• 1
  • 2
2022-07-10, 21:06
Medlem
Väldigt konstigt första inlägg på FB men jag antar att det är detta FB är till för.

För att förklara hela situationen så ansökte jag om ett jobb som " frilansande kundsupport" för några dagar sedan, då jag är tekniskt duktig och tänkte att jag kunde hjälpa andra som inte är lika duktiga inom ämnet.

Sagt och gjort, det gick snabbt men jag fick jobbet vilket jag blev väldigt glad över då detta skulle bli mitt första "riktiga" jobb. Men för några minuter sedan fick jag mina arbetsuppgifter och jag kan bara häpna. Det står följande "samtalet kommer att vara av vuxen natur... du ska även vara öppen för att engagera dig i erotisk dialog." Alltså ska jag låtsas vara en tjej och besvara kåta gubbar och kärringar som antagligen tror att dem pratar med en "riktig" människa.

Det känns fel utifrån en moralisk aspekt då dem betalar pengar per skickat meddelande samtidigt som jag tjänar pengar per eget skickat meddelande. Det känns också fel för vad ska jag berätta för min omgivning att jag jobbar med "ahhh jag catfishar människor och får pengar för det" liksom vad ska ens föräldrar säga.

Det känns svårt att tillträda denna tjänsten utan att börja tvivla på sig själv och jag är grymt intresserad av att höra vad ni tänker kring detta. Samt om ni har någon erfarenhet inom denna typ av jobb.

Tack för mig!
Citera
2022-07-10, 22:12
Moderator
Morfar-52s avatar
flyttar

Ämnen som inga andra forum handlar om --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2022-07-10, 22:30
Medlem
StonedMonkeys avatar
Har hjälpt en kompis med det en kväll, men hade inte samvete för att fortsätta. Tycker synd om gubbarna. Sen hade jag inte mage att sitta och ge konplemanger på dick pics heller.. Finns trådar om att jobba med detta, sök på chattoperatör som det också kallas.

Hade jag varit du hade jag satsat på ett annat jobb.
Citera
2022-07-10, 22:33
Medlem
Awkwardmans avatar
Hade detta som ”sommarjobb” för nått år sedan. Man blir lätt avtrubbad, eller kanske mer sorgsen och bedrövad över mänskligheten rätt fort. Moraliskt trubbas man delvis av rätt fort, börjar tänka på att äcklen förtjänar det. En del av dom gör verkligen det. Sedan står det ju i avtalet tp när dom signar upp (vilket ingen läst såklart).

Man ska nog vara speciell och väldigt driven för att orka i längden. Men löner kom som utlovat osv.

Positivt är att man själv bestämmer hur mycket mycket man vill /orkar tjänar. Fria tider osv. Inget att skriva på ditt cv direkt
Senast redigerad av Awkwardman 2022-07-10 kl. 22:39.
Citera
2022-07-10, 22:39
Medlem
Hur marknadsför arbetsgivare detta - hur mycket tjänar man i förhållande till vad man drar in?

Hur svårt är det att starta detta själv o jobba hemifrån o ta alla pengarna själv - det är ju ingen
nämnvärd uppfinningshöjd på detta jobb.

Återigen ett exempel där kvinnorna övervärderas - dvs hur lätt är det för en man att få detta
jobb o gno sig till på betalande kvinnor
Citera
2022-07-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur marknadsför arbetsgivare detta - hur mycket tjänar man i förhållande till vad man drar in?

Hur svårt är det att starta detta själv o jobba hemifrån o ta alla pengarna själv - det är ju ingen
nämnvärd uppfinningshöjd på detta jobb.

Återigen ett exempel där kvinnorna övervärderas - dvs hur lätt är det för en man att få detta
jobb o gno sig till på betalande kvinnor

Det sker för fullt på smutsiga sidor såsom Rosasidan. Där säljer tjejer telesex, videos, begagnade trosor, sex och allt möjligt i egen regi.

Men det jobb som TS erbjudits är väl anonymt antar jag och ett ”jobb” med regelrätt lön och faktisk anställning till skillnad från när du horar ut dig själv och din värdighet i annonser på Rosasidan.

Kan tänka mig att många tjejer drar in 20-100k i månaden svart på Rosasidan, oftast med betalning via crypto etc. Så det är väl att föredra om man ska sälja värdigheten sin. Desto snyggare, yngre, smalare och kommunikativ man är desto mer tjänar man.
Senast redigerad av ELKARTELL 2022-07-10 kl. 22:47.
Citera
2022-07-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Det sker för fullt på smutsiga sidor såsom Rosasidan. Där säljer tjejer telesex, videos, begagnade trosor, sex och allt möjligt i egen regi.

Men det jobb som TS erbjudits är väl anonymt antar jag och ett ”jobb” med regelrätt lön och faktisk anställning till skillnad från när du horar ut dig själv och din värdighet i annonser på Rosasidan.

Men horar man ut sig själv får man alla pengar själv - TS kommer bara att få en bråkdel av vad hon drar in - ägarna skall i första hand ha dyra bostäder flotta bilar exklusiva utlandssemestrar mm mm
Citera
2022-07-10, 22:53
Medlem
Citat:
Men horar man ut sig själv får man alla pengar själv - TS kommer bara att få en bråkdel av vad hon drar in - ägarna skall i första hand ha dyra bostäder flotta bilar exklusiva utlandssemestrar mm mm

Helt klart! Horeri i egen regi kommer avkasta mångfalt mkt mer.

Men om t.ex. TS väger 90 pannor så tjänar hon nog mer som ”chattoperatör”. Så jobbet som erbjuds är väl för just de som inte är snygga eller klipska nog att köra i egen regi.

Oavsett tycker jag TS ska söka ett annat jobb och inte stötta den här branschen.

Jag är dock oerhört nyfiken på vad bolaget heter som anställningen görs genom. Det vore fantastiskt smaskigt att ta ett riktigt djupdyk i vilka som äger bolaget. Ett riktigt FB-gräv med andra ord hade varit kul.

Dock tycker jag inte TS ska dela det då det är för mkt detaljer i tråden. De vidriga ägarna till den här fantastiska affärsidén lär inte gilla att bli outade.
Senast redigerad av ELKARTELL 2022-07-10 kl. 22:56.
Citera
2022-07-10, 23:14
Medlem
TS skall ta jobbet o jobba några dagar - dokumentera - sälja storyn till media, uppdrag granskning,
kalla fakta m fl
Citera
2022-07-10, 23:47
Medlem
Citat:
TS skall ta jobbet o jobba några dagar - dokumentera - sälja storyn till media, uppdrag granskning,
kalla fakta m fl

Man har ju tänkt i dem banorna och jag är väldigt intresserad i vem det är som äger dessa typer av chattar samt vilka intäkter de genererar. Av uppenbara skäl tänker jag inte nämna vilket företag det är som har erbjudit mig en anställning men kommer garanterat forska mer och djupdyka mer inom detta område då det känns som att inte mycket info finns.
Citera
2022-07-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawei
Man har ju tänkt i dem banorna och jag är väldigt intresserad i vem det är som äger dessa typer av chattar samt vilka intäkter de genererar. Av uppenbara skäl tänker jag inte nämna vilket företag det är som har erbjudit mig en anställning men kommer garanterat forska mer och djupdyka mer inom detta område då det känns som att inte mycket info finns.

Skriv lite mer på Fb så du kan pma mig - när du fått kött på benen. Vi kan göra ekonomiskt
research o se hur de lever - kan också vara kul att se hur gott eller dåligt ställt telefon/mailtorskarna har.

Tänk på ljungby-ZiggeROM-mannen - han lurade skjortan av rika bögar/smygbögar

Är det män eller kvinnor som driver detta fittbitcheri - svenskar eller främmande fåglar.

Tänk på att i andra länder har man damer på krogarna som man skall bjuda o som sitter
lite i knäet o kramas o pussar när man dricker för dyra pengar med dom.
Citera
2022-07-11, 01:38
Medlem
Citat:
kalla fakta m fl

Lysande ide' och naturligtvis berätta det fetaste här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in