2022-07-06, 00:10
Medlem
Deras nya lite lyxigare kettle cooked chips är helt otroligt bra.
Har provat både salt & vinegar samt barbecue.

Riktigt bra tryck i smakerna, inget mjäk!

Salt & Vinegar har bra drag i vinägern men sältan balanserar den fint.
Barbecue är lite sötare med fin rökighet och kryddorna ger sig tillkänna i olika lager under tiden man tuggar.

Hel-vete vilken fullträff
Citera
2022-07-06, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kracke-gott
Deras nya lite lyxigare kettle cooked chips är helt otroligt bra.
Har provat både salt & vinegar samt barbecue.

Riktigt bra tryck i smakerna, inget mjäk!

Salt & Vinegar har bra drag i vinägern men sältan balanserar den fint.
Barbecue är lite sötare med fin rökighet och kryddorna ger sig tillkänna i olika lager under tiden man tuggar.

Hel-vete vilken fullträff
Låter som om någonting man ska prova. Är det 'Snack Day' som är märket på dessa? Såg förut att LIDL hade några chips från Finland, men dessa smakade precis som våra OLW/Estrella dvs skit.
Citera
2022-07-06, 09:02
Medlem
Isnatts avatar
Dom har stekpannor i stål denna vecka som jag använt mycket och den har varit väldigt bra.
Brukar steka grönsaker och kött, slå på sås och kokt pasta och göra klart direkt i pannan.
Går givetvis även att koka pasta i dom, perfekt.
Citera
2022-07-07, 09:57
Medlem
Vemondo vegan glass, havrebaserad vanilj glass med bourbon vanilj, mycket god
Citera
2022-07-07, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Dom har stekpannor i stål denna vecka som jag använt mycket och den har varit väldigt bra.
Brukar steka grönsaker och kött, slå på sås och kokt pasta och göra klart direkt i pannan.
Går givetvis även att koka pasta i dom, perfekt.
Dom med två handtag som "öron"?
Citera
2022-07-07, 11:27
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Dom med två handtag som "öron"?
Nej, den jag menar ser ut ungefär så här: https://www.ikea.com/se/sv/p/sensuell-stekpanna-rostfritt-stal-gra-60324544/
Citera
2022-07-13, 16:28
Medlem
CoZeCos avatar
Kan rekommendera tortilla de patata båda sorter, grymt gott samt buñuelos de crema catalana, som semlor med caramelfyllning under grädden, galet gott!köpte även vanameiräkor i persilja/vitlökssås, inte testat än.

Jamon serrano y queso manchego kroketterna missade jag att köpa, testade de dock förra gången och de är riktigt fina, rekommenderas starkt!
Citera
2022-07-13, 16:38
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Vemondo vegan glass, havrebaserad vanilj glass med bourbon vanilj, mycket god

Låter bögigt.

Lidls choklad är bra. De har en chokladkaka på typ 200 gram med nötter, havssalt och honung som är jävligt fin. Lite tjockare rutor.
Citera
2022-07-13, 18:10
Medlem
VoktorDodkas avatar
Under de senaste månaderna har mitt Lidl inte haft hamburgerbröd, jag försöker handla tidigt på måndagarna så allt ska vara påfyllt men på sin höjd har det funnits något enstaka paket med de vanliga hamburgerbröden, inte en enda gång har briochebröden funnits utan där ligger korvbröd istället. Är det samma sak på alla Lidl eller mitt som strular? Kan tillägga att den butiken har rasat väldans sedan dom bytte ut butikschefen mot ett jihadskägg.
Citera
2022-07-13, 19:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Under de senaste månaderna har mitt Lidl inte haft hamburgerbröd, jag försöker handla tidigt på måndagarna så allt ska vara påfyllt men på sin höjd har det funnits något enstaka paket med de vanliga hamburgerbröden, inte en enda gång har briochebröden funnits utan där ligger korvbröd istället. Är det samma sak på alla Lidl eller mitt som strular? Kan tillägga att den butiken har rasat väldans sedan dom bytte ut butikschefen mot ett jihadskägg.
Ha! Jag hade motsatt problem förra veckan. Behövde korvbröd men hittade bara burgarbröd.
Citera
2022-07-13, 19:18
Medlem
Exet har ju katter och när jag behöver fjäska för dem köper jag med.mig Lidls eget blötfoder på konserv. Räcker med att jag visar burken så har jag tre superkeliga, jamande och sugna rovdjur strykandes runt benen. Det är tydligen kattkäk numero 1⭐ i deras värld. Billigt också!
Citera
2022-07-13, 23:14
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Briochebröden har jag inte haft något problem att hitta. Har säkerligen köpt de 5 gånger inom loppet av 6 månader nu och har funnits varje tillfälle.

Finns det skyltar som visar att det ska finnas briochebröd? Har du frågat personalen? om inte, så fråga vad fan de håller på med. Mer briochebröd åt folket.

Lidls Tacokrydda är schysst enligt mig, 50% av priset gentemot Santa Marias tacokrydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in