2022-07-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tycker att han ska låsas in. Lika bra att han blir inlåst i Sverige så vi kan hålla koll på honom. Om han skickas till Etiopien så vet man inte vart han tar vägen.
Notan kommer bli jävligt dyr för något som aldrig kommer ge någon avkastning.Mamman har sprutat ur sig 5-6 ungar redan och i framtiden kommer de göra likadant..generationer av i bästa fall sysslolösa parasiter och i värsta fall mördare.
Senast redigerad av Torspjesku 2022-07-13 kl. 09:38.
Citera
2022-07-13, 09:37
Medlem
Driftstopps avatar
En vacker dag är det någon som känner igen honom
skyddad identitet spelar ingen roll.

Han har gjort det grövsta brotten en människa kan göra.

En vacker dag kommer det smälla.
Citera
2022-07-13, 09:38
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
När en ung person begår mycket allvarliga brott så blir det ju utredning och åldern blir jätteviktig för den här rättsprocessen och vilka åtgärder man beslutar att vidta.

Så jag är ganska säker på att är man minsta lilla osäker på åldern så bör det vara rutinsak nu att gärningsmannen läkarundersöks och åldersbestäms så gott det går med de vetenskapliga metoder som finns idag.
I det här fallet så hoppas jag att han är äldre än vad som uppgetts.
Citera
2022-07-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Mina frågor var retoriska.

MGM kommer sannolikt att placeras i en särskoleklass någon annanstans i Sverige. Kanske med någon som ledsagar honom mellan hem och skola, men knappast punktmarkerad hela tiden. Han kommer att anfalla flickor och kvinnor igen. I Sverige ligger som bekant samhällets sympatier hos gärningsmän, inte hos offer.

När mina barn gick på lågstadiet så fanns där en pojke som försökte strypa två mindre barn till döds. Vi föräldrar blev kallade till ett möte där skolan bemötte vår oro enligt följande:
* Skolsköterskan mästrade oss genom att berätta att det finns handikapp som inte syns.
* Rektor varnade oss med att det råder skolplikt och att det är olagligt att hålla sina barn hemma pga oro över deras liv och hälsa.

Problemet var alltså inte att ett barn försökte mörda andra barn, problemet var att vi föräldrar inte ville att våra barn skulle riskera att bli mördade på rasten. Nu löste sig det hela genom att lille Gollums familj flyttade till en annan kommun. Blev de informerade på hans nya skola? Kanske, kanske inte.

I det aktuella fallet i Skellefteå så har MGM vid minst två tidigare tillfällen gjort attacker, men inget har konkret gjorts för att avvärja fortsatt kriminalitet. Hans rätt att röra sig fritt har prioriterats över flickors rätt att röra sig fritt. I Sverige skyddas brottslingen. Man hade trott att det skulle ske en tillnyktring efter polismorden i Malexander 1999, men nej då. Daltandet med kriminella som inleddes för 60 år sedan bara fortsätter.

Det är som du säger att fortfarande så är gärningsmannens väl och ve så mycket viktigare än offrens. Det är ett synsätt som i grunden är vedervärdigt, man vill helt enkelt inte ta ansvar och se till att landets medborgare kan leva tryggt.
Citera
2022-07-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan

Mycket skulle förenklas med dagens lagstiftning om han visar sig vara över 18 år redan nu. Vi bör dock se till att alla kan leva tryggt i samhället även om barn och ungdomar är våldsamma och angriper folk. Det måste finnas en grundprincip som gör att våldsbenägna människor inte får chansen att skada andra människor.

Det finns mycket gradskillnader här givetvis, vi talar nu om något av de grövsta brott man kan utföra i det här fallet.

Men t ex vid mobbning som de ansvariga inte kan få stopp på. Åtgärden idag är att mobboffret får flytta på sig, vilket ju är knasigt eftersom det borde vara tvärtom. Det ska inte löna sig att vara kriminell.
Citera
2022-07-13, 09:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så att han kan fortsätta att skada flickor och kvinnor i Etiopien för dem skiter vi i?

sverige kan leasa en fängelseplats i etiopien. så fängelse + utvisning i ett. det vore billigt och rimligt. resten av familjen ska givetvis ut.

vad beträffar vad han tar sig för i etiopien efter avtjänat straff är det helt ovidkommande eftersom han inte borde befinna sig i sverige till att börja med.
Citera
2022-07-13, 09:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Hata ett helt land med dess folk som vill försvara sig mot US etablering i Ukraina är ok men att känna avsmak för vad en invällare gjort mot ett litet barn är ju så hemskt tycker käringen som det menlösa folket valt till att representera svensken i Skelettet Skellefteå.

Är ni myggbitna till näst intill vanmakt eller är ni födda med ett handikapp och talar tyst efter hjälp med ett eget språk? Älskar i övrigt Norrland.

Självklart skall piskan fram både till grabben så småningom och nu idag till Soc i byn. Börja med ruttna ägg, tack. Ge bidrag till att sätta ut vakter istället för att tycka synd om de som inte orkar jobba heltid.

Att sitta på en bänk och vaka, le och tumma upp klarar nog alla. Strider det mot integriteten att vara med och titta på barnen runt skolorna?
Hade det varit en svensk kille som begått den här vidriga misshandeln så hade det varit andra toner på kärringarna. Då hade ingen klagat över hat och hot.
Citera
2022-07-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Spelar väl egentligen ingen roll vilken ålder han har utan han behöver avlivas eller åtminstone permanent hållas inom restriktioner vilket kanske är ännu värre.

Finns dock inget som helst värde i att hålla honom vid liv, det är enbart en moralisk fråga som jag iofs stödjer i princip. Som svensk vill jag känna mig som en av de goda här i världen och börjar vi avrätta retarderade 13-åringar kan detta såklart argumenteras, och till vilket pris kan man bara föreställa sig.

Att beskylla alla afrikaner, etiopier, svarta, män, högerhänta etc känns dock rätt lamt.

Men jag förstår att det skapar gemenskap för vissa och respekterar det.
Citera
2022-07-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
sverige kan leasa en fängelseplats i etiopien. så fängelse + utvisning i ett. det vore billigt och rimligt. resten av familjen ska givetvis ut.

vad beträffar vad han tar sig för i etiopien efter avtjänat straff är det helt ovidkommande eftersom han inte borde befinna sig i sverige till att börja med.

Precis så borde det vara. Alla som döms till ett mångårigt straff + utvisning SKA avtjäna sitt straff i något leasat fängelse i ett billigare land och sedan därefter omedelbart efter avtjänad dom återvända till sitt hemland.

Vore jättekonstigt annars.
Citera
2022-07-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
LOL.

Pojken var, såvitt jag vet, oskyldig när han kom till Sverige som 6-7-åring. Att han sedermera utvecklades till vad du väljer att kalla ett monster är olyckligt, men ingen kan ju förutse framtiden, eller hur? Och när han uppvisade tecken på gränslöst och oempatiskt utåtagerande beteende borde myndigheter funnits där för honom, precis som vilken annan människa som helst. Han borde inte få ränna fritt och våldföra sig på kvinnor och barn till höger och vänster.

Du tror att han är 11 år gammal och under våld klarar att strypa, hålla fast, få stånd, stoppa in lilla pillesnoppen i både vaginan och analen och våldta upprepade gånger ett barn på nio år. Och sedan nästan mördar barnet med stenar, sparkar och strypredskap.

Ja denna "utvecklingsstörda" lilla 11-åringen var ta mig fan en handlingskraftig, klartänkt liten mordisk pojke som springer sitt döende offer.

Där ser man.
Senast redigerad av Martlet 2022-07-13 kl. 09:57.
Citera
2022-07-13, 09:54
Medlem
Verkar som att vi har ett viktigt tidsfönster här mellan 15.00 och 17.30.

Kl 15 lämnar flickan sin skola och kl 17.30 hittas hon. Som jag förstår det i samband med att hon hittas så sägs det att gärningsmannen blev avbruten(?) när två andra barn kom på gångbanan och då sa till de två barnen att det ligger en flicka i skogen.

Där kom då också två vuxna som då gick och kollade var flickan låg och larmade polis.

Polisen noterade ganska snabbt ett skumt beteende hos gärningsmannen och vid samtal gjorde gärningsmannen vissa medgivanden. Så även skuldfrågan och om man fått tag på rätt person verkar det inte vara någon tvekan om.

Flickan är så skadad att hon fortfarande (?) inte är vid medvetande. Såvitt jag vet är inget sagt om vad för skador hon har eller om hon även blivit våldtagen? Hur lång tid kan det tagit att tillfoga henne skadorna? 2,5 timmar är jävligt lång tid faktiskt!!
Citera
2022-07-13, 09:55
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Mycket skulle förenklas med dagens lagstiftning om han visar sig vara över 18 år redan nu. Vi bör dock se till att alla kan leva tryggt i samhället även om barn och ungdomar är våldsamma och angriper folk. Det måste finnas en grundprincip som gör att våldsbenägna människor inte får chansen att skada andra människor.

Det finns mycket gradskillnader här givetvis, vi talar nu om något av de grövsta brott man kan utföra i det här fallet.

Men t ex vid mobbning som de ansvariga inte kan få stopp på. Åtgärden idag är att mobboffret får flytta på sig, vilket ju är knasigt eftersom det borde vara tvärtom. Det ska inte löna sig att vara kriminell.
Det vore bättre om regeringen satsade på psykiatrin i stället för att bygga fritidsgårdar. Lider man av psykisk ohälsa så måste hjälp sättas in snabbt. Skolan måste få gehör när dom anmäler att en elev inte mår bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in