2022-07-10, 10:52
Medlem
Tillssons avatar
Theodor Engström heter fanskapet. Här med bild.

Citat:
Hans skolkamrater minns honom som tystlåten och ”lite nördig”.

Under torsdagen attackerade Theodor Engström, 32, en kvinna – mitt på Donners plats i centrala Visby.

SKR:s psykiatrisamordnare Ing-Marie Wieselgren, 64, dog av sina skador och Engström har enligt åklagare erkänt att hans mål var att döda henne.

– Han var en av de speciella i klassen, säger en person som gick i gymnasiet med Engström.

https://www.expressen.se/nyheter/klasskompisarna-om-misstankte-knivmordaren-theodor-engstrom-trevlig-och-tystlaten/?referrer=read-more-slider-0
Citera
2022-07-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nej han satt nog och tyckte synd om sig själv i flera år innan han blev nationalist och halshögg kvinnan på öppen gata. Så är det ju

Halshögg - är det vad han gjorde?
Citera
2022-07-10, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Theodor Engström heter fanskapet. Här med bild.

https://www.expressen.se/nyheter/klasskompisarna-om-misstankte-knivmordaren-theodor-engstrom-trevlig-och-tystlaten/?referrer=read-more-slider-0
Är det inte riktigt illa att gå ut med en misstänkts bild och livshistoria, innan rättegång och dom har avkunnats?
Om det dessutom stämmer att han är psykiskt sjuk, som det påstås, är det ännu värre att gå ut med avslöjanden.
Hur ska han kunna få ordning på sitt liv efter detta?
Jag anar en stor bakomliggande politisk agenda.
Han "tog en för laget"?

Somliga mördare och vider skrivs det knappt om, eller grottas i deras uppväxt och tidigare förehavanden, trots att dem mördat och dömts för det.

Heja Sverige, lika inför lagen? Nästan
Citera
2022-07-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Jag tror att sekretessen gäller även nu, rätta mig gärna om jag har fel. Men jag kan tänka mig att polis varken kan få ut journaler eller intervjua behandlare.

ALLT sånt är öppet vid en mordutredning för utredare vid polisen bl.a
Citera
2022-07-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Provade att ringa MGM’s nummer som finns på hitta.se men då var det en man som svarade efter några signaler.. Har MGM telefonen i häktet iom erkännandet?

Tips: ring psykakuten istället.
Citera
2022-07-10, 11:26
Medlem
Gandalf.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Säpo-folket kan alltid skylla på att de har haft fullt upp med att skydda koranbrännare och därför de misslyckades med att skydda regimens lojala.
När fan har Säpo börjat skydda koranen brännare?
Citera
2022-07-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Klasskompisarna om misstänkte knivmördaren

https://www.expressen.se/nyheter/klasskompisarna-om-misstankte-knivmordaren-theodor-engstrom-trevlig-och-tystlaten/
Tack för länken och så var det nog. Han passade helt enkelt inte in i Normalen med andra avtrubbade egotrippade karriärister eller small people.

Jag fullföljde mina vetenskapliga studier och kom inte längre än till en Vietnam demonstration där vår kära ledare Olof Palme gick i spetsen och att demonstera var en stolthet och inte som nu en skam, tycker den fina PK Eliten.

Flyttade sedan ut efter att ha gjort mina hundår i Sverige. Spelade fotboll med anfall mot det andra laget istället för mot vilsna politiker och deras mobb! Där lärde jag mej att spela för laget och det fanns alltid en domare som var rättvis. Utvisning och skam eller spela på bollen till lagets bästa, ärliga tider.

Allt hände på direkten i spelets hetta och inte som nu år efter år och fortfarande ingen ansvarig att Sverige kört i diket tills någon blir vansinnig.

Nu debatteras det utan domare mer än egen MSM och ingen har sen något ansvar. Stor risk att en känslig pojk som GM blir skogstokig som vi såg på ön.

Han verkar ha varit en fin kille innan hopplösheten tog över och han blev arg på samhället som Inger tyvärr fick representera. Att inte bara jamsa med i led som de flesta kräver styrka, beslutsamhet och ärlighet utan manipulationer vilket är som bortblåst och nu under hela året.

Droger blir förföriska och tröstande för de som inte är bra på att manipulera med ord men biter dej i svansen till slut som under en dag i Visby. GM var en tystlåten man står det och så brukar det vara. Dagens politiker skulle inte sticka kniven i någon de har den i mun med orden.
Citera
2022-07-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det var väl rätt bra att hon blev dödad. Eftersom hon lyckades bli dödad så har hon bevisligen misslyckats i sitt uppdrag. Och uppdraget bestod i att förbättra psykvården. Orsak och verkan helt enkelt. Det kanske är dags för nya kvastar.
Ungefär som att hugga rektorn för man fått dåliga betyg, dvs. helt ologiskt.
Eller skylla på tränaren för att man är kass i fotboll.
Citera
2022-07-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungabloggen
Knivig fråga! Blir nog lite hugget som stucket.

blir rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. om man uppvisat gränspsykotiska drag innan och vid gripandet vid gärningen.
han har säkert kontaktat psyk för inte så länge sedan. då finns dokumenterat hans tillstånd. har han då visat upp gränspsykotiska drag. är utgången klar.
Citera
2022-07-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Ungefär som att hugga rektorn för man fått dåliga betyg, dvs. helt ologiskt.
Eller skylla på tränaren för att man är kass i fotboll.

Precis. Smart också att döda den som jobbar för att förbättra det man är missnöjd med (ironi).

Värdig representant för den nationella rörelsen också.
Stolt nordisk viking i sina bästa år som med all sin manliga kraft och mod klarar av att med kniv ge sig på en sån "imponerande och skräckinjagande" fiende som en 64-årig helt oförberedd och obeväpnad, frikyrklig liten kvinna och sedan, när han springer därifrån, blir nertacklad, flyger som en vante och förblir liggande på marken kippandes efter andan i skräck när en 69-årig farbror på promenad i lågskor knuffar honom i sidan och ger en sträng blick att inte resa på sig.
Senast redigerad av Firesnake 2022-07-10 kl. 12:09.
Citera
2022-07-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det inte riktigt illa att gå ut med en misstänkts bild och livshistoria, innan rättegång och dom har avkunnats?
Om det dessutom stämmer att han är psykiskt sjuk, som det påstås, är det ännu värre att gå ut med avslöjanden. Heja Sverige, lika inför lagen? Nästan

Samma hände vid Dubbelmordet i Linköpin där Staten var representerade genom morden på den 8-åriga invandrar pojken. Vi visste direkt allt om GM innan rättegången och efter blev det gravtyst om vad polisen gjort under 20 år innan en amatör DNA expert löste morden.

GM fick snabbt frigång i den fina byn Vadstena och inget motiv redovisades bara notan på allt kaffedrickande hos polisen. GM en lugn datanörd, ostraffad, snäll och Hitler hälsning på skoj, sa hanoch 20år vars dator var mer värt än liv som inbunden datanörd ... och pojkens pappa ägde en hatad databutik ...

Så tror jag detta slutar med sekretessbelagd rättegång och snar frigång till GM och varför inte om han sköter sig. Samhället sparar pengar och tusentals skall in i finkan redan dömda och går nu ute på gatan ...
Citera
2022-07-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Hur menar du att polisen kan "genomföra åtgärder som gör att folk inte kan gå med knivar eller andra vapen när det är stora events." Kontinuerliga kroppsvisitationer av alla som rör sig på allmän plats?

Lika korkad insändare i GP idag.

Alla vi kan "gå runt" med en kniv.

https://www.gp.se/debatt/varf%C3%B6r-s%C3%A4ger-ingen-att-attacken-i-almedalen-var-ett-terrord%C3%A5d-1.76550702

Man kan tvingas att passera metalldetektorer eller att lämna sina väskor utanför event-området. Det går att göra massor om man verkligen vill att polisen ska kunna stoppa dödliga attacker. Frågan är dock om det är såpass vanligt att det är värt besväret eller om det är okey att även några vanliga svenskar dör då och då?

Det är ju tydligen helt okey att gängmedlemmar dör lite varje vecka och att hela bostadsområden tvingas leva under ständig terror pga den ohämmade massinvandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in