Citat:
Ursprungligen postat av
LillBurtan
Men herregud! Dessa har INTE blivit obducerade!!!! Så sanningshalten i att så många har dött av covid kan man ta med en nypa salt!! Det är inte unga friska personer som fått covid och dött!! Det är i majoritet multisjuka som INTE blivit obducerade efter dödsfallet!!
Det har ju trots allt dött avsevärt mindre i bla hjärt och kärlsjukdomar och liknande.. så vart har alla dom som skulle dött tagit vägen… DET HAR INTE DÖTT EN JÄVLA MASSA I COVID UTAN DET HAR DÖTT MÄNNISKOR MED ETT POSITIVT COVID TEST!!
Jävla hypokondriker mytomaner som har svårt att ta in fakta!! Att ni orkar!! Åk och ta nya sprutor…
Det här kommer säkert som en överraskning för ett antivaxxar-patrask, men man behöver inte obducera folk för att ställa diagnos. Läkekonsten och den medicinala vetenskapen är betydligt mer avancerad än så.
Antivaxxar-patraskets logik sammanfattad:
"Jag har tandvärk" - Antivaxxar-patrasket: Tandläkaren måste obducera för att konstatera att det orsakas av karies, tandköttsinflammation eller en vidomstand
"Det blöder från fingret" - Antivaxxar-patrasket: Läkaren måste obducera för att konstatera att det orsakats av att du skurit dig med kökskniven
"Jag haltar" - Antivaxxar-patrasket: Läkaren måste obducera för att konstatera att du kapat av dig benet med motorsågen
"Jag hör inte vad du säger" - Antivaxxar-patrasket: Läkaren måste obducera för att hitta det fogskum du sprutat in i öronen
"Jag har feber och blodprovet visar förhöjda markörer för en viral infektion" - Antivaxxar-patrasket: Läkaren måste obducera för att konstatera vad som orsakar febern
"Jag har feber, lunginflammation, myokarditis, kan inte andas, låg syresättning har sepsis och kollapsade njurar, jag har testat positivt för SARS-CoV-2, har värk i kroppen, min hy har en grå ton, har ingen smak eller lukt, huvudvärk, ont i halsen, kräkningar, diarré, blå läppar, problem att hålla mig vaken, är förvirrad, lider av utmattning" - Antivaxxar-patrasket: Läkaren måste obducera för att konstatera att du har COVID-19
Ibland undrar man om antivaxxar-patrasket kommer från en annan galax och har landat här för att spela dumma.
Den officiella statistiken över personer avlidna i COVID-19 förs av Socialstyrelsen och innefattar personer som avlidit av orsaker som KONSTATERATS orsakats av COVID-19 och beskriver orsaksförloppet tillika den terminala dödsorsaken. Man behöver inte obducera för att kunna konstatera vad som orsakat det dödsfallet - lika lite som man behöver obducera för att konstatera att ett antivaxxar-patrask är faktaförnekare eller att de varit ovarsamma med motorsågen när de kapat av sig benet.
https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/information-till-dodsorsaksintyg-lakare-covid19.pdf