Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Jag köpte en ny 58"-TV för inte så länge sen. Givetvis en smart-TV så jag skulle slippa andra externa inkopplingar. Tog ca 1 timme innan jag åkte och köpte senaste AppleTV. Jag blev så jävla förbannad på TV:ns egna smart-system. Extremt krångligt och begränsat.
Nu är Apple-fjärrkontrollen den enda jag behöver. Plättlätt att starta vad jag vill och även ladda ner appar. Kanonbra bild och ljud.
Så visst.. man kan ha samma funktioner med andra lösningar men jag har inte stött på någon som är så superenkel och smidig som Apples. Det är där de har styrkan. De kan paketera och få ihop en samlad lösning som t.o.m 90-åriga Agda kan få igång på 5 minuter.
Hade du frågat mig så hade jag berättat för dig vilka apparater som har bra smarta funktioner och vilka som inte har det. Idag har du ju Android i TV-apparaterna så då har du samma flexibilitet som med en mobiltelefon.
Lika plättlätt att använda som AppleTV är det också.
Och i och med att i stor sett alla tillverkare bygger in en Chromecast. AppleTV kommer att sluta som alla andra Apple-prylar; något som bara dom närmast sörjande är intresserade av.
Det är i ärlighetens namn du som är teknikinkompetent, vilket givetvis är helt okej, inte tekniken som fungerar dåligt. I stort dagligen så installerar jag en TV hos nåt skönt russin och dom klarar av att hantera Android TV utan några som helst problem.
Med allt detta sagt, det var i stort sett i år som AndroidTV och hårdvaran i även billigare apparater mognade till den nivån att externa lådor i stort sett är meningslösa.