Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Här är ytterligare 2 bilder på fanskapet och avskummet Theodor Engström:

1. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47Mx1q/theodor-engstrom-haktas-for-mordet-pa-ing-marie

2. https://www.expressen.se/nyheter/theodor-engstrom-32-misstanks-for-knivmordet-pa-ing-marie-wieselgren/

Ger mig skumma vibbar redan vid de första åskådningarna av bilderna, t.ex. när han vankar omkring med oproportionerlig skäggväxt samt barfota.

Japp, han ser inavlad ut.

Vad får du igen att han skulle vara barfota??
Han hade kängor på sej som snuten drog av
Citera
2022-07-09, 13:30
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nja. Charlotte von Essen är chef för Säpo och om nu Expressens "analys" av den misstänktes koppling till NMR stämmer, så bör ju ett visst ansvar kanske falla på Säpo som inte höll ögonen på TE. Och på hans mamma.
Tänker jag.

Men visst kan RPS få löpa gatlopp innan detta är över och i det loppet kanske vi kan få se en viss Morgan Johansson ta täten. Alltså bort från ansvarstagandet..

Men jag tror att vi redan nu kan gissa på att det inte kommer att finnas en enda politiker eller tjänsteman eller mamma som kommer att medge någon försumlighet.

nja, jag tror TE de senaste åren mer kunnat sållas in i facket "ensam, psykisk sjuk man", möjligen det som populärt kallas incel. väldigt svårbevakat för någon säkerhetstjänst. hans tidigare och högst perifera roll som NMR-sympatisör är förmodligen inaktuell, och även när den var aktuell tror jag inte den föranledde säpo-intresse just på grund av hur betydelselös denna roll var. och hans morsa har bytt politiskt parti till ett som knappast intresserar säpo.

men visst, polis/säpo kan komma att få kritik för säkerheten på almedalen. inte för att de hade i uppgift att bevaka en överläkare som deltog på ett seminarium, utanför att de inte hade koll på den här kufen som nog stack ut en hel del med sitt säregna utseende.
Citera
2022-07-09, 13:34
Medlem
Rätt roligt med Flashback
Hade det varit en invandrare hade allt skrikit terrordåd i kör

Så fort det visar sig vara en etnisk Svensk så är han sjuk
Att han sympatiserar med både SD och NMR saknar helt betydelse tydligen…..
Citera
2022-07-09, 13:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff

du menar att polis och åklagare ljuger?
Citera
2022-07-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Till 100 %.

Vem minns inte Palme mordet som ett exempel.
Citera
2022-07-09, 13:42
Medlem
Älskar hur hjärndödshögerns go-to-argument faller tillbaks på dom själva gång på gång nu. Det blir alltid så komiskt med all hyckleri som kommer per automatik när när folk är så uppenbart partiska och har lagtänk före logiktänk, vilket gäller på båda sidor det politiska spektrat.

I övrigt är det ju faktiskt lite synd om denna Theodor, som uppenbarligen blivit uppfostrad och hjärntvättad av en nazistgalning och självklart fått svåra psykiska besvär på köpet. Inte konstigt att en stackars psykiatriker fått stå till skott för det. Den riktiga boven i dramat är så klart den sjuka extremismen som hjärntvättar folk som Theodor och hans morsa och leder till misär både för dom själva och andra. Fy fan vilket jobbigt liv det måste vara.
Senast redigerad av Faleralera 2022-07-09 kl. 13:46.
Citera
2022-07-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff

nehdå vi är allt några som försöker se helheten.
Men hur var Teodors kontakter med Ludvikagängen..
Citera
2022-07-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ja det är jag övertygad om
Citera
2022-07-09, 13:53
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Nja. Straffvärdet bedöms enligt tidigare domar.

Serben som dödade Anna Lindh fick livstid eftersom han tidigare begått ett allvarligt brott.

Men i fallet med denna kuf är han tidigare ostraffad, vilket inte kan ge livstids fängelse.

Vad snackar du om? Som jag redan nämnt ändrades mordparagrafen 2020. Sedan dess är straffvärdet för mord 16års fängelse. Är omständigheterna försvårande, t.ex att mordet föregåtts av planering ökar straffvärdet. En tidigare ostraffad kan absolut dömas till livstid vilket det finns gott om exempel på. Att Theo kommer åka på 18år eller livstids fängelse är ingen högoddsare som det ser ut just nu om han nu inte bedöms vara så pass allvarligt sjuk att han åker på rättspsykiatrisk vård, men då ska han vara rejält störd.
Citera
2022-07-09, 14:09
Medlem
När det gäller mordmotivet så är det väl ganska självklart att polisen tar reda på hur psykvården har bemött denna man?

Tänker där kan ju precis vadsomhelst hänt som triggat hans hat såpass att han bestämde sig för att mörda någon högt ansvarig.

Kan tänka mig en dialog typ.

Nä, men sådana åsikter får man inte ha, varpå nazistanklagelser kommer och det skär sig mellan patient och psykolog. Varvid han helt enkelt inte fått någon vård.

Eller att han har fastnat i köer precis som de flesta andra och aldrig kommit fram till att få någon riktig vård eller kanske hamnat mellan två stolar?

Jag är jättenyfiken på hur han motiverar sitt hat mot psykvården, det bör ju finnas någon grund för hatet så att säga. Även om man mår psykiskt dåligt.

Med det sagt, jag yrkar på livstids fängelse för mördaren.
Citera
2022-07-09, 14:22
Medlem
cordelias avatar
Jag tror inte det är självklart att han har en särskilt stor ”psykisk ohälsa” utan är en av de personer som söker sjukvård och kräver att de ska få exakt den ”vård” de själva bestämmer, beroendeframkallande läkemedel, någon att”prata med” (läs som nickar och inte ställer krav på förändring samt skriver exakt de intyg personen vill ha till andra myndigheter). Och detta har han sökt pga svårigheten att försörja sig - inte för att han ”mår dåligt”. /mvh luttrad psykolog 🤨
Citera
2022-07-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Jag tror inte det är självklart att han har en särskilt stor ”psykisk ohälsa” utan är en av de personer som söker sjukvård och kräver att de ska få exakt den ”vård” de själva bestämmer, beroendeframkallande läkemedel, någon att”prata med” (läs som nickar och inte ställer krav på förändring samt skriver exakt de intyg personen vill ha till andra myndigheter). Och detta har han sökt pga svårigheten att försörja sig - inte för att han ”mår dåligt”. /mvh luttrad psykolog 🤨

tror samma lägg därtill regelbunden haschrökning- det beroendet talas tyst om men om sjukvården skulle börja drogtesta alla som lider av psykisk-ihälsa så skulle de flesta fallen visa sig vara inbitna haschare..
hasch passar inte alla det ger ångest ofta..
men jag kan ju inte garantera att just Teodore är ett sådant fall,men troligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in