Citat:
Ursprungligen postat av
SkandiahusetStig
Du har inga relevanta bevis för dina teorier- jag förlitar mig mer på KP och Melander med flera faktiskt. Du missar också att SE kunde ha sett Lars J redan inne i gränden- en skymt i.a.f, sedan från första trappavsatsen och då såg också Lars J mot mordplatsen, och längst uppe som Lars J bekräftar.
https://tv.aftonbladet.se/video/312140/se-hela-presskonferensen-om-palmemordet
Jag är helt inte på din linje gällande vad SE (fullt möjligt och även rimligt) kan ha sett av vittnet LJ in i gränden och i trappan, och uppe på krönet.
Jag vill även slå ett slag för att SE (eller egentligen vilken GM som helst) kan ha fiskat upp vapnet ur någon av rockens fickor när han korsar Malmskillnadsgatan, eller är i början av DBG, för att stoppa ner vapnet i handledsväskan, den var 15x22cm, och rymmer då en revolver (SW eller någon av de övriga tänkbara märkena) med 4tums pipa (om jag inte missförstått helt). Anledningen kan ju ha varit att gömma väskan tillfälligt (exempelvis under en bil eller bakom en strömstation längs flyktvägen, för att fiska upp den vid senare tillfälle under natten/morgondagen, eller att en medhjälpare gjorde det kort efterpå). Givetvis spekulationer.