Citat:
Ursprungligen postat av
Havskung
Tänk inte så förbannat svart eller vitt! Uppenbarligen är det den oerhörda miljö- och klimatförstörelsen gjord av människor som Greta protesterar mot! Hon vill att alla ska göra så gott man kan, och alltför många skiter fullständigt i miljön och klimatet...du t.ex.....varför i hela friden finns det folk som ödslar sin tid med att vara förbannad på Greta? Ingen vettig människa är det! Greta har rätt ju, det finns ett miljö- och klimathot som inte får glömmas bort! Fast stiftelsen är det väl bra att kolla upp, så allt är okej!
”Svart eller vitt”? Det är ju Greta som skryter med sitt svart eller vitt-tänkande.
Greta kanske vill att alla ska göra så gott de kan, men hon gör det bevisligen inte själv. Jag ställde dig en enkel fråga innan: har du själv följt Gretas uppmaningar och bl.a gripits av panik och blivit vegan? Om nej, varför inte?
Jag blir förbannad på att Greta och andra klimatalarmister blir rika och berömda på att gapa ut osaklig skräckpropaganda. Det finns barn som faktiskt mår dåligt av det. Vad jag gör i fråga om miljö och klimat (som jag knappast kan påverka själv, det sköter sig så bra ändå) har du ingen aning om.
Vet du varför man bl.a grundar en stiftelse? För att försvåra insyn
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Det här Climate Social Camp som FFF arrangerar i Turin verkar vara en ganska ball grej. Ett årsmöte där flertalet engagerade ifrån hela världen får mötas upp. Greta är fixstjärnan där, men det kommer vara forskare och andra NGOs på plats. Greenpeace, SOS Méditerranée, XR m,fl. Det kommer vara seminarier, filmvisningar och musik. Dessa ungdomar kommer definitivt ha en större uppfattning om klimatkrisen än sina tidigare generationsjämnåriga, samt även de generationer över dem. Turin är ett av FFFs starka nästen. Greta har varit där förr så hon kommer säkert att trivas där. Jag tror man hade ett stormöte i Turin 2019 men sedan stopp under pandemin, nu är man alltså igång igen på en väldigt bred front.
Om jag uppfattat det rätt så kommer man ha nån form av camping i en central park, där besökarna kan tälta, Låter superhäftigt för ungdomarna.
Tummen upp.
”Från hela världen”. En jäkla massa flygresor kors och tvärs, då. Nästan bara Greta inom F4F som följer hennes uppmaning att inte flyga. Men de står väl över oss andra, vanliga dödliga. Va fan, dom vill ju bara ha lite balla upplevelser…
Kul att XR kommer. Hoppas att de limmar fast sig på campingen och blir sittande ett bra tag … gärna för alltid …