2022-07-10, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Bra att du citerade mitt inlägg. :

De iakttagelser jag gjort under genomläsningen av inlägg i tråden, * visade sig överensstämma förvånansvärt väl med utsagorna om GM/MGM, vilket är en smula anmärkningsvärt. *fetat, ovan.

Hade jag hittat bild, hade jag inte frågat.

Undrar därtill, som sagt - var ljudupptagningen av "hela" rättegången finns att tillgå. Föredrar att bilda mig en egen uppfattning framför att ägna tid åt att tala om för andra hur korkade de är.

Det visar bara att man är ointelligent själv.

Det är typ tre sidor sedan någon länkade ljudfilerna från rättegången. Frågan om bild är återkommande ungefär var tionde inlägg så irritationen du möter kommer från det.
Citera
2022-07-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja jävlar vad han gjort bort sig, smart är han inte och vilken dålig advokat han fick, men det var ju tur det. Nu kan alla höra hur vidrig han är!
Blir han frisläppt kommer han inte få ett lätt liv!
Vem vill anställa en lustmördare, som våldtar, mördar och runkar över en mördad ung kvinnas kropp? Dessutom ljuger sig blå!
Mår illa! 🤮
Jag tycker hans försvarare är oerhört skicklig
Citera
2022-07-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Jag måste fråga, Är det så här slappt i rättegångar i Sverige? Det känns som han bara sitter och berättar en historia och åklagarens lyssnar snällt. Han blir inte pressad någonstans och sedan går dom igenom förhören och sedan är det slut.

Åklagaren låter mest snäll mot honom och accepterar allt han säger. någon enstaka gång så frågar hon om han vill att man ska tro på det han säger men inget mer än så.

Ett försök att pressa karln med "varför lämnade du inte ut pengar till dem om de nu var så farliga" han svarar att han inte ville ge dom pengar för hans mamma skulle se det och så var den saken utagerad.. LAMT av åklagaren!

Det finns massor av liknande tillfällen när man kan sätta tvivel i hans berättelse men INGET sker..

Är sjukt besviken.. han är en mördare men åklagaren låter som en jävla dagisfröken.
Ingen hugger efter ”Husse”, varför skulle åklagaren riskera att förstöra den påföljd som ”Herrarna” i HD redan aviserat?
Citera
2022-07-10, 11:51
Medlem
Salaligan agerade på 1930-talet… Var Husumsgänget aktiva runt 1996, någon som vet med säkerhet?
Citera
2022-07-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Var någonstans kan man höra rättegången i sin helhet?

Googla Malin Lindström på Youtube.
Citera
2022-07-10, 13:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoreCowbell
Det är typ tre sidor sedan någon länkade ljudfilerna från rättegången.

Kanon, tackar!

Mycket jiddrande om ovidkommande saker & OT.
Min övertygelse, att motivet finns längre bak i tråden i egen hög person. Jag antar dock att han häktats med fulla restriktioner, vilket borde göra det svårt att surfa på nätet.

Allt tyder på en fällande dom och för familjens skull är det avgörande. Nu får de fanemej se till att jobba på ordentligt, så vi har ett korrekt domslut 19/7! Dvs. fälld, givetvis.

Högsta domstolen kommer sannolikt att neka prövningstillstånd i det här fallet.
Senast redigerad av Xedome 2022-07-10 kl. 13:29.
Citera
2022-07-10, 13:23
Medlem
[quote=Cricko73|80835307]Är det upprättelse att sitta i finkan så visst.

Kan inte annat än att ibland känna lite med OW. Han skulle varit dömd av HR 1998 om samhället funkat som tänkt. Då hade han tagit sitt straff och varit ute runt 2004 och ingen (eller närapå ingen) hade kommit håg denna hemska händelse idag.

Men min hjärna är nog kanske mera kapabel att känna med andra eller att känna nån annans ångest än OW: egen hjärna misstänker jag.

Detta om OW:s uppväxt kan man nog bara sia och gissa.

/QUOTE/

Vettigt inlägg. Man kan undra hur han mår. Jag förstår inte hur advokaten kan uppmuntra dessa historier han kommit med. Vore det inte bättre att säga som det var.
Citera
2022-07-10, 13:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Tar någon galning livet av en människa rubriceras dådet typ mord alternativt dråp, utsätts våra bästa vänner samt familjemedlemmar som har 4 ben samt svans för dito vansinnesgärning…Så betecknas det ”Skadegörelse”, för mig är mina älskade hundar lika mycket värda som mina barn.

+1 på den! Uppfattar också advokaten som mycket skicklig i det här fallet.
Men relativiseras bevisen från NFC, vore det å andra sidan sensationellt (även internationellt).
Citera
2022-07-10, 13:37
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Vettigt inlägg. Man kan undra hur han mår. Jag förstår inte hur advokaten kan uppmuntra dessa historier han kommit med. Vore det inte bättre att säga som det var.

Jag känner med familjen, tycker OW ger intrycket av påfallande oberörd. Vilket, om det stämmer, ligger i linje med en empatistörning.

I första rättegången ska försvararen ha uppmanat OW att hålla tyst. * Utifrån det perspektivet - och bristen på normalt utvecklad empati - framstår det som lite egendomligt att han bedömts som frisk.
Rättspsykiatrin är väl lite snäva i sin bedömning när de ffa ser till händelsen i sig.

Tycker det är uppenbart att något inte stämmer.

* källa: 'Kriminalarkivet' , SVT Play.
Senast redigerad av Xedome 2022-07-10 kl. 13:44.
Citera
2022-07-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Lyssnar på Aftonbladets podd om mordet, pappa Rune var nära att köra över mördaren när han passerade framför hans bil vid ett rödljus.
Det skulle han gjort, Malins föräldrar förtjänar upprättelse på alla sätt och vis.
Det hade nog inte givit dem någon upprättelse,däremot hade Rune själv hamnat i finkan. De stackars föräldrarna har verkligen lidit nåt fruktansvärt man känner en enorm sympati för dem. Det hade inte varit konstigt eller klandervärt om Rune kört över Olof.

Rent juridiskt hade det dock varit en annan femma, och Rune hade fått skaka galler, vilket inte främjat någon.
Citera
2022-07-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Jag tycker hans försvarare är oerhört skicklig
Holst är verkligen en väldigt skicklig advokat , nåt annat kan man inte säga. Även om jag kan bli smått irriterad på hans uttalanden ibland om att Olofs berättelse har stöd i utredningen eller bevisningen är svag och att sperma fläckarna inte borde få användas som bevis osv. Men det är ju hans jobb att göra detta och han gör det jävligt bra.
Citera
2022-07-10, 14:31
Medlem
Visst kan vi förlåta Olof nu efter snart 26 år…Han förstörde/avslutade Malins liv, hennes föräldrars samt syskon, sin egen familj gav han samma avskyvärda resa…Olof är svårt sjuk enligt mig, 4 effektiva år på Saltvik ger honom bara glädje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in