bara en bråkdel av lönen. I en intervju med Vad Vi Vet berättar Nilla Fischer, en av Sveriges mest framgångsrika fotbollspelare, om hur hon själv ser på kampen för jämlika löner och hur motståndet sporrat henne.
https://www.vadvivet.se/nilla-fischer-om-de-orattvisa-lonerna-inom-fotboll/

Lika lön för lika arbete i landslaget är det tydligaste sättet att visa att vi satsar på vår damfotboll i vårt land. Därför är det här viktigt [...] När man representerar ett landslag så är det ofta en verksamhet finansierad av statliga medel och därför är det viktigt med lika lön för lika arbete. När nu länder inser potentialen med investeringar i sin damfotboll så är det såklart viktigt att man hakar på”.
https://www.svt.se/sport/fotboll/jamstalld-ersattning-i-brasilianska-landslag
Citera
2022-07-13, 19:35
  #432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, världen fungerar inte så. Vakna upp ur din fantasivärld och se verkligheten för vad den är. Intresset för damfotboll är inte ens jämförbart med intresset för herrfotboll och därför skrivs det mer om herrfotboll.

Det är väldigt enkelt, lilla du.

Nu får dock redan damfotbollen betydligt mer uppmärksamhet än vad den förtjänar om man ser till hur stort intresset är för sporten, men ändå ska det gnällas. Det är ungefär som att spelare i en betydligt mindre sport, som t.ex. vattenpolo, skulle gnälla konstant över att dom inte får lika mycket uppmärksamhet som fotboll får - vilket givetvis vore helt befängt.

Världen fungerar inte så, vilket jag mycket väl vet. Kvinnor är 50% av befolkningen men vita män (en minoritet) styr världen och syns och hörs mest. Nästan så att man kan få intryck av att inga andra än vita män existerar i världen. Sjukt indeed eftersom de också har en förmåga att bara se så långt deras egna näsor räcker. Det blir fort rätt väldigt galet när män får sitta och hetsa varandra och kackla ensamma på sin kammare.

Damfotbollen förtjänar absolut uppmärksamhet. Damlandslaget är ju ett av de bästa i världen. Herrlandslaget går det betydligt sämre för....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in