Citat:
Ursprungligen postat av
Invektiv72
Innan vi kan diskutera det så måste vi klargöra huruvida ukrainska soldater är legitima, militära mål eller inte.
Att du fortsätter att tjabba på om USA (eller något annat lands) eventuella överträdelser på det här området är totalt irrelevant. Betydelselöst.
Så. På vilket sätt är ukrainare legitima mål, att bomba, skjuta ihjäl eller skära halsen av?
”För att USA har gjort det”?
Fy fan vilken sorglig figur du är.
Visa gärna video eller bekräftad källa på att ryssar mördat civila. De enda jag sett är lögner från Kiev, bland annat kärringen som fick sparken då hon påstod att ryssarna våldtog barn och mördade befolkningen i de städer de stred i.
Du drar ur saker ur arslet din känslosamma veka lilla råtta. Kom med fakta istället.
Det jag sett filmat och bekräftat är hur ukrainska soldater torterar ryska med obeskrivlig grymhet. Inget åt andra hållet. Dela gärna. Nu.
Ukraina har dragit på sig det här själva. De hade kunnat vara neutala och fortsätta leva i sin korrupta stat med sina köpta ledare.
Nu offrar Zelensky hela landet istället för att bara gå med på att INTE ansluta till NATO.
Jag vet inte om du och övriga är så jävla korkade och tror att NATO är en försvarsallians. Det är ett amerikanskt krigsredskap som hotat ryssland de senaste 20 åren alltmer.
. Förövrigt är det Ryssland som försökt lösa problemet via diplomati, inte USA som nu krigar via proxy i Ukraina och vill fortsätta.
Du måste sluta vara så förbannat jävla blåögd. Finns flera organisationer som arbetat i Donbass till exempel som bekräftar att ukrainarna har förföljt, mördat och på annat vis, förföljt den ryska befolkningen. Sanningen svider.
Självklart är ukrainska armen ett militärt mål, liksom naziAzov. Det är de som använder sitt eget folk som sköldar och bete för att kunna beskylla Ryssland för de ena absurda efter det andra.
Angående hur USA är relevant i frågan bör du själv inse. Hycklare har dock svårt att göra det. Det är okej att helt utan anledning att invadera, stjäla och mörda 6 miljoner civila. Sån ryggradslös hycklare du är.