2022-07-12, 19:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, det blev visst bara ett kort fototillfälle. Det blev inte heller några foton från musikfestivalen i England härförleden där Greta™ plockade skräp. Och där behövdes verkligen plockas skräp! Om det är generationen som skall rädda jorden så ligger vi riktigt illa till! De släpper ju skräp där de står och går. Men om Greta™ hade plockat skräp där, så hade bilderna kommit på Twitter. Så vi kan lugnt sluta oss till att hennes skräpplockande kan summeras till det enda fototillfället.
Haha, de foton som användes för att shamea
Greta visade sig ju vara ifrån 2015. Fake news ifrån dina kollegor på trollfabriken.

https://www.reuters.com/article/factcheck-glastonbury-greta-idUSL1N2YE1JD

Om man tror att 200k personer i en vecka inte lämnar några spår efter sig så är man nog lite särbegåvad.
Dock är Glastonbury rent och fint nu .

EDIT: överlag så är publiken på GB ganska medelålders eller över, problemgeneratioen.
Tur att kidsen kommer och plockar upp.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-07-12 kl. 19:20.
2022-07-13, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Tänk inte så förbannat svart eller vitt! Uppenbarligen är det den oerhörda miljö- och klimatförstörelsen gjord av människor som Greta protesterar mot! Hon vill att alla ska göra så gott man kan, och alltför många skiter fullständigt i miljön och klimatet...du t.ex.....varför i hela friden finns det folk som ödslar sin tid med att vara förbannad på Greta? Ingen vettig människa är det! Greta har rätt ju, det finns ett miljö- och klimathot som inte får glömmas bort! Fast stiftelsen är det väl bra att kolla upp, så allt är okej!

”Svart eller vitt”? Det är ju Greta som skryter med sitt svart eller vitt-tänkande.

Greta kanske vill att alla ska göra så gott de kan, men hon gör det bevisligen inte själv. Jag ställde dig en enkel fråga innan: har du själv följt Gretas uppmaningar och bl.a gripits av panik och blivit vegan? Om nej, varför inte?

Jag blir förbannad på att Greta och andra klimatalarmister blir rika och berömda på att gapa ut osaklig skräckpropaganda. Det finns barn som faktiskt mår dåligt av det. Vad jag gör i fråga om miljö och klimat (som jag knappast kan påverka själv, det sköter sig så bra ändå) har du ingen aning om.

Vet du varför man bl.a grundar en stiftelse? För att försvåra insyn

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det här Climate Social Camp som FFF arrangerar i Turin verkar vara en ganska ball grej. Ett årsmöte där flertalet engagerade ifrån hela världen får mötas upp. Greta är fixstjärnan där, men det kommer vara forskare och andra NGOs på plats. Greenpeace, SOS Méditerranée, XR m,fl. Det kommer vara seminarier, filmvisningar och musik. Dessa ungdomar kommer definitivt ha en större uppfattning om klimatkrisen än sina tidigare generationsjämnåriga, samt även de generationer över dem. Turin är ett av FFFs starka nästen. Greta har varit där förr så hon kommer säkert att trivas där. Jag tror man hade ett stormöte i Turin 2019 men sedan stopp under pandemin, nu är man alltså igång igen på en väldigt bred front.
Om jag uppfattat det rätt så kommer man ha nån form av camping i en central park, där besökarna kan tälta, Låter superhäftigt för ungdomarna.
Tummen upp.

”Från hela världen”. En jäkla massa flygresor kors och tvärs, då. Nästan bara Greta inom F4F som följer hennes uppmaning att inte flyga. Men de står väl över oss andra, vanliga dödliga. Va fan, dom vill ju bara ha lite balla upplevelser…

Kul att XR kommer. Hoppas att de limmar fast sig på campingen och blir sittande ett bra tag … gärna för alltid …
2022-07-13, 08:18
Medlem
Citat:
Nej, det blev visst bara ett kort fototillfälle. Det blev inte heller några foton från musikfestivalen i England härförleden där Greta™ plockade skräp. Och där behövdes verkligen plockas skräp! Om det är generationen som skall rädda jorden så ligger vi riktigt illa till! De släpper ju skräp där de står och går. Men om Greta™ hade plockat skräp där, så hade bilderna kommit på Twitter. Så vi kan lugnt sluta oss till att hennes skräpplockande kan summeras till det enda fototillfället.

Så sant som det är sagt. Hade Greta plockat skräp, eller planterat ett träd, så hade det slagits upp med stora rubriker.

Man får i alla fall hoppas att hon tar med en hundbajspåse när hon får några minuter över att rasta den eller de stackars hundarna. Det tar tid att lägga tusentals timmar på avancerade forskningsrapporter och hänga på sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Haha, de foton som användes för att shamea
Greta visade sig ju vara ifrån 2015. Fake news ifrån dina kollegor på trollfabriken.

https://www.reuters.com/article/factcheck-glastonbury-greta-idUSL1N2YE1JD

Om man tror att 200k personer i en vecka inte lämnar några spår efter sig så är man nog lite särbegåvad.
Dock är Glastonbury rent och fint nu .

EDIT: överlag så är publiken på GB ganska medelålders eller över, problemgeneratioen.
Tur att kidsen kommer och plockar upp.

Så kidsen går omkring och plockar lydigt upp skräp från medelålders och äldre festivalbesökare?

Vad är det för jäkla mähän? Och de ska göra det omöjliga och ”rädda klimatet”?
2022-07-13, 08:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

”Från hela världen”. En jäkla massa flygresor kors och tvärs, då. Nästan bara Greta inom F4F som följer hennes uppmaning att inte flyga. Men de står väl över oss andra, vanliga dödliga. Va fan, dom vill ju bara ha lite balla upplevelser…

Kul att XR kommer. Hoppas att de limmar fast sig på campingen och blir sittande ett bra tag … gärna för alltid …
De vill förändra världen och få en hållbar framtid, men varför inte ha kul samtidigt.
Detta stormöte, eller Pow Wow som Gretas andliga rådgivare skulle kalla det är ett genidrag för att vidareutbilda och knyta ihop nätverket starkare samt skapa vänner från runt om. Det är något som Greta och de andra unga kan se fram imot att återkomma till. Om Greta istället valt spåret att bara sitta och näthata hela dagarna hade nog varit en ond spiral för hennes psykiska hälsa.
2022-07-13, 08:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Så sant som det är sagt. Hade Greta plockat skräp, eller planterat ett träd, så hade det slagits upp med stora rubriker.

Man får i alla fall hoppas att hon tar med en hundbajspåse när hon får några minuter över att rasta den eller de stackars hundarna. Det tar tid att lägga tusentals timmar på avancerade forskningsrapporter och hänga på sociala medier.

Så kidsen går omkring och plockar lydigt upp skräp från medelålders och äldre festivalbesökare?

Vad är det för jäkla mähän? Och de ska göra det omöjliga och ”rädda klimatet”?
Nu så följde ju en stor del av festivalbesökarna temat Leave No Trace, till i festivalsammanhang förvånande nya nivåer.
Gretas väl mottagna framträdande kan ha spelat en liten roll.

Glastonbury’s Emily Eavis hails “inspiring” festival crowd as 99 per cent of tents taken home
Citat:
Green, empty fields! We’re delighted to let you know that 99% of tents were taken home again this year. Thank you to every person who packed up & left no trace, it's an inspiring feat, a huge effort and one we appreciate so much. Thanks also to our amazing team of litter pickers.

Taking to the stage ahead of Haim’s slot on the main stage, Thunberg was introduced by Emily as “the most inspiring speaker of this generation”.

To enormous applause, she emphasised the importance of collectivity: “If a bunch of schoolkids were able to get millions of people on the streets to start changing their lives, just imagine what we could do together if we really tried?

Before her appearance, big screens implored Glastonbury goers to reuse, reduce and recycle, as well as showing promotional footage from Greenpeace, Oxfam and CND

Thunberg’s speech reiterates the themes of both her 2019 collaboration with The 1975, and her forthcoming book, The Climate Book, which will include 100 interviews from trusted scientists, communicators and activists from around the world

https://www.nme.com/news/music/glastonburys-emily-eavis-hails-inspiring-festival-crowd-as-99-per-cent-of-tents-taken-home-3267696
2022-07-13, 13:41
Medlem
Citat:
”Svart eller vitt”? Det är ju Greta som skryter med sitt svart eller vitt-tänkande.

Greta kanske vill att alla ska göra så gott de kan, men hon gör det bevisligen inte själv. Jag ställde dig en enkel fråga innan: har du själv följt Gretas uppmaningar och bl.a gripits av panik och blivit vegan? Om nej, varför inte?

Jag blir förbannad på att Greta och andra klimatalarmister blir rika och berömda på att gapa ut osaklig skräckpropaganda. Det finns barn som faktiskt mår dåligt av det. Vad jag gör i fråga om miljö och klimat (som jag knappast kan påverka själv, det sköter sig så bra ändå) har du ingen aning om.

Vet du varför man bl.a grundar en stiftelse? För att försvåra insyn

Alltså, Greta gör verkligen vad hon kan för att upplysa om miljö- och klimatförstörelser, det behövs!...om barn blir "skrämda" av det, så är det inte hennes fel!...bra om hon får andra barn och ungdomar att tänka till! Du tillhör dom som vill gräva ner huvudet i sanden...gör det då, men gnäll inte på ungdomar som Greta! Och så kan jag tillägga att just Greta inte har påverkat min kosthållning...vad fan trodde du, jag kan tänka själv om denna vidriga djurhantering!!
2022-07-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Om inte utvecklingsstörning faller dig på läppen så kan vi kalla henne för flane eller stret.
Känns det bättre nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tvärtom fattar inte Greta ett skit, vilket stödjer antagandet att hon inte är speciellt begåvad.

Jaså, så det menar ni, för att Greta har en högfungerande Asperger och tycker annorlunda än ni om miljö- och klimathotet....ni är ju korkade på riktigt!
Senast redigerad av Havskung 2022-07-13 kl. 13:55.
2022-07-13, 13:50
Avslutad
Citat:
Alltså, Greta gör verkligen vad hon kan för att upplysa om miljö- och klimatförstörelser, det behövs!...om barn blir "skrämda" av det, så är det inte hennes fel!...bra om hon får andra barn och ungdomar att tänka till! Du tillhör dom som vill gräva ner huvudet i sanden...gör det då, men gnäll inte på ungdomar som Greta! Och så kan jag tillägga att just Greta inte har påverkat min kosthållning...vad fan trodde du, jag kan tänka själv om denna vidriga djurhantering!!

Självklart är det Gretas (Greta teamets) fel om när hon skrämmer unga.Unga som får ångest helt i onödan Som tur är skiter dom allra flesta i henne här i Sverige.Men för jävligt rent ut sagt att skrämma barn och ungdomar.
Sen är det upp till var och en vad man äter.
2022-07-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Självklart är det Gretas (Greta teamets) fel om när hon skrämmer unga.Unga som får ångest helt i onödan Som tur är skiter dom allra flesta i henne här i Sverige.Men för jävligt rent ut sagt att skrämma barn och ungdomar.
Sen är det upp till var och en vad man äter.
Men Greta har ju rätt!!

Att inte prata om miljö- och klimathotet, för att barn kan bli skrämda, är som att inte påtala att huset brinner där barnen befinner sig i, för dom kan ju bli skrämda! En bättre lösning är att dels göra framtidens människor uppmärksamma på miljö- och klimathotet, så dom iaf kan tänka bättre än sina äldre släktingar, och bättre är att skrika att det brinner, så att dom kan hinna springa i säkerhet! Greta vill inte att människor ska stoppa huvudet i sanden...till skillnad från sina dumma hatare!
2022-07-13, 14:31
Medlem
Citat:
Jaså, så det menar ni, för att Greta har en högfungerande Asperger och tycker annorlunda än ni om miljö- och klimathotet....ni är ju korkade på riktigt!
Greta™ har inte diagnosen "högfungerande Asperger". Det finns det ingen som har. Den diagnosen existerar inte, och har heller aldrig existerat. Det påstås däremot att Greta™ har diagnosen Aspergers syndrom, vilket jag personligen tvivlar på. Båda mina barn har den diagnosen och jag ser inga som helst tecken på att Greta™ har den. Det vore även underligt om Greta™ hade fått diagnosen Aspergers syndrom året efter att den diagnosen togs bort. Det handlar nog snarare om att mamma Malena har inbillat sig att Greta™ har Aspergers syndrom och därefter ljugit om att diagnos har ställts. (Malena är tillräckligt korkad för att inte kontrollera att diagnosen faktiskt slutade ställas året innan Greta™ påstås ha blivit utredd.)
2022-07-13, 15:01
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Greta™ har inte diagnosen "högfungerande Asperger". Det finns det ingen som har. Den diagnosen existerar inte, och har heller aldrig existerat. Det påstås däremot att Greta™ har diagnosen Aspergers syndrom, vilket jag personligen tvivlar på. Båda mina barn har den diagnosen och jag ser inga som helst tecken på att Greta™ har den. Det vore även underligt om Greta™ hade fått diagnosen Aspergers syndrom året efter att den diagnosen togs bort. Det handlar nog snarare om att mamma Malena har inbillat sig att Greta™ har Aspergers syndrom och därefter ljugit om att diagnos har ställts. (Malena är tillräckligt korkad för att inte kontrollera att diagnosen faktiskt slutade ställas året innan Greta™ påstås ha blivit utredd.)

Precis. Jag tror snarare mamma Malena hinkade i sig för mycket lådvin under graviditeten.
Greta checkar ju för alla boxar för fetal alcohol syndrome. Dom mongoloida dragen ljuger inte.
2022-07-13, 15:53
Avslutad
Citat:
Men Greta har ju rätt!!

Att inte prata om miljö- och klimathotet, för att barn kan bli skrämda, är som att inte påtala att huset brinner där barnen befinner sig i, för dom kan ju bli skrämda! En bättre lösning är att dels göra framtidens människor uppmärksamma på miljö- och klimathotet, så dom iaf kan tänka bättre än sina äldre släktingar, och bättre är att skrika att det brinner, så att dom kan hinna springa i säkerhet! Greta vill inte att människor ska stoppa huvudet i sanden...till skillnad från sina dumma hatare!

Den metoden hon använder sig av är samma propaganda som funnits under många år tillbaka. Att skrämma upp barn och ungdomar är definitivt ingen bra metod. Det ser vi nu också i Sverige där hon inte längre går hem.
Om vi slutar flyga och bli veganer,vad sjutton hjälper det. Börja i rätt ände och ta itu med Kina och Indien Sen ordet hatare,det är skillnad på kritik och hat.Någon gång måste ni lära er det. Det är bättre att Greta själv lever som hon lär.Vilket hon faktiskt inte alls gör.Hon har 2 hundar,tre hästar,dyr lägenhet,svindyr teknisk utrustning,använder ständigt mobiltelefon Mobiltelefoni är värre än flyget.Hon resor dessutom runt halva jordklotet. Att gapa som en stucken gris,svära,sjunga falskt och spela apa hjälper väl inte klimatet inte konstigt att folk tröttnar. Dom allra flesta jag pratat med ruskar bara på huvudet åt henne. Det positiva jag ser idag är att hon nu äntligen efter alla år kommit in i puberteten.Ser piggare och hälsosammare ut.Mycket glädjande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in