Citat:
Ursprungligen postat av
pe11e
Herrfotbollssupportrar är väl gissningsvis minst 80% män kan jag tänka mig, när damfotbollen har lyckats värva lika många kvinnor att fylla läktarna med som männen är problemet löst.
Det måste vara kvinnor som sviker sina egna mao.
Känner massvis med fotbollsintresserade kvinnor. De flesta bryr sig inte ett skit om damfotboll.
Sen borde ju de som spelar i landslaget vara bättre förebilder för yngre tjejer, de är ju fan fruktansvärda förebilder. Gnäller och massa vänsterpropaganda. Smutsar ju ner ryktet för hela damfotbollen. Hade herrlandslaget sysslat med vad damerna håller på med hade jag sagt samma sak, så just det handlar inte om kön eller kvalité på spelet. Det handlar om att de är riktigt dåliga förebilder för yngre tjejer (och pojkar)
En till grej som är störande är att det är som att media osv. valt just damfotbollen. Andra idrotter då? Sällan man hör hockey eller handbollsspelare gnälla på det sättet damfotbollsspelarna gör trots att de tjänar ännu mindre. I relation till intäkter tjänar damfotbollsspelare sinnessjukt mycket pengar och mer än män i relation till pengar de drar in. Så är egentligen männen som borde gnälla