2022-07-11, 19:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Det borde vara straffbart att dela sånadana hemska bilder. Bilden togs bort av en anledning, respektera det då.
Det är inget man vill se.

Det är *flickans mamma*, som har velat visa, vad som hänt hennes dotter. Kanske vill hon undvika frågor från bekanta? Hur som bör man respektera, att flickans mamma inte vill sopa det förfärliga övergreppet under mattan.
Citera
2022-07-11, 20:00
Medlem
Ja. Pojken var först på plats. Det var en kille som pojken sa att han hade hittat en flicka.
Killen ringde 112 direkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur pass kognitivt avsågad är GM enl. din bedömning? Begriper han, att man kan döda någon, om man drar åt en snara runt halsen? Begriper han, att man inte bör döda folk?

Nu måste jag faktiskt få säga att jag tror de är fler som gav sig på flickan. Ett otäckt mobbing gäng. Jag tror att de var minst tre stycken
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-07-11 kl. 20:02.
Citera
Medlem
[quote=rymdis12|80855361]
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99

Dessa stannade hos flickan.
Ja precis paret försökte ju hjälpa flickan. Tur de kom annars vet man inte hur länge hon behövt ligga där.
Citera
2022-07-11, 20:01
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ändå så får alltid trådar och nyheter som "känd melloartist gripen för knarkbrott" eller "60-årig knivhuggen på Gotland" mer allmänintresse än detta, trots att detta är bland det grövsta och värsta brottet som Sverige erfarit på länge, givet de inblandade och omfattning av våldet han tillfogat 9-åringen.

Tråden om kvinnan på Gotland hade väl mer än 20 000-30 000 aktiva läsare i minuten, medan denna tråd inte haft mer än drygt 6000 aktiva läsare i minuten som mest i skrivande stund. Men det får nog mer spridning snart, eftersom även alternativmedia, Twitter och andra gått igång.

Till folks försvar mörklägger ju media detta å andra sidan, så allmänheten som inte hänger på flashback, twitter, alternativmedia eller andra informationskanaler regelbundet har ju ingen aning om vad som ens har hänt.
Vidrigt att dom inte pratar mer om det på nyheterna. Flickan är 9år gammal. Visa bild på den svenska idioten går bra. Tycker att det är förjävligt att dom inte upplyser människor om att monstret är ute i det fria. I stället stod någon från kyrkan (Tv-4) och vädjade om att man skulle visa sympati för båda familjerna. Aldrig i helvete att jag känner någon empati för monstret eller hans familj. Media är livrädda för att allmänheten ska få reda på att det är en afrikan som grovt misshandlat och gud vet vad på en liten blond flicka. Det kommer att tystas ner.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Vad är det för smutsmänniskor som ringer och hotar OFFRETS familj? De borde skjutas varenda en som gjort något så osmakligt. Hoppas det går att spåra.
Citera
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Nu måste jag faktiskt få säga att jag tror de ar fler som gav sig på flickan. Ett otäckt mobbing gäng. Jag tror att de var minst tre stycken

Du tror det? Vad har du för belägg för detta påstående?
Citera
2022-07-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Kanske genom att lägga henne rätt så hon kan få åt sig andan. Att sitta med henne till ambulans kommer. Det är de dom gör. Finns brevid henne.

Det är ju jättebra gjort, inget att säga om det men att ta åt sig äran att de hittade flickan är lågt när någon annan gjorde det.

Det de två gjorde, ink GM, var att peka inåt skogen och meddela att flickan ligger där.

Om de hittade henne först, varför är man då inte kvar utan går ut på gångvägen igen och varför har de inte direkt ringt 112 själva?
Citera
2022-07-11, 20:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

Högra handen ser skadad ut.
Hon har troligtvis försökt att försvara sej.
Jag gissar att han gjorde närmanden och hon började protestera och kanske skrika och han gick då till attack. (en framtida Anders Eklund?)
Citera
2022-07-11, 20:04
Medlem
[quote=hagelskur|80855404]
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Ja precis paret försökte ju hjälpa flickan. Tur de kom annars vet man inte hur länge hon behövt ligga där.

Det var ju redan folk där är de kom!
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Nu måste jag faktiskt få säga att jag tror de ar fler som gav sig på flickan. Ett otäckt mobbing gäng. Jag tror att de var minst tre stycken

Att "minst tre" personer gemensamt skulle ha försökt slå ihjäl en 9-åring verkar mycket osannolikt.

Det har vidare inte framkommit något, som pekar på mer än en GM, så varför tror du det?
Citera
Medlem
Negerpojken lär väl inte få bo kvar i Skellefteå.
Ser folk honom ute lär väl folk misshandla honom till döds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in