2022-07-12, 11:22
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ok, så fejkpump på några procent.
Även fast jag investerat tungt nu senaste veckorna tror jag på nergång, just pga det inte blev nån större pump när vi passerade 20,21,22k.

Det ksulle bara fortsatt uppåt om det hade varit som förra året tex.

Istället förväntar jag mig några veckors nergång, kanske 1-3 månader, för sen hösten brukar kunna va bra.

BOtten ligger nog lägre än vi sett hittills, 12k ser jag inte som omöjligt då det var där bullrun startade 2020.
Jämna nummer betyder inte så mycket. Priset har svängt igenom 20k hur många gånger som helst tex.
Håll ett öga på de här två prisnivåerna istället för eventuell medium term pumps

https://www.tradingview.com/x/2Pl4Je62/
Citera
2022-07-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Tjena junior, vad är din bild av Bitcoinmarknaden och makroutsikterna i dagsläget? Kan det bli tal om ett relief-rally snart eller är det snarare mer blod på ingång?

Who knows. Har fortfarande all eyes på Celsiusdebaclet. Det är inte över än och vi har troligtvis fler cascading liquidations på gång. Är helt säker på att hedge funds jagar minst ett par exchanges till att sänka. Sedan får vi se upp för rate hikes från Powell + 2year kontra 10year yield bonds.

Mao, jag sitter still i båten över högsommaren. Sen får vi se.
Citera
2022-07-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ok, så fejkpump på några procent.
Även fast jag investerat tungt nu senaste veckorna tror jag på nergång, just pga det inte blev nån större pump när vi passerade 20,21,22k.

Det ksulle bara fortsatt uppåt om det hade varit som förra året tex.

Istället förväntar jag mig några veckors nergång, kanske 1-3 månader, för sen hösten brukar kunna va bra.

BOtten ligger nog lägre än vi sett hittills, 12k ser jag inte som omöjligt då det var där bullrun startade 2020.
Slow trend iz the true trend, and the trend iz ur friend
Citera
2022-07-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jämna nummer betyder inte så mycket. Priset har svängt igenom 20k hur många gånger som helst tex.
Håll ett öga på de här två prisnivåerna istället för eventuell medium term pumps

https://www.tradingview.com/x/2Pl4Je62/
MM bygger sina positioner vid hela och halva nr.

Kika SOL tex.

MM bygger shorts vid $34 och longs vid $33.

https://www.tradingview.com/x/XvI2SBvB
Senast redigerad av crYptOiLLumUnATi 2022-07-12 kl. 12:53.
Citera
2022-07-12, 14:44
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
MM bygger sina positioner vid hela och halva nr.

Kika SOL tex.

MM bygger shorts vid $34 och longs vid $33.

https://www.tradingview.com/x/XvI2SBvB

Mm är alltså i farten igen burrebror?

Ligger du således long hedgat med en short?
Citera
2022-07-12, 15:21
Medlem
Citat:
Mm är alltså i farten igen burrebror?

Ligger du således long hedgat med en short?
aa med 200 i häv också
Citera
2022-07-12, 15:23
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
aa med 200 i häv också

Gött, då kan inget gå fel så hur ser ditt nästa trade ut?
Citera
2022-07-12, 15:27
Medlem
Citat:
Precis.

Scalpar Solana atm på 15 min tf samt 1h.

US brinks öppna precis så ser vad dem gör. Hoppas dem formerar boxen lågt, då kommer NY in och skickar upp det igen (troligtvis)

Long price target är 50eman på 1h tf på sol, liggeri nte i någon short atm.

Det ser lovande ut för btc.
Citera
2022-07-12, 17:39
Medlem
Citat:
Case closed?

https://www.tradingview.com/x/2olC95zV/
Citera
2022-07-12, 17:40
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Who knows. Har fortfarande all eyes på Celsiusdebaclet. Det är inte över än och vi har troligtvis fler cascading liquidations på gång. Är helt säker på att hedge funds jagar minst ett par exchanges till att sänka. Sedan får vi se upp för rate hikes från Powell + 2year kontra 10year yield bonds.

Mao, jag sitter still i båten över högsommaren. Sen får vi se.

Okej, som vanligt får du mig att inse att jag behöver bli bättre påläst. Vari ligger riskerna med Celcius fortsatt? Jag trodde att vi var ute ur skogen nu mer eller minre efter att dom betalat tillbaka hela lånet till maker?
Antar att vi kan utgå ifrån att det blir ytterliggare en rate hike på 0,75% från powell om cpi-datan som släpps imorgon visar på fortsatt skenande inflation. Misstänker tyvärr att höjningarna man har gjort hitills inte har hunit få någon större inverkan på efterfrågan och priserna än, men man kan ju alltid hoppas.
Har noterat att 2year har stigit över 10year på sistonde, och vet att det är en väletablerad signal på att en fullskalig recession kan vara i antågande, men samtidigt hade vi samma fenomen 2016-2020, utan att vi fick en påföljande lågkonjunktur, hur ser du på det..?
Citera
2022-07-13, 14:17
Medlem
Leastons avatar
Idag kommer nya inflationssiffrorna.
Förra siffrorna på 8.6 betydde ju ny högsta nivå och inga tecken på att den minskade. Detta fick marknaderna att rasa.

Dagens siffror behöver iaf vara under 8.6 för att man iaf skall kunna börja låtsas att inflationen kanske är under kontroll. Kan bli bergochdalbana närmsta timmarna.
Citera
2022-07-13, 14:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Idag kommer nya inflationssiffrorna.
Förra siffrorna på 8.6 betydde ju ny högsta nivå och inga tecken på att den minskade. Detta fick marknaderna att rasa.

Dagens siffror behöver iaf vara under 8.6 för att man iaf skall kunna börja låtsas att inflationen kanske är under kontroll. Kan bli bergochdalbana närmsta timmarna.
Förväntat var 8,8% men rapporterat blev 9.1%

Marknaderna lär dumpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in