2022-07-13, 00:15
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Flickan är fortfarande nedsövd. För svullen hjärna tydligen. Vi hoppas att inom kort att hon ska kunna vakna

Tack för info. Jag menade vart kan man se mormoderns inlägg på Facebook?
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vart kan man se det?

Facebook va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Allt är möjligt.. men det finns inte några belägg för att han är så pass gammal. På papperet är han 13 år, men möjligen kan han vara ett par år äldre.

Han ser ut att vara ännu yngre. Och jag tippar på att han är ännu yngre i mental ålder.
Citera
2022-07-13, 00:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hjärnan var för svullen. Därför det inte gick att väcka flickan. Hoppas på mirakel för tjejen , ,,

Varifrån kommer den informationen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det är inte alls berättigat och innan det här är färdigt kan flera åtal väckas. Det är alltså inte pöbeln som sätter straffet utan samhället och lagstiftaren. Har man så grova problem att man hatar en 13 årig förståndshandikappad så har man problem. En hjärnskrynklare hade blivit extremt bekymrad vid den typen av uttalanden och detta hat och denna jakt.

Hur vet man att pojken är förståndshandikappad? Spelar väl ingen roll, om det varit en 40 årig förståndshandikappad som utfört mordförsök hade han varit hatad av alla, så varför inte en 13 åring? Vad spelar det för roll? Beteendet är S J U K T. Och att ett barn utför såna grova handlingar, han kommer inte sluta, han kommer ha ihjäl någon.
Citera
Medlem
Citat:
Flickan är fortfarande nedsövd. För svullen hjärna tydligen. Vi hoppas att inom kort att hon ska kunna vakna

Var finns den uppgiften att hjärnan är svullen`?
Citera
Medlem
Citat:
Då är
Han alltså 20 år.

Pojken är 12 eller har nyligen fyllt 13.
Citera
2022-07-13, 00:18
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Facebook va?

Jag svarade på detta inlägg

"Ursprungligen postat av*Vetintebryrmiginte
Mormodern har postat igår på Facebook om flickan. Av det inlägget att tyda är hon fortfarande vid liv. När ska rykte om att flickan avlidit ha börjat?
De senaste 24h verkar ingen veta något konkret ifrån."

Jag skrev "Vart kan man se det?"
Citera
2022-07-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag tycker det är fel att kalla mgm ”monster” och ”neger”. Är snarare att han betett sig som ett monster. Avhumanisering är inte rätt väg att gå. Politikerna har kört över folket, offrat det. Bättre om fokus ligger där.

Hindrar dock inte att opinionen reser krav på att mgm, med familj, förpassas ut ur Sverige. Skriker man monster, neger och vill ta till knytnävarna kan kravet lättare ignoreras av de styrande. Dags att säga NOG och framhärda, den grovt misshandlade 9-åringen kanske är droppen som får bägaren att rinna över.
Håller helt med utom att jag inte tror att detta är sista droppen tyvärr.
Citera
2022-07-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Varifrån kommer den informationen?

Från en kompis som har barn i samma klass som BO
Citera
2022-07-13, 00:21
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ursäkta mig, jag skulle ha skrivit "oskyldig".

Så juridiskt oskyldiga men inte enligt dig? Ska du alltsä avgöra om någon ska få skadestånd eller inte, trots bevisbördan?
Citera
2022-07-13, 00:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Intellektuella funktionsnedsättningar yttrar sig ju extremt olika, det borde du veta om du tittat på din brorsas mongokompisar. Själv har jag erfarenhet av en utvecklingsstörd (svensk) som vid puberteten började bete sig på liknande sätt. Hans familj och dagis- och skolväsende har inte fostrat honom fel. Gav sig på kvinnor sexuellt och agerade mycket våldsamt mot den egna familjen. Men inte önskar jag livet ur O*of (som han hette) p.g.a. detta. Undrar däremot om all mobbing han tvingades utstå bidrog till detta. Jag önskar att han får adekvat omsorg och tillsyn. Varför ska jag känna annorlunda inför den 13-åriga killen i Skellefteå?

Och hans stackars mor, vad tvingas inte hon gå igenom på grund av detta?

Men naturligtvis och framför allt önskar vi all välgång för den drabbade flickan.

Precis!

Citat:
Ursprungligen postat av Snoblomma
I detta fall är tyvärr vård enligt 3 § LVU inte tillämpbart. Säkerligen går dock tvångsvård enligt 2 § LVU att motivera, detta utifrån att vårdnadshavarna inte ser allvaret i den unges beteende, de kan inte heller gränssätta sitt barn samt tar inte emot föreslagna stödinsatser. Vilket således innebär att tvångsvården primärt motiveras utifrån miljön och inte den unges beteende.

Ja, helt klart att soc borde ha omhändertagit honom vid det förra brottet. Om de nu inte gjort det.....för lagrum finns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in