2022-07-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Menar du - att Cassie är hotad ?

En mördare är alltid en mördare.
Citera
2022-07-10, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
En mördare är alltid en mördare.
Fast nu är hon snart frigiven , frågan är då - är hon hotad av någon ?
Hon ska kunna känna vinden i sitt hår utan att behöva vara rädd för någon från det förflutna.
Hon har sonat sitt brott och har ett nytt liv som väntar henne.
Senast redigerad av Massonite 2022-07-10 kl. 21:26.
Citera
2022-07-11, 08:44
Medlem
Citat:
Fast nu är hon snart frigiven , frågan är då - är hon hotad av någon ?
Hon ska kunna känna vinden i sitt hår utan att behöva vara rädd för någon från det förflutna.
Hon har sonat sitt brott och har ett nytt liv som väntar henne.

Vad tror du själv?
Om ex din bror,Son,Man,Fru hade blivit mördad hade du efter personen avtjänat sitt straff bara tittat ner i marken när denna person hade varit frigiven?
Citera
2022-07-11, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Vad tror du själv?
Om ex din bror,Son,Man,Fru hade blivit mördad hade du efter personen avtjänat sitt straff bara tittat ner i marken när denna person hade varit frigiven?
En liten poäng har du , jag skulle så klart varit oerhört ledsen - men det skulle aldrig göra mig till en brottsling.
Klart att Cassie mår extremt dåligt av vad som hänt , men jag önskar henne inget ont.
Likaså är det med Tims närstående , klart att de är besvikna , arga och tomma ..
Det förstår jag.

Våld löser inte våld anser jag.
Citera
2022-07-11, 14:59
Medlem
Citat:
En liten poäng har du , jag skulle så klart varit oerhört ledsen - men det skulle aldrig göra mig till en brottsling.
Klart att Cassie mår extremt dåligt av vad som hänt , men jag önskar henne inget ont.
Likaså är det med Tims närstående , klart att de är besvikna , arga och tomma ..
Det förstår jag.

Våld löser inte våld anser jag.

Finns många minderåriga som gör mycket för några 10.000 lappar där deras straff blir väldigt lågt.
Citera
2022-07-11, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Finns många minderåriga som gör mycket för några 10.000 lappar där deras straff blir väldigt lågt.
Tyvärr måste jag säga att så ser Sverige ut nu för tiden - Fast då är ju man inne på den kriminella banan oavsett.
Det skulle ju bevisa att Tims anhöriga också är kriminella. Eller hur 😏
Speciellt om det redan står i en tråd som denna.

Nee det allra finaste är att låta Cassie få vara ifred , ta hand om sig och må så gott hon kan.
Senast redigerad av Massonite 2022-07-11 kl. 16:32.
Citera
2022-09-07, 22:48
Medlem
Fup länkarna är döda. Är det någon som har möjlighet att lägga upp den igen? 🙏🏼
Citera
2023-05-06, 23:32
Medlem
LemPicas avatar
Lyssnade på en pod om det här fallet tidigare idag.
Som en liten bisats precis i slutet sägs (fritt ur minnet), "eftersom Victoria var gravid med deras gemensamma barn tidigare under morgonen...som hon fick lämna ifrån sej direkt vid födseln".

Oerhört konstigt slut och det hade inte berörts överhuvudtaget tidigare under avsnittet.
Får man lämna ifrån sej ett barn direkt vid födseln har ju soc blandats in redan under graviditeten.
Någon som vet varför?
Jag hittar endast att offret skall ha haft alkoholproblem men det brukar inte vara tillräckliga skäl till att omhändertaga ett barn vid födseln.
Någon som vet om även V hade substansproblem eller något annat problem som gjorde att barnet togs direkt?
Citera
2023-05-07, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetstuff84
https://www.krimfup.se/search/joan-victoria-prescott-hou

Här finns den, om du inte har fått ut den så kan jag lägga ut den
Citera
2023-05-07, 09:35
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Lyssnade på en pod om det här fallet tidigare idag.
Som en liten bisats precis i slutet sägs (fritt ur minnet), "eftersom Victoria var gravid med deras gemensamma barn tidigare under morgonen...som hon fick lämna ifrån sej direkt vid födseln".

Oerhört konstigt slut och det hade inte berörts överhuvudtaget tidigare under avsnittet.
Får man lämna ifrån sej ett barn direkt vid födseln har ju soc blandats in redan under graviditeten.
Någon som vet varför?
Jag hittar endast att offret skall ha haft alkoholproblem men det brukar inte vara tillräckliga skäl till att omhändertaga ett barn vid födseln.
Någon som vet om även V hade substansproblem eller något annat problem som gjorde att barnet togs direkt?

Hon drack under graviditeten, samt dräpte pappan, tycker du inte det är skäl nog för soc att ta barnet?
Citera
2023-05-07, 09:55
Medlem
LemPicas avatar
Barnet togs ifrån henne före mordet så det hade inte med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Hon drack under graviditeten, samt dräpte pappan, tycker du inte det är skäl nog för soc att ta barnet?
Citera
2023-05-07, 10:01
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetstuff84

https://easyupload.io/m/bdv5p5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto