2022-07-12, 06:34
Medlem
Enklare pengar finns inte.

Sen moral? Ge er för fan, på spektrumet hemska saker är detta inte ens nämnvärt.
Citera
2022-07-12, 07:17
Medlem
--2--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
TS skall ta jobbet o jobba några dagar - dokumentera - sälja storyn till media, uppdrag granskning,
kalla fakta m fl

Wow asgrym idé mannen!!

Att ingen tänkt på det förut??

...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...latta-att-lura
https://www.svt.se/nyheter/konsument...hattoperatorer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...som-inte-fanns

D
Citera
2022-07-12, 09:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av --2--
Wow asgrym idé mannen!!

Att ingen tänkt på det förut??

...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...latta-att-lura
https://www.svt.se/nyheter/konsument...hattoperatorer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...som-inte-fanns

D

Kommentar till länkade artiklar - det är så jävla brist på riktiga kvinnor att datingsiterna hittar på kvinnor för att inte bara locka till sig pengar genom chatt utan även locka till abonnemang.
Det trista är att inga företagare verkar bli åtalade för detta bedrägeri.

Det finns underhållningspersoner - vilket jävla bedrägeriförsvar.

Det finns även siter där man måste betala för inte bara varje konktaktperson utan även varje mail.

Tror att TWOO är en sådan site o jag tror också att även denna site har brist på kvinnor.

Telefonfittbitheriförtaget Phone Café som jag inte vet hur läget är för nu är ett sånt skitställe-
ett café där man inte kan dricka kaffe, märkligt nog. Kan ett namn vara mer vilseledande.
Har blivit anmälda till JÄMO utan resultat - Claes Borgström, kvinnosaksivraren var JÄMO då,
bl a. Man prioriterade diskriminerade kvinnor bara var visst argumentet.

Go For It Girl - dokumentera o låt oss checka upp fittbitchmailtelefonhallickarnas ekonomi
o egna relationer o status
Citera
2022-07-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Vadå? Uppträder kunderna under sitt riktiga namn? Varför?

Inte så att de heter sina fulla namn. Men vissa heter sitt för samt efternamn som användarnamn, har sina riktiga profilbilder osv.

De flesta heter ju typ "Bulten69" och "KåtbockenGävle32" men det räcker med 2-3 robotliknande, hjärndöda meddelanden från en 18-årig tjej med bilder som uppenbart kommer från någon småby i Sibirien så berättar de stolt hela sin livshistoria.

De brukar vara riktigt snabba på att informera (utan att man frågar ens) att de är gifta, var och vad de jobbar med, var de bor, om deras barn - de är obehagligt transparenta och naiva.

Det är absolut inte utmålat som en "normal datingsite" i mina ögon. Tinder är normalt, 99% av bilderna är sanna på riktiga profiler och det är en välprofilerad site.
Går man som gift in på "MogenFling.se" med suspekt hemsida och tydliga avtal om att det är en "fantasitjänst" och direkt meddelar att man är gift (dvs planerar otrohet), berättar om sina barn och var man arbetar så tycker jag att de får skylla sig själv om relationer och psyke går i crash när de inser att de chattat med en typ 25-årig Flashbackare med rövsvett istället för sin 18-åriga ryska.
Citera
2022-07-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Du nämner moral. Är det värt att tjäna pengar på att lura andra och att smutsa ner dig själv?

Även om det är knapert med stålar, så finns det andra saker du kan göra. Låt dig inte suktas för mycket av pengarna, behåll dig värdighet och moral istället.

På vilket sätt luras man om det första som står i användaravtalet är "Personerna du chattar med är fiktiva personligheter"?

Det kann knappast bli tydligare än så.
Att 95% av de som skriver är gifta män med familj som planerar otrohet är ingenting du räknar med i kalkylerna heller?

Vad är mest omoraliskt:
1. Att knulla vid sidan av sitt förhållande och skicka bilder till fakeprofiler på dina barn, ditt hem, din bil, din kuk

2. Att erbjuda en tjänst där folk godkänner att man betalar för att skriva med fakepersoner.
Citera
2022-07-12, 11:12
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
På vilket sätt luras man om det första som står i användaravtalet är "Personerna du chattar med är fiktiva personligheter"?
Ja, för att människor är kända för att läsa användaravtal på 30 sidor. Framförallt det finstilta.

Om folk faktiskt trodde/visste att det handlade om fiktiva personligheter, så hade dessa företag inte haft någon kundbas.

Citat:
Att 95% av de som skriver är gifta män med familj som planerar otrohet är ingenting du räknar med i kalkylerna heller?
Har du en källa på att 95% av alla dessa människor är gifta män som planerar otrohet?

Citat:
Vad är mest omoraliskt:
1. Att knulla vid sidan av sitt förhållande och skicka bilder till fakeprofiler på dina barn, ditt hem, din bil, din kuk
Bara för att en person är omoralisk så betyder det inte att du behöver vara omoralisk. Det handlar inte om vem som är värst eller vad som är sämst. Det är ingen jämförelse.

Bara för att någon skjuter folk i huvudet, så är det inte bättre för att jag skjuter folk i benen.

Citat:
2. Att erbjuda en tjänst där folk godkänner att man betalar för att skriva med fakepersoner.
Om personerna visste/trodde att det var "fakepersoner" så hade dessa företag inte haft en kundbas.

Vidare är det ett vanligt resonemang för att rättfärdiga sitt dekadenta beteende. "Bara för att X gör Y så kan jag göra Z".
Senast redigerad av Bajslukt 2022-07-12 kl. 11:15.
Citera
2022-07-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ja, för att människor är kända för att läsa användaravtal på 30 sidor. Framförallt det finstilta.

Om folk faktiskt trodde/visste att det handlade om fiktiva personligheter, så hade dessa företag inte haft någon kundbas.

Har du en källa på att 95% av alla dessa människor är gifta män som planerar otrohet?

Bara för att en person är omoralisk så betyder det inte att du behöver vara omoralisk. Det handlar inte om vem som är värst eller vad som är sämst. Det är ingen jämförelse.

Bara för att någon skjuter folk i huvudet, så är det inte bättre för att jag skjuter folk i benen.

Om personerna visste/trodde att det var "fakepersoner" så hade dessa företag inte haft en kundbas.

Vidare är det ett vanligt resonemang för att rättfärdiga sitt dekadenta beteende. "Bara för att X gör Y så kan jag göra Z".

Jag ÄR källan vännen. Arbetade med detta sporadiskt i 1.5 år ungefär, har förmodligen chattat med 5000-10000 gubbar i Sverige.
Den enda som ser konversationerna är chattoperatörerna, tror de har ganska bra överblick över läget och vad det är för typer som skriver - eller du kanske har större erfarenhet och kunskap med tanke på att du verkligen inte håller med mig som arbetat med det?

Om folk verkligen läste igenom avtal hade de förmodligen haft en mindre kundbas. Nu är folk dumma i huvudet och gör inte detta, utan lägger 15kr(!!!!) per meddelande för att skriva med någon som är 45 år yngre och är modellsnygg.

Jag anser det inte vara omoraliskt alls att ta pengar från folk som betalar för att försöka vara otrogna nej.

Vad är syftet med diskussionen? Jag har arbetat med detta. Du har inte gjort det. Jag har erfarenhet och vet vad gubbarna skriver, vad de är för typer, det vet inte du.
Jag hade aldrig lurat en vettig person på pengar. Detta är inte vettiga personer och är det så att man märker att personen man chattar med är naiv och oskyldig och har det rent på det moraliska kan man skita i att svara på det meddelandet eller så hintar man till honom att sticka från sidan.

Ska du fortsätta eller är du nöjd?
Citera
2022-07-12, 12:01
Medlem
Alla dom här gubbarna är fett med äckliga.
Ni vet väl att dom hittar in till dessa sidor genom annonser på porrsidor? ”Knulla med Linda ikväll”, ni vet vilka jag menar..

Det är ej synd om en ifall man är så hjärndöd och ens tror på det.
Efter att ha jobbat med detta ett tag så kan jag konstatera att sidan är fylld med otrogna pedofiler samt att dem är grovt manipulerande - åtminstone försöker.
Jag har också stött på allt ifrån riktiga snuskgubbar såsom politiker till poliser, företagare som älskar att skryta osv.

Samhällets bottenskrap utan dess like, jag tar gärna deras pengar medans jag lever som en kung på detta. Change my mind.
Senast redigerad av EricBana87 2022-07-12 kl. 12:04.
Citera
2022-07-12, 14:00
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Jag ÄR källan vännen.
Wow, vilken stark och pålitlig källa. Det bekräftar sannerligen att 95% av alla män som skriver på dessa sidor är gifta och planerar att vara otrogna.

En väldigt stark källa för det påståendet, "vännen".

Tidigare skrev du att det säkert är 70% som är gifta och har barn, nu är det helt plötsligt 95%. Väldigt pålitligt.

Citat:
Arbetade med detta sporadiskt i 1.5 år ungefär, har förmodligen chattat med 5000-10000 gubbar i Sverige.
Det förvånar mig inte. Vilken härlig självrespekt du måste besitta.

Citat:
Jag anser det inte vara omoraliskt alls att ta pengar från folk som betalar för att försöka vara otrogna nej.
Nä, vi har förstått att du saknar moral. Även om du försöker rättfärdiga det med att "alla är gifta och otrogna".

Citat:
Vad är syftet med diskussionen?
Ingen aning, det var du som började skriva till mig, inte tvärtom.

Citat:
Jag hade aldrig lurat en vettig person på pengar. Detta är inte vettiga personer och är det så att man märker att personen man chattar med är naiv och oskyldig och har det rent på det moraliska kan man skita i att svara på det meddelandet eller så hintar man till honom att sticka från sidan.
Ja, du är sannerligen moralens väktare. Allt du gör är att sitta och försöka rättfärdiga ditt sätt att tjäna pengar.

Du har själv beskrivit i ett annat inlägg att du satt på julafton på Internet och låtsades vara en kvinna och pratade snuskigt med män för att få pengar. Det är bara sorgligt.

Du lurar folk för att komma åt deras pengar. Sen hur du vill rättfärdiga det är upp till dig och inget jag bryr mig om.

Citat:
Ska du fortsätta eller är du nöjd?
Ha ha, va? Det är du som initierade den här diskussionen med mig. Det är du som försöker debattera mot mig. Det är du som kommer med påhittade procentantal och försöker rättfärdiga att lura människor på pengar.
Citera
2022-07-12, 14:02
Medlem
Citat:
Wow, vilken stark och pålitlig källa. Det bekräftar sannerligen att 95% av alla män som skriver på dessa sidor är gifta och planerar att vara otrogna.

Stark belägg för det påståendet, "vännen".

Tidigare skrev du att det säkert är 70% som är gifta och barn, nu är det definitivt 95%. Låter väldigt pålitligt.

Det förvånar mig inte. Vilken härlig självrespekt du måste besitta.

Nä, vi har förstått att du saknar moral. Även om du försöker rättfärdiga det med att "alla är gifta och otrogna".

Ingen aning, det var du som började skriva till mig, inte tvärtom.

Ja, du är sannerligen moralens väktare. Allt du gör är att sitta och försöka rättfärdiga ditt sätt att tjäna pengar.

Du har själv beskrivit i ett annat inlägg att du satt på julafton på Internet och låtsades vara en kvinna och pratade snuskigt med män för att få pengar. Det är bara sorgligt.

Du lurar folk för att komma åt deras pengar. Sen hur du vill rättfärdiga det är upp till dig och inget jag bryr mig om.

Ha ha, va? Det är du som initierade den här diskussionen med mig. Det är du som försöker debattera mot mig. Det är du som kommer med påhittade procentantal och försöker rättfärdiga att lura människor på pengar.

Vill du vara vänlig och hänvisa till ett bättre källa som kan beskriva klientelet på sidorna än de som faktiskt arbetat med tjänsten är du snäll?

Du kan posta källan här:

Var påstår jag att jag är moralens väktare? Jag är dödlig, precis som alla andra.

Jag var sjuk en julafton och tjänade lite extra deg i sängen. Jag snodde slantar av otrogna snuskgubbar och skäms inte direkt över det hihi.

Är det möjligtvis så att du själv varit kund på en av dessa sidor, därav din känsliga sida när vi som faktiskt arbetat där förklarar vilka sorgliga individer det är som skriver där?
Citera
2022-07-12, 14:07
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Vill du vara vänlig och hänvisa till ett bättre källa som kan beskriva klientelet på sidorna än de som faktiskt arbetat med tjänsten är du snäll?

Du kan posta källan här:
Nej, jag är inte den som har kommit med något påstående om hur många män som är otrogna eller gifta på dessa sidor. Det är du som gjort det, och varje gång frågan ställts så har du hittat på nya antal.

Ena gången är det 70%, sen är det helt plötsligt 95%.

Du kom med påståendet, inte jag.

Citat:
Jag var sjuk en julafton och tjänade lite extra deg i sängen. Jag snodde slantar av otrogna snuskgubbar och skäms inte direkt över det hihi.
Tihi, busigt.

Citat:
Är det möjligtvis så att du själv varit kund på en av dessa sidor, därav din känsliga sida när vi som faktiskt arbetat där förklarar vilka sorgliga individer det är som skriver där?
Är jag känslig för att jag säger att det är ett förkastligt arbete och att de som sysslar med det saknar självrespekt? Ingen respektabel man sitter på Internet och låtsas vara kvinna och prata snusk för att tjäna pengar.

Snarare är det du som verkar känslig och bestört över att någon tycker att du är en sorglig och dekadent person. Jag antar att du är resultatet av att ha vuxit upp utan en bra fadersgestalt.

Nej, jag har aldrig varit kund på en dylik sida.
Citera
2022-07-12, 14:31
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte den som har kommit med något påstående om hur många män som är otrogna eller gifta på dessa sidor. Det är du som gjort det, och varje gång frågan ställts så har du hittat på nya antal.

Ena gången är det 70%, sen är det helt plötsligt 95%.

Du kom med påståendet, inte jag.

Tihi, busigt.

Är jag känslig för att jag säger att det är ett förkastligt arbete och att de som sysslar med det saknar självrespekt? Ingen respektabel man sitter på Internet och låtsas vara kvinna och prata snusk för att tjäna pengar.

Snarare är det du som verkar känslig och bestört över att någon tycker att du är en sorglig och dekadent person. Jag antar att du är resultatet av att ha vuxit upp utan en bra fadersgestalt.

Nej, jag har aldrig varit kund på en dylik sida.

Får jag fråga, varför sitter du i denna tråd och spammar åsikter som inte har med tråden att göra och som ingen egentligen bryr sig om? För i mina ögon ser det ganska mycket ut som att du faktiskt använt sidorna själv och har något personligt mot dem.

Flera i tråden har varit intresserade av tjänsten, jag själv skulle inte rekommendera den till någon, men jag känner inte heller någon skuld eller moraliskt förfall för att jag fått slantar på banken ifrån äckelpersoner.
De flesta förstår nog exakt vad det är för typer som sitter på dessa sidor och skriver till robotar. Sluta lek Messias när du själv inte (Vad du påstår) sett sidorna eller vad som skrivs.

Se det som en kundtjänst för kåta, otrogna pläp-gubbar utan verklighetsförankring.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-07-12 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in