2022-07-11, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det har jag missat i internationell media. Trodde det mest var Aftonbladet som hävdade det. 🙃😉🤡
De personer som hävdar det verkar underligt nog sammanfalla med de som tror att ryssen hela tiden förlorar och går i konkurs. Är inte det kognitiv dissonans? 🤡

Du får börja titta på rysk statsmedia.

Så kanske du lär dig något om ryss-jävlarnas riktiga agenda.
Citera
2022-07-11, 19:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är idag mycket optimistiska tongångar i Ukrainsk TV. En del kan vara propaganda men det verkar faktiskt som om man håller en del av Luhansk och det påstås att man har stoppat dom ryska framstötarna delvis i Donetsk och man utnyttjar att ryska bögfascister behöver vila från sina hemska pedofila gärningar.

Man tar också upp detta med att en "miljonarmè" skall sättas in för att kasta ut fascisterna, spelar ingen roll om det är bögar, pedofiler eller vanliga transvestiter. Dom skall besegras.

Vad har hänt med Ryssland egentligen? Förtog dom sig förra veckan? Jag trodde på tipping point 21 juni men hade fel.

Är det kanske tipping point som är nu den 11 juli och att offensiverna kommer igång efter 15:e augusti?

Det ser allt bättre ut nu.
Ukrainas förre utrikesminister Klimkin sprider rykte idag att Putain försöker förhandla på ett hemligt sätt haha. Ja man vet inte om Putain kastar in handduken innan det är för sent. Han har ägnat de senaste 22 åren åt att försnilla stackars ryska skattebetalares pengar så han är nog inte så intresserad av ett öde typ som hans BFF i Sri Lanka fick.

https://news.yahoo.com/putin-wants-negotiate-looking-interlocutors-083000870.html
Citera
2022-07-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ukrainas förre utrikesminister Klimkin sprider rykte idag att Putain försöker förhandla på ett hemligt sätt haha. Ja man vet inte om Putain kastar in handduken innan det är för sent. Han har ägnat de senaste 22 åren åt att försnilla stackars ryska skattebetalares pengar så han är nog inte så intresserad av ett öde typ som hans BFF i Sri Lanka fick.

https://news.yahoo.com/putin-wants-negotiate-looking-interlocutors-083000870.html

Ryssland håller masken utåt men jag tror man börjar inse att hela kriget blir för dyrt i alla avseenden, inte minst att man får fler och fler fiender. Och man börjar nog inse att Ukraina inte ger upp. Ju längre tid som går desto svårare läge för Ryssland. 138 dagar nu.
Citera
2022-07-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Skulle aldrig läsa något som en fullständigt känslostörd person som uppmuntrar mördandet av 2 barn om dagen rekommenderar. Har andra, högre ideal.

Du inser inte allvaret i Putinkramandet och borde i rättvisans namn ställas till svars inför dom bottenlöst förtvivlade föräldrarna som mist sina barn i Putins hänsynslösa mördande.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Du har inga som helst ideal och karaktärsdödandet av männsikor med andra åsikter börjar egentligen bli roande. Du borde se mer av människor som Jordan B Peterson istället för att följa Biden och Harris (en dement och en idiot).

Vet du hur många barn ukrainsk militär dödat nu under sina granat och raketbeskjutningar mot staden Doneskt under tre veckor? Nej, jag trodde väl inte det men sök och finn svaret om du orkar men du sitter väl istället i enbart kalsongerna och suger i dig statspropaganda.

Klarar du inte av död och förtvivlan så borde du göra som mig och propagera för ett fredsavtal så snart som möjligt. Ryssland vinner kriget vare sig vi vill det eller inte och Ukraina kommer att förlora en del territorium. Det är dags att inse det nu och skona det ukrainska folket från de sjuka krigshetsarna i väster som ställt till detta. Land går att få tillbaka med förhandlingar och diplomati under fredstid om länder är smartare än vad Ukraina har varit efter 2014. Det är för er inte intressant utan det verkar vara roligare med krig trots krokodiltårar om döda barn (och vad det gäller det ta en titt i Syrien och Somalia, tidigare också Afganistan och Irak ...).

Vem ska egentligen ställas till svars? det är då inte jag för det är inte jag som provocerat fram detta krig och sen hetsar för mer.
Citera
2022-07-11, 19:23
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ryssland håller masken utåt men jag tror man börjar inse att hela kriget blir för dyrt i alla avseenden, inte minst att man får fler och fler fiender. Och man börjar nog inse att Ukraina inte ger upp. Ju längre tid som går desto svårare läge för Ryssland. 138 dagar nu.

Njaaa;

https://t.me/DonbassDevushka/14110

Russia preliminary second quarter account surplus has widened to a record $70.1b

Domestic spending is about to go crazy in the federation.

När kraschar ekonomin? 2 veckor?
Citera
2022-07-11, 19:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nu var det inte det som menades så vi går vidare, det är ingen som helst mening att följa upp något som mobben skriver här.

Nä. Det är ju därför era ständiga försök till whataboutism raderas från tråden.
Citera
2022-07-11, 19:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du har inga som helst ideal och karaktärsdödandet av männsikor med andra åsikter börjar egentligen bli roande. Du borde se mer av människor som Jordan B Peterson istället för att följa Biden och Harris (en dement och en idiot).

Vad har en kanadensisk psykolog med Ukraina att göra? Det är som att lyssna på random skådespelare.
Citera
2022-07-11, 19:27
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Det ligger en del i det du säger. Jag litar inte på Biden-administrationen. Dom gjorde inte mycket heller för att förhindra kriget, enligt min mening. Biden satt bara och rabblade upp olika datum för när Ryssland skulle invadera.
Mycket märkligt!

Jag tror att du inte behöver fundera på vem som sitter i Vita Huset, oavsett demokratisk eller republikansk president kommer detta krig att pågå många år. Gyllene tillfälle och win-win för USA på alla plan. Ryssland blir skadeskjutet militärt och ekonomiskt. Detta krig är ett reapris-billigt krig för USA och inga boots on the ground. Jänkarna kan sitta och analysera intel i ett AC-svalt rum på någon bas i Texas, trycka på några knappar och vips så neutraliserar ukrainarna några ryssar.
Citera
2022-07-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Njaaa;

Russia preliminary second quarter account surplus has widened to a record $70.1b

Man tappar samarbetet med västländer och går bakåt i utvecklingen. Bilindustrin gammalmodig och en allmän hopplöshet, man ser det även ja påvad heter han nu Solyvoyv som sitter och ser dyster ut i TV.

Ett gigantiskt misslyckande och grabbar man åt sig land sår man fröet till ett fortsättningskrig. Detta håller inte.
Citera
2022-07-11, 19:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag tror att du inte behöver fundera på vem som sitter i Vita Huset, oavsett demokratisk eller republikansk president kommer detta krig att pågå många år. Gyllene tillfälle och win-win för USA på alla plan. Ryssland blir skadeskjutet militärt och ekonomiskt. Detta krig är ett reapris-billigt krig för USA och inga boots on the ground. Jänkarna kan sitta och analysera intel i ett AC-svalt rum på någon bas i Texas, trycka på några knappar och vips så neutraliserar ukrainarna några ryssar.

Vinsten för USA är framförallt vissa företag i det militärindustriella komplexet. Vi ser USA rullar ut Javelin först och alla länder skickar storordrar på Javelins. Sen rullar USA in fyra stycken HIMARS och hela världen beställer HIMARS. Polen beställde precis 200 stycken HIMARS.

Vad händer när USA skickar ett par stycken Predators tror ni?
Citera
2022-07-11, 19:31
Medlem
Citat:
Njaaa;

Rysslands kassa är sprängfull men de har ingenting att spendera dem på.

Sådan propaganda du presenterar är fullkomligt löjlig, det är som om du skulle flytta pengar från ena bröstficka till den andra och hävda att dina affärer går lysande.

Att pengarna inte förbrukas visar på en nästan total kollaps av importen vilket i sin tur innebär en kollaps av Ryssland.
Citera
2022-07-11, 19:32
Medlem
Citat:
Njaaa;

Tja, det täcker ju ungefär 10 dagars krig för Ryssarna om man går på ett snitt mellan vad RT och Nova Gazetta analyserar kostnaden till. Och nu är man på dag 168 eller vad det är. Så det där med domestic spending is about to crazy lär nog stämma. Inte i någon positiv bemärkelse dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in