2022-07-08, 15:19
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Ingen beskrivning på mordplatsen stämmer mot SE"

Mannen på DBG då?

Skulle YN ha missat en stor gubbkeps? Tveksamt. Hon pratar om en tunn rock. Inte om halsduk. Vet inte om det passar mot SE. YN har pekat ut/pratat om att CP:s rörelsemönster/kroppshållning stämmer in på den springande mannen hon såg på DBG. Inte bara en gång utan två gånger. Och det ska vara KP:s stjärn-vittne
Citera
2022-07-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Skulle YN ha missat en stor gubbkeps? Tveksamt. Hon pratar om en tunn rock. Inte om halsduk. Vet inte om det passar mot SE. YN har pekat ut/pratat om att CP:s rörelsemönster/kroppshållning stämmer in på den springande mannen hon såg på DBG. Inte bara en gång utan två gånger. Och det ska vara KP:s stjärn-vittne

"Vet inte om det passar mot SE"

Tja, polisen ansåg i alla fall det.

Är CP din troliga mördare?
Citera
2022-07-08, 15:44
Medlem
Citat:

YN beskrivning av den flyende GM;lång rock och handväska

AD beskrivning av GM på MP; lång rock, grå herrhatt (blandning av sherlock Holmes mössa och vanlig herrhatt)

Båda nämner löpstil på den springande mannen;

YN; ”det verkar jobbigt för honom att springa”

AD; ”han springer inte med en yngre mans vighet, han förde sig långsamt”

Så; GM i lång rock, handväska och någon typ av huvudbonad.

CP hade vanligtvis skinnjacka..

SE hade vanligtvis lång rock, handväska och någon typ av huvudbonad (förvisso i normalstorlek)
Citera
2022-07-08, 20:59
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase

AD beskrivning av GM på MP; lång rock, grå herrhatt (blandning av sherlock Holmes mössa och vanlig herrhatt)

SE hade vanligtvis lång rock, handväska och någon typ av huvudbonad (förvisso i normalstorlek)

Jo, men SE var ju en snäll försäkringsanställd, så det kan ju inte vara han!
Citera
2022-07-08, 22:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
1. Jag har har aldrig skrivit att du rört ihop saker. Det är ditt påstående om mig, som du tydligen kan stå för.
(FB) Skandiamannen

2. Jag har aldrig heller påstått att SE är omöjlig som GM.

Du fortsätter att påstå saker när dina argument tryter, istället för att fokusera på sak och återkomma med källor. Varför ska vi inte få be dig om detta?
Jag håller med 'papperslapp2021' om att man kan undra vad dina avsikter egentligen är. Här ett klassiskt exempel på där du "argumenterar" för din uppfattning att SE skall ha sett vittnet Lars J i gränden, men där du sedan när du ifrågasätts ignorerar och hoppar vidare till nästa tuva. Om du vill kan du gärna svara på det inlägg jag skrev häromdagen (se länk nedan), så kanske vi kan få den här saken utredd en gång för alla:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2022-07-08 kl. 23:07.
Citera
2022-07-09, 08:53
Medlem
niokilometers avatar
Citat:

Du väljer ut ett(1) vittne(AD) från mordplatsen som säger att gm hade grå Ulster och herrhatt! Det passar ju inte ens mot SE Undrar om inte alla andra(10st?) vittnen på mordplatsen som sett en skymt av gm säger barhuvad, mörkhårig ev. mössa. Känns det bra då att cherry picka AD som säger Herrhatt?

YN är intressant, hon får inte ihop att det skulle vara SE när hon konfronteras mot honom eller hans klädsel. Däremot så pekar hon ut CP på rörelsemönster/kroppshållning. T.o.m två gånger pekar hon ut CP. Hur tänker du om det? Har hon fel?
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-09 kl. 09:08.
Citera
2022-07-09, 09:23
Medlem
Citat:
Du väljer ut ett(1) vittne(AD) från mordplatsen som säger att gm hade grå Ulster och herrhatt! Det passar ju inte ens mot SE Undrar om inte alla andra(10st?) vittnen på mordplatsen som sett en skymt av gm säger barhuvad, mörkhårig ev. mössa. Känns det bra då att cherry picka AD som säger Herrhatt?

YN är intressant, hon får inte ihop att det skulle vara SE när hon konfronteras mot honom eller hans klädsel. Däremot så pekar hon ut CP på rörelsemönster/kroppshållning. T.o.m två gånger pekar hon ut CP. Hur tänker du om det? Har hon fel?

Cherrypicka? Det vanliga svaret.

AD och YN’s beskrivning av GM är lik förbaskat deras beskrivning av GM.

Men jag skrev fel såg jag nu; SE hade ju uppenbarligen inte normalstorlek på keps; så jag menade ”Förvisso i xxxxxlstorlek eller större”.

Annars så kan man ju tro att det var en beskrivning av SE; men ”jättegubbkepsen” han hade gör ju att vi kan utesluta SE.

För jag håller med dig; YN borde ha sett en gubbkeps i xxxxxxxlstorlek, trots hennes fokus på vad GM gör med handväskan.

Däremot så kan hon ha missat en gubbkeps i normalstorlek.

Ett problem dock för SE; ingen har heller sett en man i JÄTTEGUBBKEPS stå och samtala med Lisbeth vid den plats och tidpunkt när LJ var synlig från MP.

Ha en fin lördag 😊
Citera
2022-07-09, 09:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag håller med 'papperslapp2021' om att man kan undra vad dina avsikter egentligen är. Här ett klassiskt exempel på där du "argumenterar" för din uppfattning att SE skall ha sett vittnet Lars J i gränden, men där du sedan när du ifrågasätts ignorerar och hoppar vidare till nästa tuva. Om du vill kan du gärna svara på det inlägg jag skrev häromdagen (se länk nedan), så kanske vi kan få den här saken utredd en gång för alla:
(FB) Skandiamannen

Tror jag knappast!
Jag har ju redan bemött dina argument med vad jag tänker om detta flera gånger, i hopp om att det just var sista gången.
Det visar sig dock att du ändå fortsätter kommentera mina inlägg med ältandet om denna fråga. 10-20 tal ggr.

Du/ni undrar över mina "avsikter" här inne, här kan man verkligen undra över dina.

Tillägg: Senaste och sista gången jag svarade sakligt om än något i affekt på din "enda fråga" var i mellandagarna 2021. Men fler svar finns längre tillbaka i tiden.
Senast redigerad av MOPspanaren 2022-07-09 kl. 09:51.
Citera
2022-07-09, 09:32
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Hur går dina tankar kring mordet? Det är inte SE, tror du på CP?

Jag tror inte på någon jag följer den substans vi har.

Det är Skandiamannen jag eller vi diskuterar i den här tråden. Jag pratar om vad KP:s och många s.k SE anhängare huvudvittne YN säger. Hon pekar ut CP på kroppshållning/rörelsemönster. Hur tänker Du/Ni om det?
Citera
2022-07-09, 09:45
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Cherrypicka? Det vanliga svaret.

AD och YN’s beskrivning av GM är lik förbaskat deras beskrivning av GM.

Men jag skrev fel såg jag nu; SE hade ju uppenbarligen inte normalstorlek på keps; så jag menade ”Förvisso i xxxxxlstorlek eller större”.

Annars så kan man ju tro att det var en beskrivning av SE; men ”jättegubbkepsen” han hade gör ju att vi kan utesluta SE.

För jag håller med dig; YN borde ha sett en gubbkeps i xxxxxxxlstorlek, trots hennes fokus på vad GM gör med handväskan.

Däremot så kan hon ha missat en gubbkeps i normalstorlek.

Ett problem dock för SE; ingen har heller sett en man i JÄTTEGUBBKEPS stå och samtala med Lisbeth vid den plats och tidpunkt när LJ var synlig från MP.

Ha en fin lördag 😊

AD säger herrhatt. Alla andra som sett något på mordplatsen säger barhuvad, mörkhårig ev mössa. Jo det kallar jag att cherry picka det grövsta. YN får inte SE att passa in på mannen hon såg. YN pratar om att den springande mannen hade CPs kroppshållning och rörelsemönster. Tycker det är en dålig beskrivning av SE eftersom de är inte det minsta lika i rörelsemönster.
Citera
2022-07-09, 12:26
Medlem
Citat:
AD säger herrhatt. Alla andra som sett något på mordplatsen säger barhuvad, mörkhårig ev mössa. Jo det kallar jag att cherry picka det grövsta. YN får inte SE att passa in på mannen hon såg. YN pratar om att den springande mannen hade CPs kroppshållning och rörelsemönster. Tycker det är en dålig beskrivning av SE eftersom de är inte det minsta lika i rörelsemönster.

Ok, jag cherrypickar å det grövsta.

Vi utesluter YN och AD beskrivning.

Vi koncentrerar på andra vittnens beskrivning av GM.

Vi letar efter en barhuvad GM, möjligen mössa, kanske keps men absolut inte gubbkeps. (Inte eller någon typ av herrhatt då)

Ha en fin fortsatt lördag.
Citera
2022-07-09, 13:09
Avslutad
Citat:
Jag tror inte på någon jag följer den substans vi har.

Det är Skandiamannen jag eller vi diskuterar i den här tråden. Jag pratar om vad KP:s och många s.k SE anhängare huvudvittne YN säger. Hon pekar ut CP på kroppshållning/rörelsemönster. Hur tänker Du/Ni om det?

CP hade aldrig på sig en mörk rock som gick nedanför knäna- det hade SE. CP hade alltid en kort blå täckjacka på sig eller en skinnjacka. Otroligt dåligt och märkligt att tingsrätten dömde CP 1989. Yvonne N har blivit påverkad av andra och ändrat sina minnen tyvärr. Detsamma gäller Chevamannen med flera.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-09 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in