Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-12, 23:22
  #1
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Ser inte tv så ofta men känns som att för bara nån månad sedan så kom reklamen långsammare.

Nu när jag ser film komer reklamen direkt.
Alltså att personen som presenterar reklamen säger " programmet presenteras av lendo" typ 0.5 sekunder efter man avbrutit filmen för reklam.

Förut brukade jag hinna ändra kanal innan dom började säga "programmet presenteras av lendo" men nu känns det som det går skitsnabbt bara för man inte ska hinna ändra kanal.

Någon annan som märkt detta?
Citera
2022-06-12, 23:43
  #2
Medlem
Milton.Millss avatar
Nej, och det spelar absolut ingen roll. Reklamen når dig oavsett.
Citera
2022-06-12, 23:49
  #3
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Oklart vad du menar. Tänker du att reklamspotar numera går fortare eller att de mer kort och fort får fram budskapet?
Citera
2022-06-12, 23:56
  #4
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Oklart vad du menar. Tänker du att reklamspotar numera går fortare eller att de mer kort och fort får fram budskapet?


Ja precis det jag menar.
Citera
2022-06-12, 23:58
  #5
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ja precis det jag menar.

Det beror på att tid är pengar och har lite med amerikansk kapitalistisk kultur att göra. Där går reklamen ofta väldigt fort.
Citera
2022-06-13, 01:26
  #6
Medlem
vadsadusadus avatar
Finns att läsa om hur många minuter olika reklam (år 2020) nådde olika målgrupper på sidan sex, https://www.mprt.se/globalassets/dok...mtion-2020.pdf

Finns mycket matnyttigt på länkens alla sidor om reklamvanor...
Citera
2022-07-02, 01:38
  #7
Medlem
hennevilljagknullas avatar
går för fan inte ens se på film nu mer på tv.
Reklam satan hela jävla tiden. varje kvart iaf.
Och den kommer direkt sådär bara, pang bom så har man den jävla kärringfittan säga" programmet presenteras av.." i så snabb tackt att man får stressymptom.

Dom jävlarna ska dock inte vinna över mig.
Har dosan just brevid handen och trycker direkt över på en annan kanal och blundar så jag itne hinner se vad det var för jävla reklam som visades.
Citera
2022-07-12, 15:25
  #8
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Dom bryter ju mitt i en konversation eller när det är spännande, så var det aldrig förut.

Man ser nån kriminalfilm, då kan de va såhär:
"ja,vi har ett namn på mördaren, en kille från göteborg, killens namn är"... BAM! så bryter dom för reklam.

Jag har lärt mig lite nu så sitter beredd med dosan så man byter direkt.
Om nån kunde komma på nåt program som man kunde installera på tv:n så det bryts automatiskt när reklamen börjar hade det varit guld.

Sen när man ändrar kanal så är det reklam på varenda jävla satans kanal samtidigt.
Tror dom är desperata.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback