2022-07-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Lynsjemobb😳 Det får bli dine ord, og jeg forstår nå at du har valgt 100% side i denne saken, så da lar vi det være slik.

Jeg ønsker at ingen skal forhåndsdømmes i saken. Hvis det er å ta 100% side, så begynner jeg å forstå hvorfor du er 100% sikker på at TH er skyldig. I dine øyne er TH skyldig til det motsatte er bevist.
Citera
2022-07-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg tror det var stor forskjell på den konklusjon kriminalteknikere kom frem til, og det politiet sa offisielt.
De biologiske slepespor som ikke bestod av blod, var nok ferdig analysert ganske tidlig i prosessen.
Det er ikke automatikk i at politiet umiddelbart går offentlig ut med det, tenker jeg.

Det var fullt mulig å uttale seg i media, uten å avsløre funn på åstedet.

Å gå ut i media og fortelle familie, slekt og venner at målet var å få AE tilbake i live, hvis sporene tydet på at hun var drept, tviler jeg på at politiet ville gjort.
Citera
2022-07-10, 21:57
Medlem
Niffys avatar
Så lenge noen åpenbart prøver å holde kidnappingshistorien i live er det selvfølgelig i politiets interesse å lede de litt, prøve å nøste opp, heller enn å gå hardt ut og si at de tror det bare er tull, selv om det kan være tilfellet reellt sett.

Noen jobber hardt for å opprettholde narrativet, og det er bedre å gi de litt tau og se hva som kommer ut av det.

Edit: 8. juli-mailen etter politiets pressekonferanse, og den påfølgende betalingen er et godt eksempel på dette...
Senast redigerad av Niffy 2022-07-10 kl. 22:04.
Citera
2022-07-10, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så lenge noen åpenbart prøver å holde kidnappingshistorien i live er det selvfølgelig i politiets interesse å lede de litt, prøve å nøste opp, heller enn å gå hardt ut og si at de tror det bare er tull, selv om det kan være tilfellet reellt sett.

Noen jobber hardt for å opprettholde narrativet, og det er bedre å gi de litt tau og se hva som kommer ut av det.

Edit: 8. juli-mailen etter politiets pressekonferanse, og den påfølgende betalingen er et godt eksempel på dette...
Jobbet hardt, mener du vel, 8. juli mailen ble sendt i 2019. Det er gått 3 år siden dengang. Jeg har ikke hørt om noen stor gruppe, som jobber hardt, for å holde oppe, det du kaller et kidnappingnarrativ, siden dengang i 2019. Så det må du nesten begrunne.

Hvor finner du en stor oppslutning, hvor "noen åpenbart prøver å holde kidnappingshistorien i live", såpass betydelig at det påvirker politiets etterforskning?
Senast redigerad av Havhest 2022-07-10 kl. 22:30.
Citera
2022-07-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jobbet hardt, mener du vel, 8. juli mailen ble sendt i 2019. Det er gått 3 år siden dengang. Vi har ikke hørt om noen som har jobbet for å holde oppe, det du kaller et narrativ, siden dengang. Så det må du nesten begrunne.

Hvor finner du en stor oppslutning, hvor "noen åpenbart prøver å holde kidnappingshistorien i live", såpass betydelig at det påvirker politiets etterforskning?
Når politiet så tydelig sier at de ikke har aning om hvem som har gjort dette, men mistenker mannen, er det vel greit å prøve å få seg litt penger?

Det funket, penger fikk de og de ga ikke fra seg noen spor som har avslørt de - enda.

Peke på den mailen for å opprettholde konedrapsnarrativet er bare tøv, helt hjelpeløst!
Citera
2022-07-10, 22:34
Avslutad
Jeg fant denne , et debattinnlegg skrevet av advokat Gunnar Øystein Helgevold om hvor galt det kan gå når Politiet ikke gjør jobben sin i tilstrekkelig grad . Helgevold har også et spark til Politiet i denne berømmelige Lørenskogsaken :
sitat :
Det er ganske mange alternative muligheter til å nøste opp hvem som bortførte Anne Elisabeth Hagen utover det omtalte kryptosporet. Disse alternativer krever 100 prosent innsats for å trenge igjennom. Jeg kan vanskelig forestille meg at de som bruste mest over pågripelsen av siktede i Lørenskogforsvinningen er egnet til å ettergå andre prosjekter enn siktede og kryptosporet. Lørenskogforsvinningen er en sak hvor man har kryptosporing i tillegg til alle de andre innfallsvinkler en etterforskning gir.

Jeg håper inderlig at de som inviterte pressen til pågripelsesfesten og ensidig lekket sine ønskede detaljer fra siktedes og fornærmedes bakrom i Lørenskogforsvinningen har justert seg dersom de og har vært benyttet til å grave i alternative prosjekter.

Sakenes mulige løsninger finnes ofte i alternative tilnærminger i et initialt grundig politiarbeid.

Legger ved linken :

https://www.abcnyheter.no/stemmer/2022/07/09/195857690/skremmende-hvordan-sannhet-og-full-opplysning-har-blitt-fortrengt-i-birgitte-og-baneheia-sakene
Senast redigerad av Extremadura 2022-07-10 kl. 22:43.
Citera
2022-07-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Jeg fant denne , et debattinnlegg skrevet av advokat Gunnar Øystein Helgevold om hvor galt det kan gå når Politiet ikke gjør jobben sin i tilstrekkelig grad . Helgevold har også et spark til Politiet i denne berømmelige Lørenskogsaken :
sitat :
Det er ganske mange alternative muligheter til å nøste opp hvem som bortførte Anne Elisabeth Hagen utover det omtalte kryptosporet. Disse alternativer krever 100 prosent innsats for å trenge igjennom. Jeg kan vanskelig forestille meg at de som bruste mest over pågripelsen av siktede i Lørenskogforsvinningen er egnet til å ettergå andre prosjekter enn siktede og kryptosporet. Lørenskogforsvinningen er en sak hvor man har kryptosporing i tillegg til alle de andre innfallsvinkler en etterforskning gir.

Jeg håper inderlig at de som inviterte pressen til pågripelsesfesten og ensidig lekket sine ønskede detaljer fra siktedes og fornærmedes bakrom i Lørenskogforsvinningen har justert seg dersom de og har vært benyttet til å grave i alternative prosjekter.

Sakenes mulige løsninger finnes ofte i alternative tilnærminger i et initialt grundig politiarbeid.

Legger ved linken :

https://www.abcnyheter.no/stemmer/2022/07/09/195857690/skremmende-hvordan-sannhet-og-full-opplysning-har-blitt-fortrengt-i-birgitte-og-baneheia-sakene
Veldig enig i den drøftingen.

Politiet har gått høyt ut og pekt ut TH som skyldig, måten de har behandlet han og familien på er overgrep hvis de er uskyldige.
Citera
2022-07-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du må kvalitetssikre informasjonen din, det har ikke du gjort.

Alt som har vært ført for retten er uinteressant som bevis mot TH.
Retten fant ingenting der og da kan ikke du gjøre det heller.

TH har alibi 100% for handlingen, det er ikke han som var på åstedet under handlingen og der allerede ryker dine påstander om at TH utførte drapet på natten.
Det går ikke.

Hva har vi da av opplysninger som knytter han til GM som var i huset under handlingen?

Ingenting!

Du kan ikke påstå at TH har utført et drap han har alibi for!
Du kan heller ikke beskylde han for å ha leid inn en GM du ikke har aning om hvem er!
100% alibi er vel ikke helt rett vi vet ikke eksakt når hun ble drept og om vitnene snakker sant.
Citera
2022-07-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
sitat :

Legger ved linken :

aeh har nok vært utsatt for både helgevold og helgefyll.
Citera
2022-07-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
100% alibi er vel ikke helt rett vi vet ikke eksakt når hun ble drept og om vitnene snakker sant.
Det alibiet er sjekket etter alle kunstens regler av politiet, selvfølgelig!
De har hatt sterke mistanker til TH og skulle det være den minste tvil rundt alibiet ville han ha blitt varetektsfengslet.

At han ringer samtidig med at telefonen legges i ro er 100%, bare å beklage og det er ikke støvsugeren som gjorde det.
Citera
2022-07-10, 23:40
Avslutad
I tillegg til kritikken fra advokaten Gunnar Øystein Helgevold (som Extremadura nevner), fant jeg dette innlegget, hvor Peter Frølich, dengang/2019 Høyres justispolitiske talsperson, har uttalt seg:

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har gått 2 år nå. S4 er etterhvert blitt det mest undersøkte åstedet.

Lekkasjene kan du ikke snakke bort.

https://www.tv2.no/a/11636415/

Sitat: "Jeg er ekstremt bekymret for stadig flere lekkasjer fra politiet. Politiet forvalter rettsstaten og vår rettssikkerhet. Det er utrolig alvorlig når folk som havner i politiets varetekt og avhør får opplysninger lekket til media, sier Peter Christian Frølich til TV 2.

Det handler om vår alles trygghet, sier Høyre-toppen."

Sitat: "Riksadvokaten er forelagt uttalelsene fra Frølich. I en epost skriver Riksadvokaten dette:

– Lekkasjer fra politi og påtalemyndighet er alvorlig og bekymringsfullt, og det er også straffbart. Lekkasjer kan skade etterforskingen av saken, det innebærer en uakseptabel tilleggsbelastning for de som er involvert i sakene, og det bidrar til å undergrave tilliten til politiet."

Magne Storedal stilte også spørsmål om rettssikkerheten har blitt ivaretatt i Hagen-saken:

https://www.ao.no/grunn-til-a-stille-sporsmalet-om-det-er-et-uforholdsmessig-inngrep-mot-tom-hagen-71-at-han-fortsatt- er-drapssiktet/o/5-128-113653

Citat:
Når forholdsmessigheten av siktelsen skal vurderes, er det også fint å bli minnet på at Tom Hagen er et menneske som har samme rettssikkerhet som alle andre.

3 personer har altså uttalt seg om saken, men ingen har fremstilt et "kidnappingnarrativet".
Hovedbudskapet er at forhåndsdømming er en trussel mot rettsikkerheten vår.
Det er oppsiktsvekkende få personer som har uttalt seg kritisk iløpet av disse 4 årene.
Senast redigerad av Havhest 2022-07-10 kl. 23:55.
Citera
2022-07-11, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
aeh har nok vært utsatt for både helgevold og helgefyll.
Synes du ikke at det må være 100% rett når du forsøker å definere AEHs liv?

Ordspill på offerets bekostning er iskaldt. Typisk bidrag fra mennesker som liker å belære andre om hva som er rett og galt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in