Citat:
Ursprungligen postat av
juniorobserver
Who knows. Har fortfarande all eyes på Celsiusdebaclet. Det är inte över än och vi har troligtvis fler cascading liquidations på gång. Är helt säker på att hedge funds jagar minst ett par exchanges till att sänka. Sedan får vi se upp för rate hikes från Powell + 2year kontra 10year yield bonds.
Mao, jag sitter still i båten över högsommaren. Sen får vi se.
Okej, som vanligt får du mig att inse att jag behöver bli bättre påläst. Vari ligger riskerna med Celcius fortsatt? Jag trodde att vi var ute ur skogen nu mer eller minre efter att dom betalat tillbaka hela lånet till maker?
Antar att vi kan utgå ifrån att det blir ytterliggare en rate hike på 0,75% från powell om cpi-datan som släpps imorgon visar på fortsatt skenande inflation. Misstänker tyvärr att höjningarna man har gjort hitills inte har hunit få någon större inverkan på efterfrågan och priserna än, men man kan ju alltid hoppas.
Har noterat att 2year har stigit över 10year på sistonde, och vet att det är en väletablerad signal på att en fullskalig recession kan vara i antågande, men samtidigt hade vi samma fenomen 2016-2020, utan att vi fick en påföljande lågkonjunktur, hur ser du på det..?