Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Greta var poppis år 2019,det var hennes stora år. Jag frågade dig vart har hennes tidigare fans tagit vägen?? Varför struntar Sveriges befolkning i henne? Om du nu beundrar henne så är det en sak,Men att väldigt många andra inte gör det får du tåla Antingen du vill eller ej. Det som jag tycker är väldigt fult och fel är att ett team använder sig av en ung tjej Med kända föräldrar där både dom och teamet tjänar stora pengar.Det är vänster och Miljöpartister som vill föra fram sina åsikter. Att hon gillar AFA och annan skit gör inte det bättre.Inte fan går jorden under om 7 år eller hur långt det nu var kvar.Förresten kan du svara på varför det alltid heter om 10 år? Minns väldigt väl när det var tal om att ha Gretas åsikter i läroplanen i skolan.Det blev stora protester mot det,men det kanske du har glömt av. Sen på riktigt,hur många yngre tror du i Sverige är intresserade av att köpa på second hand,gå omkring i gammal lump,sluta flyga bli gräsätare,sluta använda datorn och mobilen???? Varför låtsas Greta skolstrejka när det nu har kommit fram att hon endast är där en kort stund för att bli fotad??? Hur mycket har Gretas skolstrejk påverkad Sveriges ungdomar?? Varför är det så oerhört stor skillnad på Gretas engelska när hon rabblar manus och när hon blir intervjuad. När det gäller hennes sångröst låter hon som någon som tagit för mycket alkohol på en efterfest. Vad har Greta konkret åstadkommit i Sverige??
Alltså, nu avslöjar du dig som fånig, när du drar upp en sådan helt ovidkommande grej som hennes sångröst! (Det var 2 på scenen, och man är förresten ingen falsksjungare bara för att man kommer lite utanför accompanjemanget...så käften om detta nu!). Greta är banne mig inte bortglömd, men hon är inte ute efter någon berömmelse om sin person heller, utan hon är ute efter att folk ska uppmärksamma miljö- och klimathotet, fatta det!!
Ps/ Greta var den största snackisen 2018-19..men glöm inte Coronaepidemin och kriget mot Ukraina som kom efter!!