2022-07-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Den som ställer den frågan efter de mängder av exempel som har givits i tråden är antingen inte läskunnig eller har rent allmänt svårt att förstå skriftliga meddelanden. Alternativet att syftet bara är att vara hatisk och att provocera med oförskämdheter finns så klart också.

Du har t.ex. fortfarande inte svarat på frågan som du fått flera gånger om varför kvinnor inte stödjer damfotboll genom att gå på matcher.

Hur skulle jag kunna svara på varför kvinnor inte går på damfotboll? Gör de inte det? Har du statistik på att kvinnor inte går på damfotboll?
Citera
2022-07-13, 18:05
Medlem
Anledningen är att damfotbollsspelare gnäller på allt och vill roffa åt sig pengar dom inte gjort sig förtjänta utav - nämligen de manliga spelarnas pengar.

Manliga spelare finansierar redan damfotbollen och ändå vill dom ha mer. De kvinnliga fotbollsspelarna får helt enkelt finna sig i att tjäna betydligt mindre då dom drar in betydligt mindre pengar till sporten.

Hade damfotbollen dragit in lika mycket pengar och lika stor publik och dom ändå hade fått mindre betalt - ja, då hade dom haft något att gnälla om, men så är inte fallet.

Sen är ju kvalitén på damfotboll under all kritik och därför förstår jag att ingen vill titta på det. Det har inget med att dom är kvinnor att göra då jag inte har något intresse av att titta på korpfotboll heller.
Citera
2022-07-13, 18:14
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det finns inget som heter »herrfotboll«. Det finns bara tre klasser: fotboll, damfotboll och blindfotboll.

I klassen fotboll är alla som håller tillräcklig standard välkomna att delta oavsett kön eller eventuell funktionsnedsättning. I klassen damfotboll är bara kvinnor välkomna. I blindfotboll är det endast personer med synnedsättning som tillåts spela ute på planen medan målvakten får vara seende.

Att man kallar fotboll för »herrfotboll« handlar endast om att det bara är manliga utövare som håller måttet.

Citat:
Ursprungligen postat av FiF
De enda som är sjukligt fixerade vid fotbollsspelares kön (och sexuella läggning) är - bevisligen - heterosexuella antifeministiska män.

Kvinnor och män spelar inte fotboll mot varandra. Det är därför de kallas dam - respektive herrfotboll. Således är det helt ointressant huruvida kvinnor eller män spelar bättre. Vårt damlandslag presterar mycket bättre än vårt herrlandslag ute i världen. Där herrar möter herrar och damer möter damer.

Feministen FiF här har inte besvarat informationen från HerrGickhan att "herrfotboll" ej finns. Har hon inte uppfattat det eller vill hon inte erkänna det?
Jag kan inte minnas att någon brukade tala om "herrfotboll" förrän nyligen. Kan FiF visa vilken regel som utestänger kvinnliga spelare från lag där herrar deltar?
Citera
2022-07-13, 18:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nu är det inte jag och andra kvinnor som sitter och gnäller om att herrfotbollen får för mycket uppmärksamhet
Beror på hur man ser det, du tycker att damfotbollen ska få lika mycket uppmärksamhet som herrfotboll vilket är lika logiskt som om jag skulle tycka att Div.3 Norra Svealand ska få lika mycket uppmärksamhet som La Liga. Det kan man absolut tolka som gnäll.
Citat:
kallar herrspelarna vid diverse tillmälen eller spekulerar kring deras sexuella läggning. Så detta får ni antifemizar till män ta på er.
Du är väldigt bra på att generalisera det ska man ge dig, men väldigt sällan du har rätt i sak.
Citat:
Varför gnäller ni öht om damfotbollen? Ingen tvingar er att titta. Knip igen ögonen, stoppa vadd i öronen och framför allt - stäng käften
Har inte sett en enda sekund och kommer säkert inte föra det heller så du kan va lugn.

Gillar förövrigt att du inte ens bemöter att intresset har å göra med kvalitén, är det för att inte ens du kan förneka det?
Senast redigerad av ZlatanMania 2022-07-13 kl. 18:27.
Citera
2022-07-13, 18:32
Medlem
Citat:
Hur skulle jag kunna svara på varför kvinnor inte går på damfotboll? Gör de inte det? Har du statistik på att kvinnor inte går på damfotboll?

Du ska inte svara på varför de inte går på matcher utan varför de inte stödjer damfotboll genom att gå på matcher.

Din fråga "Gör de inte det?" visar ju hur ointresserad du är av frågan och hur lite du bryr dig om tjejer som spelar fotboll. Så kan kvinnlig solidaritet också se ut.

Damfotbollsmatcher i Sverige har några hundra åskådare, i bästa fall något mer. Behöver du mer statistik än så för att kunna förstå hur begränsat intresset är?

Och om du dessutom tycker att det är svårt att svara på varför tjejer inte går på damfotboll ska jag hjälpa dig på traven. Det är inte så svårt. De är nämligen inte intresserade av fotboll på samma sätt som killar är.

Så damfotbollens stora problem är alltså att tjejer inte går på fotboll. Därmed försvinner publikunderlaget.
Citera
2022-07-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Feministen FiF här har inte besvarat informationen från HerrGickhan att "herrfotboll" ej finns. Har hon inte uppfattat det eller vill hon inte erkänna det?
Jag kan inte minnas att någon brukade tala om "herrfotboll" förrän nyligen. Kan FiF visa vilken regel som utestänger kvinnliga spelare från lag där herrar deltar?

Feministen FiF? Tack för komplimangen!
Citera
2022-07-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Beror på hur man ser det, du tycker att damfotbollen ska få lika mycket uppmärksamhet som herrfotboll vilket är lika logiskt som om jag skulle tycka att Div.3 Norra Svealand ska få lika mycket uppmärksamhet som La Liga. Det kan man absolut tolka som gnäll.

Du är väldigt bra på att generalisera det ska man ge dig, men väldigt sällan du har rätt i sak.

Har inte sett en enda sekund och kommer säkert inte föra det heller så du kan va lugn.

Gillar förövrigt att du inte ens bemöter att intresset har å göra med kvalitén, är det för att inte ens du kan förneka det?

Ja, det tycker jag eftersom damer är 50% av befolkningen och skall representeras, synas och höras utefter det. Kvinnor är liksom ingen minoritetsgrupp i världen.
Citera
2022-07-13, 18:39
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
De är nämligen inte intresserade av fotboll på samma sätt som killar är.

Kvinnor kan vara intresserade av fotbollsmatcher med duktiga spelare där det är hög stämning på läktaren, men det är oftast inte en tjejgrej utan en vilja att vara med grabbarna. Fler kvinnor börjar bry sig när det är VM (riktiga VM).

Citat:
Feministen FiF? Tack för komplimangen!

Bli inte hysterisk gumman. Försök svara på om du har förstått meddelandet! Lär oss något nytt ifall du vet något
Citera
2022-07-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ja, det tycker jag eftersom damer är 50% av befolkningen och skall representeras, synas och höras utefter det. Kvinnor är liksom ingen minoritetsgrupp i världen.

Du kan inte tvinga människor att titta på damfotboll. Så länge som kvalitén på damfotboll är urusel så kommer intresset vara svalt och därmed kommer dom också dra in mindre pengar.

Så länge damfotbollen inte drar in lika mycket pengar som dom manliga spelarna gör så kommer deras löner vara därefter. Sluta gnäll, och acceptera detta faktum.
Citera
2022-07-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Prestera fakta på att det inte är så eftersom det är du som invänder. Fakta, inte tillrättalagda feministiska teorier.

Jag ska presentera fakta för dina påståenden? Det är du som påstår att de är så, det är du som började skriva så du får presentera faktan. Riktig lol, känns som att man diskuterar med en tegelsten.

Jag vill ha faktan för dina påståenden och om du inte kan visa de så får du erkänna de.
Citera
2022-07-13, 18:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vilket är en helt befängd logik men får jag återigen fråga varför du inte bemöter mina argument om kvalitét? Är det för att du vet att jag har rätt som du duckar frågan?
Citera
2022-07-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du kan inte tvinga människor att titta på damfotboll. Så länge som kvalitén på damfotboll är urusel så kommer intresset vara svalt och därmed kommer dom också dra in mindre pengar.

Så länge damfotbollen inte drar in lika mycket pengar som dom manliga spelarna gör så kommer deras löner vara därefter. Sluta gnäll, och acceptera detta faktum.

Så sant. Huvet på spiken direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in