2022-07-09, 22:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tror jag knappast!
Jag har ju redan bemött dina argument med vad jag tänker om detta flera gånger, i hopp om att det just var sista gången.
Det visar sig dock att du ändå fortsätter kommentera mina inlägg med ältandet om denna fråga. 10-20 tal ggr.

Du/ni undrar över mina "avsikter" här inne, här kan man verkligen undra över dina.

Tillägg: Senaste och sista gången jag svarade sakligt om än något i affekt på din "enda fråga" var i mellandagarna 2021. Men fler svar finns längre tillbaka i tiden.
Javisst. Varje gång du vill antyda att SE skall ha sett vittnet Lars J i gränden så kommer jag att lyfta fram och visa på de omständigheter som talar för att SE inte såg någon överhuvudtaget i gränden. Du kommer inte att med någon större framgång kunna fortsätta driva din egen linje (att SE såg Lars J) förrän du har vågat läsa och svara på det aktuella inlägget:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2022-07-09 kl. 22:14.
Citera
2022-07-09, 22:13
Avslutad
komplettering

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Javisst, och varje gång du vill antyda att SE skall ha sett vittnet Lars J i gränden så kommer jag att lyfta fram och visa på de omständigheter som talar för att SE inte såg någon överhuvudtaget i gränden. Och du kommer inte att med någon större framgång kunna fortsätta driva din egen linje (att SE såg Lars J) förrän du har vågat läsa och svara på det aktuella inlägget:
(FB) Skandiamannen

Varför bortser du från SE första uppgifter redan dagen efter mordet och hans andra konstiga, felaktiga uppgifter ett par år senare i rättegångarna mot CP t ex när det gäller utstämplingstiden? Han ringde in och avslöjade sig själv faktiskt- gula linjen. Holmér med flera pratade om SE m.m. och till med sade att han kunde varit gärningsmannen. De var dock klantiga, dåliga mordutredare och började fixera sig vid oväsentliga spår som t ex PKK. Tyvärr så utredde de inte SE ordentligt 1986 för han kändes tydligen fel etc. trams.https://www.svtplay.se/video/29567032/palmemordaren SE är skäligen misstänkt men längre kommer vi inte 36 år senare- tyvärr.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-09 kl. 22:45.
Citera
2022-07-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Precis, men poliserna var ju inte på DBG. Vad jag förstår får YN inte ihop att det skulle vara SE som sprang förbi henne, trots idoga försök av KP. YN säger att den flyende mannens rörelsemönster kroppshållning passar in på CP. Och CP rörelsemönster är ju rätt så karakteristiskt och inte alls likt SE:s.

Lägg till handledsväskan så menar jag att det är konstigt att man är på gränsen till hjärndöd om man anser att det påminner om SE.
Citera
2022-07-09, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Lägg till handledsväskan så menar jag att det är konstigt att man är på gränsen till hjärndöd om man anser att det påminner om SE.

Jaså, hjärndött är det snarare att hävda att det var CP hon såg. CP hade skinnjacka eller en kort blå täckjacka på sig- inte en lång mörk rock som gick nedanför knäna. Vi vet vem som hade det- SE.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-09 kl. 23:10.
Citera
2022-07-09, 23:09
Bannlyst
Citat:

Håller med dig givetvis. Dessutom har person du citerar ännu en gång rört ihop saker, fått mycket om bakfoten (främst gällande KP i vanlig ordning), och utelämnar (givetvis) detaljer kring YNs resonerade och åsikter kring SE, eftersom det inte passar personens agenda att tramsa, och försök att desinformera. Inte förvånande. Men tröttsamt.
Citera
2022-07-09, 23:10
Medlem
niokilometers avatar
Citat:

Med tanke på att YN säger att "väskan" är av hård form och ser ingen rem, så skulle det inte förvåna om det inte var en vapenväska YN såg, alternativ ett hölster. Båda är oftast i hård form och utan rem.

En fladdrig handledsväska som inte ens rymmer en långpipig S&M. Det krävs nästan att man är på gränsen till hjärndöd för att hitta en rimlig funktion för en sådan.
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-09 kl. 23:12.
Citera
2022-07-09, 23:16
Avslutad
Citat:
Med tanke på att YN säger att "väskan" är av hård form och ser ingen rem, så skulle det inte förvåna om det inte var en vapenväska YN såg, alternativ ett hölster. Båda är oftast i hård form och utan rem.

En fladdrig handledsväska som inte ens rymmer en långpipig S&M. Det krävs nästan att man är på gränsen till hjärndöd för att hitta en rimlig funktion för en sådan.

Jaså- han måste försökt få in en revolver i handledsväskan uppe på David Bagares gata? Det kan ha varit något helt annat t ex glasögon, ammo eller annat. SE är det bästa spåret när det gäller Palmemordet. Du är en dubbelgångare som är övertygad om CP eller CA- dem sk spåren har inte ens indicier emot sig faktiskt.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-09 kl. 23:19.
Citera
2022-07-09, 23:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Varför bortser du från SE första uppgifter redan dagen efter mordet och hans andra konstiga, felaktiga uppgifter ett par år senare i rättegångarna mot CP t ex när det gäller utstämplingstiden? Han ringde in och avslöjade sig själv faktiskt- gula linjen. Holmér med flera pratade om SE m.m. och till med sade att han kunde varit gärningsmannen. De var dock klantiga, dåliga mordutredare och började fixera sig vid oväsentliga spår som t ex PKK. Tyvärr så utredde de inte SE ordentligt 1986 för han kändes tydligen fel etc. trams.https://www.svtplay.se/video/29567032/palmemordaren SE är skäligen misstänkt men längre kommer vi inte 36 år senare- tyvärr.
Jag bortser inte från SE:s uppgifter till polisen dagen efter mordet. Jag förklarar dem med att han har fått allt från Rapportsändningen:
(FB) Skandiamannen
Citera
2022-07-09, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag bortser inte från SE:s uppgifter till polisen dagen efter mordet. Jag förklarar dem med att han har fått allt från Rapportsändningen:
(FB) Skandiamannen

Du har inga relevanta bevis för dina teorier- jag förlitar mig mer på KP och Melander med flera faktiskt. Du missar också att SE kunde ha sett Lars J redan inne i gränden- en skymt i.a.f, sedan från första trappavsatsen och då såg också Lars J mot mordplatsen, och längst uppe som Lars J bekräftar. https://tv.aftonbladet.se/video/312140/se-hela-presskonferensen-om-palmemordet
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-09 kl. 23:46.
Citera
2022-07-10, 00:45
Medlem
Citat:

Att handledsväskan inte rymmer mordvapnet är irrelevant då vapnet stoppades undan på mordplatsen.

Bara LGWP som snurrade till detta uddlösa argument. Gör dig inte besväret att ta upp det igen.
Citera
2022-07-10, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Du har inga relevanta bevis för dina teorier- jag förlitar mig mer på KP och Melander med flera faktiskt. Du missar också att SE kunde ha sett Lars J redan inne i gränden- en skymt i.a.f, sedan från första trappavsatsen och då såg också Lars J mot mordplatsen, och längst uppe som Lars J bekräftar. https://tv.aftonbladet.se/video/312140/se-hela-presskonferensen-om-palmemordet

Jag är helt inte på din linje gällande vad SE (fullt möjligt och även rimligt) kan ha sett av vittnet LJ in i gränden och i trappan, och uppe på krönet.

Jag vill även slå ett slag för att SE (eller egentligen vilken GM som helst) kan ha fiskat upp vapnet ur någon av rockens fickor när han korsar Malmskillnadsgatan, eller är i början av DBG, för att stoppa ner vapnet i handledsväskan, den var 15x22cm, och rymmer då en revolver (SW eller någon av de övriga tänkbara märkena) med 4tums pipa (om jag inte missförstått helt). Anledningen kan ju ha varit att gömma väskan tillfälligt (exempelvis under en bil eller bakom en strömstation längs flyktvägen, för att fiska upp den vid senare tillfälle under natten/morgondagen, eller att en medhjälpare gjorde det kort efterpå). Givetvis spekulationer.
Senast redigerad av papperslapp2021 2022-07-10 kl. 07:58.
Citera
2022-07-10, 09:04
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Att handledsväskan inte rymmer mordvapnet är irrelevant då vapnet stoppades undan på mordplatsen.

Bara LGWP som snurrade till detta uddlösa argument. Gör dig inte besväret att ta upp det igen.

Vapnet stoppads undan. Vadå, hade gm en vapenväska för vapnet och en handledsväska? Snart har han väl en walkietalkie också. Fullastad, ändå var det ingen på mordplatsen som såg något av detta.

Men om den är av hård form då är det väl ingen fladdrig handledsväska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in