2022-07-10, 17:16
Bannlyst
Finns det någon smartklocka som man bara behöver ladda en gång i månaden? Orka ladda varje dag som med nuvarande klocka.

Klockan behöver bara ha de vanligaste funktionerna, d.v.s. aviseringar, sovaktivitet, hjärtfrekvens, stegräknare m.m.
Citera
2022-07-10, 18:14
Medlem
Amazfit Bip S håller typiskt över 30 dagar.
Citera
2022-07-10, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Amazfit Bip S håller typiskt över 30 dagar.

Vad bra, då vet jag att det finns. Synd att den verkar svår att köpa över disk. Det finns en nyare version, men den har mycket mindre batteri. Amazfit Bip S Lite verkar dock ha ett lika stort batteri som den du rekommenderade. Den verkar också gå att beställa på nätet.
Citera
2022-07-10, 23:30
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Hade en fitbit i mindre variant,minns ej exakt modell men behövde bara ladda den ungefär i 30min en gång var 3e vecka..
Citera
2022-07-11, 16:01
Medlem
Svenglens avatar

Skaffade precis en klocka från Withings. Har de funktioner som du efterfrågar samt att den ser ut som en vanlig klocka och inte en plastklocka. Batteriet ska hålla omkring 30 dagar. Jag har den här modellen: https://www.withings.com/be/en/scanwatch
Citera
2022-07-13, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenglen

Skaffade precis en klocka från Withings. Har de funktioner som du efterfrågar samt att den ser ut som en vanlig klocka och inte en plastklocka. Batteriet ska hålla omkring 30 dagar. Jag har den här modellen: https://www.withings.com/be/en/scanwatch

Har du haft klockan i mer än 30 dagar? Det skulle vara intressant att veta om batteriet verkligen håller i 30 dagar.
Citera
2022-07-14, 17:05
Medlem
Hur ofta klockan behöver laddas beror på batteriets kapacitet, samt om det går att stänga av vissa strömslukande funktioner. Min förra klocka med ett 280 mAh batteri hade en funktion som kallas "Wrist Sense", som tänder skärmen när man vrider på armen för att kolla tiden. Batteriet höll i ca. två veckor med funktionen aktiv och runt 30-40 dygn när funktionen var avstängd.

Nu har jag en lite mera slimmad klocka med ett 180 mAh batteri. Batteriet måste laddas efter 10-12 dagar om den enbart används som klocka och för att mäta mina värden. Om jag använder den som träningsklocka i en timme per dag, då håller batteriet i 5-6 dygn.

Tröttnade lite på den korta batteritiden, så jag beställde precis en annan klocka med ett större batteri.
Citera
2022-07-15, 10:58
Medlem
Svenglens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastflash
Har du haft klockan i mer än 30 dagar? Det skulle vara intressant att veta om batteriet verkligen håller i 30 dagar.

Har haft klockan ett antal månader och jag tycker att batteriet håller tillräckligt länge.

Gjorde ett test i början för att kolla hur länge batteriet höll. Första gången laddade jag batteriet efter 25 dagar men då hade jag ändå kvar 8% på batteriet.

Kollade precis på klockan och idag har jag 44% kvar på batteriet. Laddade klockan för 2 veckor sedan.
Citera
2022-07-18, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenglen
Har haft klockan ett antal månader och jag tycker att batteriet håller tillräckligt länge.

Gjorde ett test i början för att kolla hur länge batteriet höll. Första gången laddade jag batteriet efter 25 dagar men då hade jag ändå kvar 8% på batteriet.

Kollade precis på klockan och idag har jag 44% kvar på batteriet. Laddade klockan för 2 veckor sedan.

Denna batteritid är klart godkänd. Jag stängde av några strömslukande funktioner i min nuvarande klocka och nu verkar batteriet hålla mycket längre. Ska köra på dessa inställningar ett tag till innan jag bestämmer mig för att köpa en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in