2022-07-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det finns bara en skola med särskoleklass i Skellefteå och det är Lejonströmskolan. Övriga skolor har bara integrerade elever oavsett hur många de är i samma ålder. Beslutet om integrerad eller inte är i slutändan föräldrarnas. Ofta vill föräldrarna ha kvar dem integrerade längre än vad skolan tycker är bäst för eleven. Föräldrarna vill att barnen ska utvecklas bättre med draghjälp av normalbegåvade barn och till en viss gräns så gör dom det. Men med åldern så blir skillnaden för stor och barnet hamnar utanför pga den stora skillnaden i mognad. Oftast handlar det inte om att särskoleeleverna på något sätt misssköter sig utan mer att det blir synd om eleven som försöker hänga med i något den inte har förutsättningar för.
Jag vet dessvärre inget om skolsituationen i just Skellefteå, men instämmer i det du säger i övrigt.
Citera
2022-07-12, 18:45
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Nu råkade man se flickan oscensurerad. Fy fan.

Ang fallet ..

Utredningsledare Andreas Nyberg är tillgänglig endast per telefon för kortare mediekommentarer i morgon onsdag den 13 juli kl. 9.30–11.

Undrar just om journalisterna vågar fråga något vettigt?
Vars såg du henne?
Citera
2022-07-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tillväxtzonerna på skelettet sluts i ca 25 års-åldern.......hos alla homo sapiens!
I undersökningen avses tillväxtzoner i hand- och knäled.

https://www.socialstyrelsen.se/globa.../2018-5-21.pdf

Slutlig tillväxt för alla, pojkar och flickor är mellan 17-19 års ålder.

Ditt påstående om 25 år är något du dragit ur r*ven. Ett fåtal pojkar med sen pubertet kan ha fortsatt tillväxt i något år till, men det är en minoritet.
Citera
2022-07-12, 18:49
Medlem
I motsats till många andra skribenter tycker jag inte att flickans ansikte ser överdrivet sargat ut. Kraftigt trubbigt trauma mot ansiktet skulle ofrånkomligen leda till omedelbara och rejäla hematom. Spetsigt våld öppna sår. Jämför med en ordentligt påpucklad kampsportare. Ansiktet blir igenmurat, som det kallas.

Det föranleder mig att tro att det är i de nedre regionerna som skadorna är mest markanta, hemska tanke. Särskilt då med tanke på MGM:s rapporterade sexuellt utåtagerande och gränslösa beteende.
Citera
2022-07-12, 18:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det vidriga och mycket farliga monstret i Skellefteå.

Citat:
Ursprungligen postat av Sossesvin
Bland de absolut vidrigaste fallen någonsin. Fyfan

Ja verkligen ett av de absoluta vidrigaste fallen någonsin.

Fy f*n vilket dj*vla vidrigt monster det är som har gjort detta med henne. Man mår dåligt av att läsa om den 9-åriga flickan och vad hon har fått utstå från detta från den här mycket farlige pojken. Vad kommer nu att hända med honom? Inte mycket tror jag p. g. a. hans låga ålder.

Vi kommer framöver tyvärr att se många liknande fall som detta. Detta som sker nu är bara en början.
Citera
2022-07-12, 18:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lär han väl inte vara. Tänker snarare att orsaken till att hans UT förnyats men inte moderns och syskonens kan vara om han vart i något slags fosterhem eller kanske någon institution och man i samband med det sett att det är dags att söka och förnya UT och man har gjort det tidigare än när modern sökt för sig och övriga barnaskaran.

Fast det stod ju i "Samnytt" eller vad det var att familjen, när de kom till Sverige, hade ett barn med sig som inte var deras.....att det barnets föräldrar satt i etiopiskt fängelse.

Det borde göras DNA-tester på familjer som kommer som asyl/uppehållssökare!

Om så är fallet, kan det röra sig om barn/slavhandel......

"The Olympic star has told the BBC he was given the name Mohamed Farah by those who flew him over from Djibouti. His real name is Hussein Abdi Kahin.

He was flown over from the East African country aged nine by a woman he had never met, and then made to look after another family's children, he says."

https://www.bbc.co.uk/news/uk-62123886
Citera
2022-07-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Varför jag tror att GM är äldre beror på de två överfallen på vuxna kvinnor vid gång och cykeltunnlar I Skellefteå. De rubricerades av polisen som försök till våldtäkt/ofredande/misshandel. Väldigt avancerat sexuellt beteende av en ensam 14 åring. Icke att förglömma incidenten vid MB skolan då han försökte tvinga in en liten tjej på toaletten.

Det måste kunna gå att även utvisa barn som inte sköter sig, speciellt de som blir en för stor ekonomisk belastning för svenskarna. Den här Afrikapojken har redan kostat oss mera än han någonsin kommer att kunna betala tillbaka?!
Varför ska vi svenska skattebetalare stå för kostnaden för rehabilitering, utbildning av en ouppfostrad Afrikapojke, ett ouppfostrat litet svin, på ren svenska, det kommer att bli en livslång räkning för vårt välfärdssystem, i reda pengar?!

Inom 5-7 år sitter pojken mest troligt inne på livstid för mord på en oskyldig svensk?!

Detta är ett hopplöst projekt som kommer att kosta oss skjortan mest troligt?!
Citera
2022-07-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
I motsats till många andra skribenter tycker jag inte att flickans ansikte ser överdrivet sargat ut. Kraftigt trubbigt trauma mot ansiktet skulle ofrånkomligen leda till omedelbara och rejäla hematom. Spetsigt våld öppna sår. Jämför med en ordentligt påpucklad kampsportare. Ansiktet blir igenmurat, som det kallas.

Det föranleder mig att tro att det är i de nedre regionerna som skadorna är mest markanta, hemska tanke. Särskilt då med tanke på MGM:s rapporterade sexuellt utåtagerande och gränslösa beteende.

Har du jämfört med bilder på hur flickan såg ut innan, hon är REJÄLT uppsvullen och igenmurade ögon.
Citera
2022-07-12, 18:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ursäkta att jag hoppar in efter 250 sidor, men finns det någon sammanfattning av själva händelsen här? Det är för mycket att bara scrolla igenom och hoppas.

Hade de någon slags relation, skolkamrater, åkte skolbuss tillsammans? Han slet av henne kläderna och ville våldta henne?

En flicka cyklar hem från fritids klockan 15:00 och hittas sedan klockan 17:30 naken och nästan ihjälslagen i skogen. Hon levde men det var knappt.

En tjock, sadistisk neger har förmodligen fått tag i henne någonstans mellan 15:00-15:15. Vad han sedan har gjort med lilltösen i över två timmar är det ingen som riktigt vet. Det enda vi vet är att flickan hittades naken och fullständigt sönderslagen. Hon var i ett skick som fick en av personerna som hittade henne att bryta ihop.

Det går vissa rykten om att han verkligen har gått full stenåldern på henne och gjort lite allt möjligt (tänker inte gå in på några detaljer då det bara är rykten).

Negern har flyttats till en helt annan ort i Sverige och kommer förmodligen att få chansen att gå full neger på en ny flicka inom en snar framtid.

Tack alla ni som har röstat hit dessa guldklimpar!
Citera
2022-07-12, 18:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
I undersökningen avses tillväxtzoner i hand- och knäled.

https://www.socialstyrelsen.se/globa.../2018-5-21.pdf

Slutlig tillväxt för alla, pojkar och flickor är mellan 17-19 års ålder.

Ditt påstående om 25 år är något du dragit ur r*ven. Ett fåtal pojkar med sen pubertet kan ha fortsatt tillväxt i något år till, men det är en minoritet.

Eh, nej, jag är arkeolog.......ser ofta skelett som vi försöker att åldersbestämma!
Citera
2022-07-12, 18:54
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är medias knep för att avdramatisera det hela. Därmed försöker de matcha flickans ålder med gärningsmannen så att det ska se lite "mildare" ut. Flickan är 9 år och pojken är tonåring, kan rent av vara 15 år eftersom hans ålder är väldigt oklar.

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag var något skeptisk till att flickans anhöriga bad om ekonomisk hjälp i ett tidigt skede, och det fanns andra som också uttryckte liknande åsikter. Men när jag tänkt efter/reflekterat över saken förstår jag att det har ett oerhört psykologiskt värde i att hålla sig sysselsatt, tänka på vad flickan kommer behöva efter uppvaknandet osv! Förmodligen var det enda sättet för Mamman och de övriga anhöriga att överhuvudtaget hantera situationen. Jag kommer skicka pengar till flickans Mamma (i den mån möjligheten fortfarande finns) som en grundbult till åtminstone flickans körkort.

Jag är inte per definition Religiös men, genom inspiration, genom mycket övervägande ville säga detta:

Två skäl finns till att flickan kommer överleva:
1. Det första och viktigaste, flickans karaktär, likaså hennes familjs. (kan inte gå in på mer detaljer)!
2 De sociala/politiska konsekvenserna.
Citera
2022-07-12, 18:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men uppenbarligen förespråkar du barnaga?

Nä, jag tycker det skulle vara tillåtet på samma sätt som det är i Frankrike och Italien. Jag skulle inte heller moralisera över föräldrar som har helt fördjävliga barn om de drar en lavett till dem.

Tror du jag skulle ha Lady Margaret Beaufort in min avatar om jag vore en myspysig batikhäxa 😒?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in