2022-07-10, 12:46
  #1033
Medlem
Att låsning av dörren inifrån till behandlingsrummet ej går, bevisas av chefen själv.
FUP sid 109
"De flesta dörrar inom psykiatrin är dörrar som går igen naturligt, av sig själv. De stängs och
låses naturligt. Det minskar risken att ett rum står öppet och blir obevakat. Ett
behandlingsrum innehåller saker som patienter kan skada sig på, de måste vara låsta.
Behandlingsrummet låses automatiskt när dörren går igen.

Jag har förstått det som att när dörren till undersökningsrummet går igen är dörren
låst, men man kan låsa upp med nyckel utifrån?
Ja. Det sitter även en skylt utanför som talar om ifall det är upptaget eller ledigt.
Kan man inifrån låsa dörren så att man utifrån inte kan komma in ens med nyckel?
Nej, det går inte"

En som arbetar på avd. 27 har på min fråga även intygat att dörren ej går att låsa inifrån, bara öppnas med vred.
Skylten "Upptaget/Ledigt", respekteras heller inte vid stressiga arbetspass, enl. tidigare förhör.


Försvarar inte en våldtäktsman utan en oskyldig som utsatts för en rättsskandal.
Spekulera inte så mycket utan håll dig till fakta.
Citera
2022-07-10, 14:27
  #1034
Medlem
Inget av det jag skrev är fel.

Dörren har inget TAG LÅS . Det är vanlig nyckel lås. Men det stämmer att den låses för utomstående när den stängs igen. Men det finns också vred inifrån.


Röd skyllt.

Och skulle säga visst att man respekterar en röd skylt upptaget. Så länge det inte är akut och man vet att bara en SSK är i närheten och den är där inne!!. Annars är det alltid två per pass, en tar medicin en tar allt annat så vid akut behovs medicin kan man oftast fråga den andra SSK om hjälp så behöver man inte störa i ett upptaget behandlingsrum.

DU som spekulerar. Du tror inte på Svenskt rättsväsendet för att du uppenbart har en hund med i spelet. Antingen är du GM eller är du väldigt nära han för allt det du skriver är spekulation att försöka dum förklara BO som man gör i MENA där man behöver ha fem vittnen för våldtäkt för att bli fälld.

Jag ställer samma fråga igen. Varför har ingen annan manlig skötare blivit anklagad ? om det är BO bara ute efter pengar?.
__________________
Senast redigerad av colombo123 2022-07-10 kl. 14:34.
Citera
2022-07-10, 16:45
  #1035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximus999
Ännu en orimlig anmälan som otroligt nog gick till åtal, troligen för att GM redan är dömd sen förut, spelar ingen roll om han är oskyldigt dömd.


1. Inga journalanteckningar på behandling målsägare av GM fanns.
Inga kollegor sett patientkontakt.
2. Inga anteckningar/bevis att GM befunnit sig på behandlingsrummet den dan.
Man antecknar alltid alla behandlingar/mediciner, tjänstefel annars.
3. Inga iakttagelser alls från 17 st. i personalen den 3/3 -21, enl. polisen.
4. Inga stödvittnen alls, bara ett Snapchat/SMS till 2 kompisar, inga detaljer, bara att en konstig undersökning, men att sköterskan var snygg! Det finns också många fake- program på nätet för SMS och Snapchat, där även datum när det skickats kan fejkas.
Lägger till i polisförhör att det var penetration (och domen ute på nätet då), tog på halsen, under armen, undersökning och benet upp på väggen, dvs precis lika som i andra domar (copy cat).
5. Själv konstruerade uppgifter:
A. Ingen anteckning att fått medicin (tjänstefel att inte anteckna).
B. Målsägande sagt att GM låst dörren i behandlingsrummet inifrån, går ej, nyckel utifrån, går ej låsa inifrån, enl. chefen också. Flertal frågor på låsning av dörren från polis till målsägande, som hävdar att GM låst dörren, trots att detta bevisligen inte går.
Märkligt att polisen även bifogar foton på behandlingsrum mm, utom på insida dörr och dess lås till behandlingsrummet.

Den nya målsägaren använder samma repliker som i de andra domarna, copy cat.
Lång vårderfarenhet och jobbar själv inom vården, medger själv att sån påstådd undersökning inte görs på psyket, alltså medveten före undersökning vad man normalt gör.
Har Borderline (ej utredd) och har gjort våldtäktsanmälning förut, som M1.
Nämnde inget om detta påstådda övergrepp vid ett läkarsamtal dan efter!
Motiv kan vara att erhålla skadestånd och att man även får ersättning från försäkringsbolag, på ungefär samma belopp, totalt ca 250000 kr.
Straffet för falsk angivelse höjt till 4 år nu, kan behövas, att förstöra hela livet för en oskyldigt dömd för såna anklagelser.

En massa bla bla. Läs FUP igen. Det är försvaret som velat att de som jobbade den dagen skulle höras. Och inga iakttagelser, tja ingen ens minns I förhör ens den dagen? Och vad skulle de minnas? BO uppger i förhör själv hon inte sett det som ett övergrepp och inte reagerat eller berättar mer än meddelande. Utifrån förhören så har hon uppfattat det som en undersökning av underlivet. Hon skickar sms och Snapchat om det till två vänner för hon tycker det är pinsamt eftersom hon inte har duschat innan.

Och av innehållet i det hon skickar framgår utifrån FUP att hon uppgett att sköterskan behövt undersöka henne "mellan benen" och även känt igenom henne innan.

Av förhör med chefen framgår att det inte finns något tillfälle alls där en sköterska behöver undersöka en patient mellan benen. Så redan där finns stöd för att något otillbörligt skett, även om BO inte förstått det.

Så det är snarare mycket starkt stöd och stark bevisning. För uppgifterna om underliv och känt igenom kommer INNAN den första anmälan ens finns hos polisen.

Så en komplott skulle behöva vara otroligt genomtänkt och i princip skulle detta BO behöva vara den som hittat på allt. Och hade hon det borde hon helt enkelt ha gjort gemensam sak med de andra två?

Förfalska meddelanden, visst går det men menar du då att BOs vän är med på det hela och också lurar polisen?

Hade denna BO inte skickat de där smsen och Snapchat när hon gjorde hade det mycket vän kunnat vara en "copycat". Men tidpunkten och innehållet motsäger helt det.
Citera
2022-07-10, 17:00
  #1036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Alltså det var många kvinnor som var attraherad av John boddy buildar muskler. Så självklart är mörkertalet i detta stort när han jobbat där i fyra år. Jag skulle tippa på att han kommit undan minst en till två gånger i månaden i fyra år !. Så då pratar vi minst 40-80 BO, varav kanske 5-10% gör en anmälan i efterhand. Jag tror att det finns fler fall som tas upp innan året är slut. Tror vi landar på minst tre till anmälningar bara 2021. Svårt att gå tillbaka längre kanske.

Jag tror tvärtom att man inte kommer se fler anmälningar gå till åtal. Kanske finns det elller kommer det med polisanmälningar, men för att det ska bli åtal måste det till mer än en berättelse. Det måste på nåt sätt kunna motbevisas att de bara hittar på och härmar. I det här fallet nu finns smsen och Snapchat skickade när det hände. Utan de tror jag inte det blivit något åtal faktiskt. Försvaret hade enkelt kunnat säga att hon läst i tidningen och hittat på då. Det är ju nackdelen med att det stått om det I tidningar och att FUP finns här på flashback osv. Så jag tror inte man ser fler fall, men det lär visa sig.
Citera
2022-07-11, 13:53
  #1037
Medlem
Huvudförhandling inbokad till 10:e och 11:e oktober. Heldagar båda dagarna.
Låter mycket med 2 dagar tycker jag så jag ringde men det är bara en åtalspunkt i målet.
Enligt FUPen ser det mörkt ut för GM.
Citera
2022-07-11, 22:26
  #1038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapz
Huvudförhandling inbokad till 10:e och 11:e oktober. Heldagar båda dagarna.
Låter mycket med 2 dagar tycker jag så jag ringde men det är bara en åtalspunkt i målet.
Enligt FUPen ser det mörkt ut för GM.

Oktober, det var lång väntan, måste ha mycket att göra tingsrätten då. Undrar om han överklagar igen till Hovrätten. Att det är två dagar beror nog på att försvaret vill bjuda in en expert i psykiska sjukdomar.
Citera
2022-07-12, 06:21
  #1039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
En massa bla bla. Läs FUP igen. Det är försvaret som velat att de som jobbade den dagen skulle höras. Och inga iakttagelser, tja ingen ens minns I förhör ens den dagen? Och vad skulle de minnas? BO uppger i förhör själv hon inte sett det som ett övergrepp och inte reagerat eller berättar mer än meddelande. Utifrån förhören så har hon uppfattat det som en undersökning av underlivet. Hon skickar sms och Snapchat om det till två vänner för hon tycker det är pinsamt eftersom hon inte har duschat innan.

Och av innehållet i det hon skickar framgår utifrån FUP att hon uppgett att sköterskan behövt undersöka henne "mellan benen" och även känt igenom henne innan.

Av förhör med chefen framgår att det inte finns något tillfälle alls där en sköterska behöver undersöka en patient mellan benen. Så redan där finns stöd för att något otillbörligt skett, även om BO inte förstått det.

Så det är snarare mycket starkt stöd och stark bevisning. För uppgifterna om underliv och känt igenom kommer INNAN den första anmälan ens finns hos polisen.

Så en komplott skulle behöva vara otroligt genomtänkt och i princip skulle detta BO behöva vara den som hittat på allt. Och hade hon det borde hon helt enkelt ha gjort gemensam sak med de andra två?

Förfalska meddelanden, visst går det men menar du då att BOs vän är med på det hela och också lurar polisen?

Hade denna BO inte skickat de där smsen och Snapchat när hon gjorde hade det mycket vän kunnat vara en "copycat". Men tidpunkten och innehållet motsäger helt det.

När jag läser detta ser jag mig själv sitta på operan och ser på hur ridån går ned...
Citera
2022-07-12, 06:36
  #1040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Det finns tydligen I denna utredning även ett önskemål från försvaret att ta in expertutlåtande om vissa diagnoser, men oklart om åklagaren gjort eller gått med på detta då inget finns i utredningen om det.


Från FUPen:
"Önskar att sakkunnigutlåtande tas in beträffande EIPS, emotionell instabil personlighetsstörning (i dagligt tal kallat bipolär sjukdom)."

Jag skulle vilja se den psykolog eller psykiatriker som jämställer EIPS med bipolär sjukdom. EIPS hette förr borderline. Nu blandar J*hns försvar ihop två olika diagnoser.
__________________
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2022-07-12 kl. 06:57.
Citera
2022-07-12, 06:40
  #1041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Oktober, det var lång väntan, måste ha mycket att göra tingsrätten då. Undrar om han överklagar igen till Hovrätten. Att det är två dagar beror nog på att försvaret vill bjuda in en expert i psykiska sjukdomar.

Jag tror inte alls att det beror på ett förhör med en sakkunnig inom psykiatrin. Tidsåtgången beror nog på alla de andra vittnen som ska förhöras. Sådant tar tid.
Citera
2022-07-12, 21:45
  #1042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Oktober, det var lång väntan, måste ha mycket att göra tingsrätten då. Undrar om han överklagar igen till Hovrätten. Att det är två dagar beror nog på att försvaret vill bjuda in en expert i psykiska sjukdomar.

Inte alls särskilt lång väntan faktiskt. Det är semesterperiod och de dras med balanser sen Covid. Jag hade så det inte är förtur trott han skulle få vänta ännu längre. Men bra det inte blev så.

Eftersom han anser sig oskyldig kan man nog räkna med att allt annat än en friande dom (vilket är osannolikt att det blir) kommer överklagas hela vägen.
Citera
2022-07-12, 21:47
  #1043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Från FUPen:
"Önskar att sakkunnigutlåtande tas in beträffande EIPS, emotionell instabil personlighetsstörning (i dagligt tal kallat bipolär sjukdom)."

Jag skulle vilja se den psykolog eller psykiatriker som jämställer EIPS med bipolär sjukdom. EIPS hette förr borderline. Nu blandar J*hns försvar ihop två olika diagnoser.

Dessutom har bo enligt journalen inte diagnosen utan misstanke om den. Men det var ju samma försvar han använde sisr. Med föga framgång...
Citera
2022-07-13, 01:42
  #1044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Dessutom har bo enligt journalen inte diagnosen utan misstanke om den. Men det var ju samma försvar han använde sisr. Med föga framgång...

Han försöker få det till att offren har en diagnos som de inte har. Han är sjuksköterska och har inte kompetens eller behörighet att sätta diagnos.

Nu visar han sin inkompetens när han blandar ihop EIPS/Borderline med bipolär sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in