Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Nja. Charlotte von Essen är chef för Säpo och om nu Expressens "analys" av den misstänktes koppling till NMR stämmer, så bör ju ett visst ansvar kanske falla på Säpo som inte höll ögonen på TE. Och på hans mamma.
Tänker jag.
Men visst kan RPS få löpa gatlopp innan detta är över och i det loppet kanske vi kan få se en viss Morgan Johansson ta täten. Alltså bort från ansvarstagandet..
Men jag tror att vi redan nu kan gissa på att det inte kommer att finnas en enda politiker eller tjänsteman eller mamma som kommer att medge någon försumlighet.
nja, jag tror TE de senaste åren mer kunnat sållas in i facket "ensam, psykisk sjuk man", möjligen det som populärt kallas incel. väldigt svårbevakat för någon säkerhetstjänst. hans tidigare och högst perifera roll som NMR-sympatisör är förmodligen inaktuell, och även när den var aktuell tror jag inte den föranledde säpo-intresse just på grund av hur betydelselös denna roll var. och hans morsa har bytt politiskt parti till ett som knappast intresserar säpo.
men visst, polis/säpo kan komma att få kritik för säkerheten på almedalen. inte för att de hade i uppgift att bevaka en överläkare som deltog på ett seminarium, utanför att de inte hade koll på den här kufen som nog stack ut en hel del med sitt säregna utseende.