2020-09-19, 04:06
Bannlyst
Her var det mange bortforklaringer på THs psykiatriske glis.
Citera
2020-09-19, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det der ville jeg ikke kalt et smil. Jeg vil kalle det et tenkefjes - ser skeptisk ut synes jeg.
Enig. Jeg synes ikke at han ser glad ut. Se også videoen fra samme situasjon i linken her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-09-19, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig. Jeg synes ikke at han ser glad ut. Se også videoen fra samme situasjon i linken her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Litt spesielt, TH smiler aldri men utenfor politihuset så gliser han
Citera
2020-09-19, 04:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At det tar lang tid, er jo for at de vil sikre at de får utført alle nødvendige oppgaver. Det dukker stadig opp nye ting som de må sjekke, og da må de dra tilbake til S4 for å gjøre dette. I all den tid TH er siktet, og saken ikke ferdig etterforsket så er det viktig å holde på huset i lang tid så de får gjordt seg ferdig. Sist ut var rekonstruksjon.
I mellomtiden når de ikke er der, så jobber de jo på kammeret med de allerede innsamlede materialene.

Om lekkasjer:
Ifølge z-z-z, så er det ikke lekkasjer det er snakk om, men løgn fra journalister. Ihvertfall ang uttalelse om at politiet mener at AE ble kvalt i S4. For siden serberen ikke kunne bekrefte dette, så måtte det være løgn.
Det har gått 2 år nå. S4 er etterhvert blitt det mest undersøkte åstedet.

Lekkasjene kan du ikke snakke bort.

https://www.tv2.no/a/11636415/

Sitat: "Jeg er ekstremt bekymret for stadig flere lekkasjer fra politiet. Politiet forvalter rettsstaten og vår rettssikkerhet. Det er utrolig alvorlig når folk som havner i politiets varetekt og avhør får opplysninger lekket til media, sier Peter Christian Frølich til TV 2.

Det handler om vår alles trygghet, sier Høyre-toppen."

Sitat: "Riksadvokaten er forelagt uttalelsene fra Frølich. I en epost skriver Riksadvokaten dette:

– Lekkasjer fra politi og påtalemyndighet er alvorlig og bekymringsfullt, og det er også straffbart. Lekkasjer kan skade etterforskingen av saken, det innebærer en uakseptabel tilleggsbelastning for de som er involvert i sakene, og det bidrar til å undergrave tilliten til politiet."
Citera
2020-09-19, 04:18
Medlem
Citat:
Det har gått 2 år nå. S4 er etterhvert blitt det mest undersøkte åstedet.

Lekkasjene kan du ikke snakke bort.

https://www.tv2.no/a/11636415/

Sitat: "Jeg er ekstremt bekymret for stadig flere lekkasjer fra politiet. Politiet forvalter rettsstaten og vår rettssikkerhet. Det er utrolig alvorlig når folk som havner i politiets varetekt og avhør får opplysninger lekket til media, sier Peter Christian Frølich til TV 2.

Det handler om vår alles trygghet, sier Høyre-toppen."

Sitat: "Riksadvokaten er forelagt uttalelsene fra Frølich. I en epost skriver Riksadvokaten dette:

– Lekkasjer fra politi og påtalemyndighet er alvorlig og bekymringsfullt, og det er også straffbart. Lekkasjer kan skade etterforskingen av saken, det innebærer en uakseptabel tilleggsbelastning for de som er involvert i sakene, og det bidrar til å undergrave tilliten til politiet."

Nå er det flere instanser som har tilgang til etterforskningsmateialet, og sist ut var det bistandsadvokaten til barna som nærmer seg pensjonsalderen.

Så hvordan vet du at det er politiet som lekker ?
Citera
2020-09-19, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Nå er det flere instanser som har tilgang til etterforskningsmateialet, og sist ut var det bistandsadvokaten til barna som nærmer seg pensjonsalderen.

Ettersom Peter Christian Frølich omtaler lekkasjer fra politiet, regner jeg med at han har fått det bekreftet at politiet har lekket.
Citera
2020-09-19, 04:25
Avslutad
Citat:

Det er derfor jeg sier at det skjer på kjeltrings vis, og det er bare politiet som har motiv.

Men her har media også et ansvar, for etter den søte kløe, kommer den sure svie.
Citera
2020-09-19, 04:26
Medlem
Citat:
Ettersom Peter Christian Frølich omtaler lekkasjer fra politiet, regner jeg med at han har fått det bekreftet at politiet har lekket.

Bekreftet fra hvem ? Har politiet lekket at de lekker mener du ?
Citera
2020-09-19, 04:27
Medlem
Citat:
Det er derfor jeg sier at det skjer på kjeltrings vis, og det er bare politiet som har motiv.

Men her har media også et ansvar, for etter den søte kløe, kommer den sure svie.

Media plukker selvsagt litt her og litt der, tror nok noen i storfamilien lekker som en sil for å legge skylden på politiet.
Citera
2020-09-19, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Her var det mange bortforklaringer på THs psykiatriske glis.

Citat:
Litt spesielt, TH smiler aldri men utenfor politihuset så gliser han
Veldig spesielle kommentarer må man si at dere Fenvatnet og Stomperud kom med nå.
Så dere den videoen fra den situasjonen der det fotografiet var hentet fra? TH ser IKKE glad ut. Scroll ned og se detaljer fra opptaket: https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

Les gjerne hele artikkelen (link under) som omhandler hvorfor man noen ganger begynner å smile eller le hvis man blir redd eller står midt i en alvorlig situasjon. Svaret ligger gjemt i urinstinktene våre:
Citat:
Her finnes forklaringer på hvorfor man kan smile i en slik situasjon:

"Spør en forsker: Det usikre smilet.
En leser undrer seg over at man noen ganger begynner å smile eller le hvis man blir redd eller står midt i en alvorlig situasjon. Svaret ligger gjemt i urinstinktene våre."
"Mange av oss har nok vært i en situasjon hvor vi selv eller noen vi kjenner plutselig bryter ut i latter på det mest upassende tidspunkt. Og selv om det bare er et bredt smil i morfars begravelse, kan en slik atferd raskt føre til problemer.
Men hvorfor skjer dette? Det har en av videnskab.dks lesere, Lisbeth Krøyer Julius, spurt om. Hun forklarer at hun opplevde det selv som barn, og at det samme nå gjelder hennes sønn.
Vi har spurt Jill Byrnit, som er psykolog, atferdsforsker og primatolog. Hun kan forklare at smilet egentlig er en instinktiv reaksjon med mange betydninger, blant annet frykt og nervøsitet.
En fryktgrimase i apenes verden
Smilet er fra naturens side en fryktgrimase som signaliserer underkastelse, sier Byrnit."
...
Det er ikke alle som strever med ufrivillige smil i uheldige situasjoner.
– Reaksjonen kommer ofte av lav selvtillit.

...
Alvor gjør oss nervøse og usikre.
Det er ikke bare nervøsitet og frykt som kan føre til en upassende latter. Midt i det dypeste alvor kan vi også ha en hang til å komme med en usikker latter.
Når ting plutselig blir alvorlig, blir vi ofte mer usikre. Alvoret kan, ubevisst, virke som en personlig trussel som rammer egen selvtillit.

Nervøsitet oppstår blant annet når du står overfor noe du ikke føler du mestrer. Da overtar de dyriske instinktene inn, og man underkaster seg gjennom smilet.

https://forskning.no/psykologi-spor-en-forsker/spor-en-forsker-det-usikre-smilet/675972
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-19 kl. 04:43.
Citera
2020-09-19, 04:36
Avslutad
Citat:
Media plukker selvsagt litt her og litt der, tror nok noen i storfamilien lekker som en sil for å legge skylden på politiet.
Nei, det kan du glemme.

Da TH ble pågrepet var dette noe bare politiet egentlig skulle vite noe om - men VG var på plass.

Alle her på forumet har vært innforstått med at politiet har involvert VG underveis i etterforskningen....og så gikk det for langt.
Citera
2020-09-19, 04:45
Medlem
Citat:
Bekreftet fra hvem ?
Spør Peter Christian Frølich. Jeg regner som sagt med at han har fått det bekreftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in