Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Det är medias knep för att avdramatisera det hela. Därmed försöker de matcha flickans ålder med gärningsmannen så att det ska se lite "mildare" ut. Flickan är 9 år och pojken är tonåring, kan rent av vara 15 år eftersom hans ålder är väldigt oklar.
Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag var något skeptisk till att flickans anhöriga bad om ekonomisk hjälp i ett tidigt skede, och det fanns andra som också uttryckte liknande åsikter. Men när jag tänkt efter/reflekterat över saken förstår jag att det har ett oerhört psykologiskt värde i att hålla sig sysselsatt, tänka på vad flickan kommer behöva efter uppvaknandet osv! Förmodligen var det enda sättet för Mamman och de övriga anhöriga att överhuvudtaget hantera situationen. Jag kommer skicka pengar till flickans Mamma
(i den mån möjligheten fortfarande finns) som en grundbult till åtminstone flickans körkort.
Jag är inte per definition Religiös men, genom inspiration, genom mycket övervägande ville säga detta:
Två skäl finns till att flickan kommer överleva:
1. Det första och viktigaste, flickans karaktär, likaså hennes familjs. (kan inte gå in på mer detaljer)!
2 De sociala/politiska konsekvenserna.