2022-07-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Att övervakningen måste höjas beror på att fler missköter sig, och att det finns fler sätt att missköta sig. Mobiler var inget problem på 1980-talet, av känd anledning.

Ja övervakningen och antalet vakter ökar, även polisen till slut.
Ser ju ut att funka jättebra, allt har blivit mycket tryggare och kriminaliteten minskar.

Inte för att jag är emot det generellt men just denna åtgärd är en typisk bonus som knappast har att göra med grov kriminalitet, i vart fall inte för politikerna.
Citera
2022-07-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och de redan existerande slutar fungera 1 februari om man inte registrerat det innan dess.

Kollade vilka partier som röstat ja vs nej i frågan. Precos som med Covid-passen var V det enda parti som röstade nej. Alla andra partier, inklusive SD röstade ja.

Bra gjort av V, synd att de har tomtar på loftet i så många andra frågor.
Citera
2022-07-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Sjukt vad aggressiv denna regering är med fascistmetoder. Sen gnäller man på kommunister och Ryssland

Riksdagen stiftar lagarna så det är mer än regeringen.
Citera
2022-07-09, 00:46
Medlem
Vadå måste man ha svenskt mobilkort för att ringa i Sverige eller kan man ha ett annat lands mobil kort ? Finns det något som kan skydda sim kort ifrån insyn ?
Senast redigerad av Tjejmedpondus 2022-07-09 kl. 00:50.
Citera
2022-07-09, 00:53
Medlem
Bör bli en riktig topp av registreringar av nya mobilnummer efter Augusti, som en folkaktier
Citera
2022-07-09, 01:45
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PassTid
Bör bli en riktig topp av registreringar av nya mobilnummer efter Augusti, som en folkaktier
Om inte annat lär hackers beställa kontantkort i andra personers namn.

Jag har själv redan maxat ut Telia, Telenor och Comviq avsiktligt för att dels se vilka nummer de gav mig men även för att ingen ska kunna lyckas plocka ut ett kontantkort som då kan kapas.

Hos Telia kunde jag plocka ut hela 9 kontantkort.
Telenor hade en gräns på 3 och Comviq på 4 kontantkort.
Citera
2022-07-09, 02:01
Bannlyst
Åt helvete anus är det, först får dom lära sig att inte läcka information speciellt inte om dom med skyddad identitet.. Det är inte random eller kriminella som dom läcker utan JUST dom med skyddade personuppgifter, den LILLA LILLA delen som INTE skall få något läckt läcker Telia om te.x. Sedan får dom komma med ett sådant här lagförslag. Telia "råkade" ju läcka 3000 telefonnummer med skyddade personuppgifter bl.a INKL nummer.

https://www.freereceivesms.com/en/se/

Här kan ni använda alla som vill, fixa en jävla massa kontantkort och hjälp till att hosta nummer!! Ingen skall behöva vara under myndighetens kontroll där dom har 0 säkerhetsvett i huvudet och risken att få ens nummer läckt är väldigt stor med statistik inräknat från tidigare. Lämna ALDRIG ut erat telefonnummer till myndigheterna, måste ni verkligen göra det skaffa ett extra nummer ENBART för myndighetsamtal. Dom är kriminella, inte bara genom att läcka information utan att det missbrukas förtroende hos företag specieltl te.x Facebook som lurar folk att SMS verifiering är en extra säkerhet det är bara ett sätt för dom att få in allas telefonnummer. Alla vet att 2FA via hårdvarunyckel är det säkra men dom vill hellre lura folk att tro att man skall lämna ut ens nummer skulle vara säkrare!

Vem fan kom med detta förslag? Tur jag såg denna rubrik, skall kontakta ett telefonbolag omgående och säga att jag har ett stort kalas som väntar på 75 personer och vi skall ha en tävling och därför hade jag behövt 75st konntantkort +25st vid extra besökare om det tittar in oplanerade människor på kalaset och vi kommer fylla på allihop, då skickar dom dom direkt men jag fyller aldriig på dem samtidigt naturlgitvis.

75st, troligtvis 100st borde vara tillräckligt för ett bra tag framöver, varav 10st går till freerecivesms för ALLAS rätt till anonymitet. Så 65st tror jag räcker iaf för min del. Jag är inte kriminell men jag motverkar dom kriminella på detta viset, för den som tror det handlar om kriminialitet det gör det verkligen inte, dom vill veta allt om dig och ltie till, man behöver verkligen inte vara kriminell bara för man inte vill att en idiot som inte kan sköta reglerna på sin arbetsplats. Jag vill inte ha mina uppgifter hos ett amerikanskt bolag bara för dom "råkar" läcka mitt nummer från en bank te.x, det är så funkar. Därför vill jag ha kontantkort anonymt, alla är inte kriminella. Anonymitet är EXTREMT viktigt. Är alla på flashback kriminella? Nej knappast. Den som inte fattar hur viktigt det är har redan förlorat vettet och tappat sin frihet och är inte i sitt sinnesfulla normala tillstånd, finns INGEN som tycker det är bra att staten tar bort saker som får människor att kunna vara anonyma. Förutom dom som arbetar hos myndigheten eller redan har förlorat sin frihet. Dom löser brott redan även om det är tillåtet, tror ni dom kommer lösa mer härdanefter? Knappast, människor byter metod så dom ända som förlorar på detta är dom som inte vill finnas i amerikanska databser som får informationen läckt av svenska företag för att tjäna sina stålar, DVS ALLA inkl dom hos myndigheten själva, det kan komma att skada dom i framtiden det vet ingen just nu, det är vad som händer imorgon som är intressant inte vad som händer idag. Jävla staten och kapitalet, dom förstör alltså för ALLA, inte någon speciell grupp utan ALLA, inkl deras egen familj/barn/släktingar/sig själva.

Vad säger dom den dagen man inte kan lyssna på en mördares anonyma telefonsamtal över radiomasten utan istället använde den en krypterad app och nu vet dom INGENTING? Den dagen kommer dom gråta blod och fatta vad dom gjort mot mig och dig och sig själva och alla andra. Dom kommer undan, varför då? Jo för staten tänkte helt fucking tväret om mot vad som är normalt och vettigt. MORDEN kommer ALDRIG att klaras upp och nu är det ett hot mot rikets säkerhet på riktigt. Kom ihåg det du som tycker det är bra och är för sjuka saker den dagen det händer, gnäll fan inte den dagen bara för du inte var närvarande medans tiden det röstades och sedan ställde sig bakom som om vore något bra. Kom ihåg det, jag lovar förloraren är VI ingen annan än VI.

Så som sagt, ANUS så in åt helvete på TS fråga är vad det är, folk kommer troligtvis istället ÖVERGÅ till krypterade apptjänster och det kommer som sagt ge kriminella STÖRRE chans att komma undan tack vare det, hur fan tänker folk egentligen? Med rövhålet?

Bränn ner staten för fan och lås in alla statsanställda på svensk rättpsyk och läck all information om dom. Precis så gör ju dom mot svenskar som lever under rädsla och med skyddade personuppgifter, som om det vore nog? Det var kvinnojouren dessutom så äckliga farliga håriga män kan hitta sina offer. Vem gör så? Jo, dom kriminella hos statliga myndigheter läcker informationen till ANDRA kriminella om deras telefonnummer så att dom längre inte kan vara anonyma, dom mest utsatta i samhället. Vilka jävla sjuka människor som tar rätten från sig själva men dom fattar inte vad det är dom tar ifrån sig själva, det kommer dom fatta så småningom då är det redan försent, jävla clowns!

Folk tycker det är bra att det skall förbjudas kontantkort anonymt? Som sagt, du som säger det är INTE i ett normalt tillstånd, du är STATEN.

Usch, jag bara hatar staten och kapitaletet mer för varje dag som går, för varje dag som går så tas det lite av våran frihet varje gång. Som sagt, den som tycker det är bra lever i en slags bubbla där hen tror att saker är precis tvärtom mot vad det egentligen är, det är INTE nisse karlsson som läcker information om dom mest utsatta? Nej, det är staten. Vem är staten? Dom kriminella. Vem vill ge staten full konbtroll och låta dom kriminella föra lager dom kan sälja OLAGLGIT mot personuppgiftslagen bl.a till facebook genom att undgå rättsliga handlingar för deras misstag? Den kriminella? Sinnesjukt om man inte förstår detta, därför är man om man tycker det är bra inte i ett tillstånd där man vet eller förstår innebörden och den har därför inte en verklighetsuppfattning som är här och nu utan den tror på något den gissar och därför behöver den vård omgående, men nu är jag inte staten. Va glad för det alla ni som vill ta ifrån mig mina fria rättigheter till ett anonymt val och även ALLA andra människor deras val till att inte få sin information såld till amerikanska myndigheter.

Alla borde beställa simkort i tusentals just nu, den som är för detta lagförslag eller bestämmelser eller vad fan man säger är PRECIS det den inte tror att den är, JUST KRIMINELL och vill försvåra UTREDNINGAR. Den som är FÖR är mån om människors rättihgeter till ett fritt val och kunna vara anonym. Det är en mänsklig rättighet att få välja själv, inget annat. Den som är FÖR är heller inte positiv till flashbacks anonymitet utan den vill hellre att ALLA skall ha sitt personnummer som nick, enkelt! Då blir det ju mindre hat trådar kan man tro dom tänker? Eller hur? Den är ju inte krimnell ändå. Suckl

// wuseman
Senast redigerad av wuseman 2022-07-09 kl. 03:01.
Citera
2022-07-09, 02:43
Medlem
Den ENDA anledningen till att ha ett anonymt kontantkort är för att begå olagligheter, surfa barnporr, hota någon eller om man är lyst.

Gör inga olagligheter eller var inte lyst, problemet löst.

Jobbar du, betalar du skatt och inte är en parasit och avskum har staten/bolisen/iluminati exakt noll intresse i dina göromål på luren.
Citera
2022-07-09, 03:49
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Den ENDA anledningen till att ha ett anonymt kontantkort är för att begå olagligheter, surfa barnporr, hota någon eller om man är lyst.

Gör inga olagligheter eller var inte lyst, problemet löst.

Jobbar du, betalar du skatt och inte är en parasit och avskum har staten/bolisen/iluminati exakt noll intresse i dina göromål på luren.

Well there's that, sen finns det en massa simkort som hör till embedded system som finns i gps:er, drönare och annat som köptes innan en sån här lag ens fanns på ritbordet.

Firmware uppdateringar av en jäkla massa prylar går genom mobilnätet.

Förbered er på nyhetsstories om båtägare och bilägare, bönder, byggbolag mfl som helt plötsligt får en massa tekniska problem kring Februari/Mars utan att känna till varför.

Skulle säga att den vanligaste anledningen till att folk kört med kontantkort är att de helt enkelt inte har råd med abonnemang, en del av dem för att de helt enkelt vill vara ifred, från stalkers, telefonförsäljare och andra.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2022-07-09 kl. 03:55.
Citera
2022-07-09, 04:06
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espiye
De som sköter sig borde väl inte behöva registrera sina kontantkort? Varför göra saker som drabbar skötsamma istället för endast kriminella. Det är inte rättvist. Men de kanske vill vara orättvisa?

Allt som görs för att ”slå mot de kriminella” drabbar även oss skötsamma. Det är nog dessvärre poängen i detta globala kontrollsamhälle som håller på att växa fram.

Det enklaste hade varit att utvisa alla mörka avarter och siktat mot att åter göra Sverige homogent. Då hade vi inte behövt dessa integritetskränkande s.k. ”brottsförebyggande åtgärder”.
Citera
2022-07-09, 05:05
Avslutad
Kan man göra sig en kula på att sälja ett par "anonyma" abonnemang, månne?

Själv använder jag sedan gammalt ett "anonymt" abonnemang då jag avstår från "subscription services" per default. Avskyr fördelssökande rent allmänt och vägrar att bidra till den sjuka ekonomin.

* Naturligtvis är dessa abonnemangen inte anonyma. Med nätverksanalys är det ganska enkelt att lista ut vem som står bakom.
Citera
2022-07-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Well there's that, sen finns det en massa simkort som hör till embedded system som finns i gps:er, drönare och annat som köptes innan en sån här lag ens fanns på ritbordet.

Firmware uppdateringar av en jäkla massa prylar går genom mobilnätet.

Förbered er på nyhetsstories om båtägare och bilägare, bönder, byggbolag mfl som helt plötsligt får en massa tekniska problem kring Februari/Mars utan att känna till varför.

Skulle säga att den vanligaste anledningen till att folk kört med kontantkort är att de helt enkelt inte har råd med abonnemang, en del av dem för att de helt enkelt vill vara ifred, från stalkers, telefonförsäljare och andra.

Det är ju i botten ett problem orsakat av okunskap. Det måste få göra ont att vara korkad. Folk som behöver hjälp att sätta upp en router kommer dö ut på sikt, det kallas evolution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in