2022-07-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ausikivi
Jag går ut med en varning till alla med IPTV från N1

Mitt abonnemang gick ut idag, och precis innan fick jag mejl att mitt abonnemang håller på att gå ut, och man vill att jag ska förlänga.
Ingen annan IPTV leverantör har min mejl så jag går in och betalar.

Jag får bekräftelse att allt är betalt.

1 timma senare stängs allt ner som det ska, om jag inte betalt.

Mejlar dem jag fått mejl av och dom säger att dom inte fått någon betalning.
Jag skickar kvittot igen för att visa att jag betalt in.

Får besked att det inte är deras adress jag betalt till. Så dom har inte fått pengar.

Går in på min leverantör och ser att deras sida är nere helt. Får ingen kontakt och allt verkar svart.

Hur visste då dom som ville ha betalt att mitt abonnemang gick ut precis.

Sitter dom på mejllista dom har koll på?
Skickar ett likadant mejl som lurar en att gå in och betala, och säger att dom inte fått pengar?

Så nu får jag inte kontakt med min lev. och betalt in pengar.
Kan man få dem tillbaka?

Tråkigt not har du blivit lurad och inget du kan göra. Det är med största sannolikhet att det är försäljare utsv N1 som lurat, inte själva N1 alltså.
Citera
2022-07-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tråkigt not har du blivit lurad och inget du kan göra. Det är med största sannolikhet att det är försäljare utsv N1 som lurat, inte själva N1 alltså.

Jo det fattar jag, men man bör ha koll när man handlar N1 nu var det bara 3 mån men jäkligt irriterande.
Borde gå att spåra betalningen till någon.
Citera
2022-07-13, 17:38
Medlem
Citat:
Jag går ut med en varning till alla med IPTV från N1

Mitt abonnemang gick ut idag, och precis innan fick jag mejl att mitt abonnemang håller på att gå ut, och man vill att jag ska förlänga.
Ingen annan IPTV leverantör har min mejl så jag går in och betalar.

Jag får bekräftelse att allt är betalt.

1 timma senare stängs allt ner som det ska, om jag inte betalt.

Mejlar dem jag fått mejl av och dom säger att dom inte fått någon betalning.
Jag skickar kvittot igen för att visa att jag betalt in.

Får besked att det inte är deras adress jag betalt till. Så dom har inte fått pengar.

Går in på min leverantör och ser att deras sida är nere helt. Får ingen kontakt och allt verkar svart.

Hur visste då dom som ville ha betalt att mitt abonnemang gick ut precis.

Sitter dom på mejllista dom har koll på?
Skickar ett likadant mejl som lurar en att gå in och betala, och säger att dom inte fått pengar?

Så nu får jag inte kontakt med min lev. och betalt in pengar.
Kan man få dem tillbaka?

Numera så sköts allt med automatik, från betalning till aktivering, var så iaf när jag förlängde, behövde inte skicka in någonting alls
Citera
2022-07-13, 18:24
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Vekar vara skumt för jag fick påminnelse på mejlen om förlängning av abonnemang. Ingen annan har vad jag vet miin mejl för det. Fick en länk där jag kopierade plånboksadress och betalade till BTCX med kort och mobilID.

Fungerade utan problem och jag fick mejl från BTCX att betalningen gått igenom.
Skickade kvittot till dom och sa att jag betalt. Får tillbaka mejl på väldigt dålig svenska att dom inte fått några pengar, så dom stängde ner mitt abonnemang.

Betalade in 3 timmar innan abonnemanget skulle gå ut.

Nu kollar jag på min leverantörs hemsida. Helt borta från nätet, men fick påminnelse från annan som såg ut att komma från dem.

Har jag blivit blåst? Har någon fått tag i deras kundregister och håvar in pengar utan att leverera tjänsten?

Börjar bli orolig.

Låter som den säljaren har lagt ner, och sålt eller gett bort mail-listan till någon skojare. Tyvärr. Inte så bra för N1.
Citera
2022-07-13, 18:46
Medlem
Citat:
Jo det fattar jag, men man bör ha koll när man handlar N1 nu var det bara 3 mån men jäkligt irriterande.
N1 don't sell anything by themselves (FACTS), so to accuse them for fooling you is incorrect.

If you get scammed when buying a Samsung tv, it's not Samsung doing wrong, It's the seller. If you know what i mean..
Citera
2022-07-13, 19:03
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdan79
N1 don't sell anything by themselves (FACTS), so to accuse them for fooling you is incorrect.

If you get scammed when buying a Samsung tv, it's not Samsung doing wrong, It's the seller. If you know what i mean..

If someone is selling fake new Samsung TVs and are pretending to be Samsung, Samsung will hunt them down. If you know what I mean...
Citera
2022-07-13, 19:07
Medlem
Dickassos avatar
Ligger N1 nere? Slog på teven men får inte igång någon kanal alls, rebootat allt också.
Citera
2022-07-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Ligger N1 nere? Slog på teven men får inte igång någon kanal alls, rebootat allt också.

Uppe igen.
Citera
2022-07-13, 19:11
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr
Uppe igen.

Inte här iallafall. Trots reload och startat om allt. "Error 500" på varje kanal...
Citera
2022-07-13, 19:33
Medlem
Citat:

Såklart är det säljaren du ska anklaga. Det är han som säljer till dig.

N1 säljer inget till slutkund.

Du vet väl hur du har betalat?

Du kan ju kolla om du betalat med BTC om överföringen är genomförd.
Senast redigerad av instagam 2022-07-13 kl. 19:38.
Citera
2022-07-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Inte att enn säljare påstått jag inte betalat nej. Men det väcker några frågor…

Vem har koll på att en säljare sköter sig och vad stoppar mig från att sälja utan att förlänga. Vem kommer att göra något åt det när kund inte kan komma i kontakt med N1 (vilket det falskt talas om)

Det jag däremot har varit med om säljare som vill jag köper 1300kr och betalar med Safello. Gör det då hävdar idioten att han bara fixk 1270kr och det fattas. Inte mitt jävla problem att Safello tar en avgift 🤣

Det är ju förvisso du som använder Safello för att kunna betala.
Att du inte kan fixa en egen wallet ska det drabba säljaren?

Du vill kunna använda Safello och sen ta för givet att säljaren ska stå för dina kostnader?
Citera
2022-07-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Inte här iallafall. Trots reload och startat om allt. "Error 500" på varje kanal...

Alla servers var tillbaka kl 19.15.
80 procent kunde ansluta innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in