2022-07-09, 12:56
Medlem
COV-NL63s avatar
Thank you @Icelandair for flying over the Instruments of Accession of Finland & Sweden to NATO only a few hours after the 🇮🇸 @PresidentISL ratified these historic documents. Impressive all female crew! We look forward to formally deposit them at the @StateDept soon @MFAIceland
https://twitter.com/IcelandInUS/status/1544486312178221060
trevligt
Citera
2022-07-09, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Om någon undrade så går Greta Thunberg ut som anti-Nato aktivist
Greta Thunberg retweeted a picture of a “Fridays For Future School-strike” protest in front of the Swedish Parliament today. The protesters carried signs saying “No to NATO” in Swedish and English as well as “Free Kurdistan”.
https://twitter.com/visegrad24/status/1545469221982855169
greta är en användbar idiot vad mer kan man säga. men det verkar som att dom har fått henne att göra rätt den här gången. nej till nato
Citera
2022-07-09, 13:43
Medlem
Så länge Erdogan och Sverige/Finland inte kan komma överens om vad man menade med avtalet, och vad Sverige är villiga att göra, så spelar de andra länderna ingen roll.

Och i nuläget står de miltals från varandra.
Citera
2022-07-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Så länge Erdogan och Sverige/Finland inte kan komma överens om vad man menade med avtalet, och vad Sverige är villiga att göra, så spelar de andra länderna ingen roll.

Och i nuläget står de miltals från varandra.

Erdogan tramsar bara. Tids nog kommer han ge med sig. Måste vara jobbigt för dig och dina gelikar när vi går med i NATO 😉
Citera
2022-07-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Erdogan tramsar bara. Tids nog kommer han ge med sig. Måste vara jobbigt för dig och dina gelikar när vi går med i NATO 😉
Tvärtom grabben., Erdogan har agerat precis så som jag trodde att han skulle göra - eller ännu tuffare. Han trampar Maggan och hennes NATO-bud under fötterna.

Och han är inte färdig på länge än.
Citera
2022-07-09, 14:02
Medlem
Citat:
Tvärtom grabben., Erdogan har agerat precis så som jag trodde att han skulle göra - eller ännu tuffare. Han trampar Maggan och hennes NATO-bud under fötterna.

Vi får väl se käre Ryss/Serb! Du hävdade ju benhårt att en överenskommelse inte skulle nås till Madridmötet😉
Citera
2022-07-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vi får väl se käre Ryss/Serb! Du hävdade ju benhårt att en överenskommelse inte skulle nås till Madridmötet😉
Trams. Jag sade att det var regeringens och NATO-lobbyns avsikt att man skulle springa i mål i Madrid och slå igen dörrarna bakom sig - vilket det uppenbart också var, Men den kalkylen imploderade med en gång, som alla vet.

Hej då så länge, tomtenisse där.
Citera
2022-07-09, 14:20
Medlem
Citat:
Trams. Jag sade att det var regeringens och NATO-lobbyns avsikt att man skulle springa i mål i Madrid och slå igen dörrarna bakom sig - vilket det uppenbart också var, Men den kalkylen imploderade med en gång, som alla vet.

Hej då så länge, tomtenisse där.

Möjligt att jag minns fel. Ni troll skriver spaltmeter här på fb så ibland glömmer jag vem som sagt vad..
Citera
2022-07-09, 21:40
Medlem
Citat:

Erdogan och Turiket kommer inte att göra så mycket mer än att dra ut på tiden och leva om lite i media.

I Madrid så fick han löfte utav Biden att köpa uppdaterad version av F-16. Detta fick han efter överenskommelsen med Sverige och Finland.

Men för att de ska få köpa F-16 så måste USA kongress godkänna det och Biden kommer knappast att lämna över det till kongressen förens Turkiet har godkänt Sverige och Finland som Nato medlemmar.

För Erdogan vore det inrikespolitisk bra om han har fått klart avtalet om F-16 inför valet som är i juni 2023. Så jag tror att vi kan förvänta oss att Turkiet kommer att godkänna Sveriges Nato medlemskap under första kvartalet nästa år. Då får USA kongress några månader på sig att fatta beslutet om köp av F-16.

Så du kan vara lugn Sverige och Finland kommer vara medlemmar i Nato innan Midsommar nästa år.
Citera
2022-07-09, 23:19
Medlem
Snart är vi med å de ska bli så gött
Å allt är Rysslands egna fel
Citera
2022-07-10, 08:32
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Förr om åren kunde jag ibland komma på mig själv med att undra hur det kom sig att Sverige (och Finland) bångstyrigt ansåg sig alldeles för självständigt för att besvära sig med att ansluta sig till NATO. Samtidigt kände jag en (paradoxal) trygghet i att Sverige valde den alliansfria linjen.

I skrivande stund har jag svängt från att vara aningen mer för ett medlemskap i NATO, till att i stort sett hoppas på att Sverige ger Erdogan fingret och helt sonika återkallar sin ansökan. Ska vi gå med i NATO ska vi göra det på ingens villkor (utöver de standardkriterier som gäller för ett medlemskap enligt s.k. Membership Action Plan, såklart).

Nu är jag rädd för att vi aldrig kommer att ses som annat är Erdogans bitch. Och det känns ju sådär.
Citera
2022-07-10, 08:55
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Om någon undrade så går Greta Thunberg ut som anti-Nato aktivist
Greta Thunberg retweeted a picture of a “Fridays For Future School-strike” protest in front of the Swedish Parliament today. The protesters carried signs saying “No to NATO” in Swedish and English as well as “Free Kurdistan”.
https://twitter.com/visegrad24/status/1545469221982855169

Klart hon är.
Hennes farsa är ännu en i raden av uppenbara ryska påverkansagenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in