2022-07-10, 00:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är nästan så att jag önskat att han inte sagt någonting alls ni i hovrätten, med tanke på vilka sjuka runkhistorier och flyttande av Malins kropp, som han kom ut med, i ett mycket märkligt försök att förklara hur hans dna hamnat i Malins byxor...och allt annat trams. Den enda som kan vara stolt är väl hans ömme moder.. tänk om hon märkt att de försvunnit diesel...🙄
Ja jävlar vad han gjort bort sig, smart är han inte och vilken dålig advokat han fick, men det var ju tur det. Nu kan alla höra hur vidrig han är!
Blir han frisläppt kommer han inte få ett lätt liv!
Vem vill anställa en lustmördare, som våldtar, mördar och runkar över en mördad ung kvinnas kropp? Dessutom ljuger sig blå!
Mår illa! 🤮
Citera
2022-07-10, 00:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklektiskwiccan
Jag brukar vara ganska fredlig & ha förbannat gott om tålamod...men...i det här fallet kan jag inget annat än ÖNSKA att man kunde dra klockan tillbaka till låt säga "cirka 1600-1700".
Då spöade man dömda brottslingar OFFENTLIGT inför allmän beskådan. Även avrättningar skedde inför allmänhetens ögon.

Låt alla få se f@nsk@pet straffas.

Personligen tror jag att, likt forntida teknik;
en dag fastkedjad vid en "skampåle" på en central plats i stan, beskådad som ett vidunder av allmänheten, och få kanske ett eller annat ägg/rutten tomat kastat på sig och sedan bil IGENKÄND & UTSTÖTT av samhället för evig tid...oförmögen att någonsin få ett jobb (för ingen vill anställa han) och därmed tvingas leva sina sista dagar i "fattighusets tvångsarbeten" skulle vara VÄRRE STRAFF för honom än fängelse.
(man var nämligen TVUNGEN att utföra enklare sysslor i fattighusen för att få sin rätt att ha "tak över huvudet & mat för dagen" på den tiden)...

Inom psykologin säger man:
" Ett straff är inget straff, om inte den straffade upplever det obehagligt" (även omvänt; "en belöning är ingen belöning, om inte den som får belöningen ser den positivt").

Inget jäv£@ daltande med våra skattepengar för att han ska få en skön säng & vitaminrik kost i fängelset. Det är för f@n skamligt! Nästan jämförbart med belöning.

Han ska väl inte bli belönad med näringsrik kost, fri utbildning, & skattebetalad bostad med mjuk säng & service dygnet runt för att ha tagit livet av någon!?
Sådant ska straffas - INTE belönas, för då uppmuntrar vi, långsiktigt tänkt, mördande i samhället.

Han lät Malin ligga ensam i mörkret i en kall skog mitt i vintern. Kanske lidande (om hon inte dog direkt av skadorna?)
Vad hindrar att han ska få straff?
Låt f@nsk@pet leva på vatten & bröd & tvinga han att jobba för att få tak över huvudet.

Annars är dödsstraff ett alternativ enligt mig.
Fri abbortrådgivning för hans morsa (läs; fri abortrådgivning för dysfunktionella familjer) innna han ploppade ut, kunde kanske också ha förhindrat detta.

Jag håller dock med vissa som påstår att familemiljön/uppväxten är problemet.
Kanske hade soc. kunnat plocka bort han från morsan om hon nu var så dysfunktionell.

Jag har inga detaljer om hur/på vilket sätt morsan failade i uppfostran, eller om det var pappan det var fel på? Jag har bara läst om mamman i tråden.
Vet man något om hans pappa?
Fader okänd då mamma pippat runt på fest?
Pappa drog för att mamman vat konstig?
Pappan lämnade för att barnen inte var som dom skulle och mamman ville behålla dom?
Pappan sjuk/död/förolyckad?

Klart är dock att såna som Olof ska bort från samhället. Endast då kan vi övriga skötsamma leva tryggt.
Låt han leva på att äta sina naglar och ev.lite skitvatten?
Citera
2022-07-10, 00:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklektiskwiccan
Jag brukar vara ganska fredlig & ha förbannat gott om tålamod...men...i det här fallet kan jag inget annat än ÖNSKA att man kunde dra klockan tillbaka till låt säga "cirka 1600-1700".
Då spöade man dömda brottslingar OFFENTLIGT inför allmän beskådan. Även avrättningar skedde inför allmänhetens ögon.

Låt alla få se f@nsk@pet straffas.

Personligen tror jag att, likt forntida teknik;
en dag fastkedjad vid en "skampåle" på en central plats i stan, beskådad som ett vidunder av allmänheten, och få kanske ett eller annat ägg/rutten tomat kastat på sig och sedan bil IGENKÄND & UTSTÖTT av samhället för evig tid...oförmögen att någonsin få ett jobb (för ingen vill anställa han) och därmed tvingas leva sina sista dagar i "fattighusets tvångsarbeten" skulle vara VÄRRE STRAFF för honom än fängelse.
(man var nämligen TVUNGEN att utföra enklare sysslor i fattighusen för att få sin rätt att ha "tak över huvudet & mat för dagen" på den tiden)...

Inom psykologin säger man:
" Ett straff är inget straff, om inte den straffade upplever det obehagligt" (även omvänt; "en belöning är ingen belöning, om inte den som får belöningen ser den positivt").

Inget jäv£@ daltande med våra skattepengar för att han ska få en skön säng & vitaminrik kost i fängelset. Det är för f@n skamligt! Nästan jämförbart med belöning.

Han ska väl inte bli belönad med näringsrik kost, fri utbildning, & skattebetalad bostad med mjuk säng & service dygnet runt för att ha tagit livet av någon!?
Sådant ska straffas - INTE belönas, för då uppmuntrar vi, långsiktigt tänkt, mördande i samhället.

Han lät Malin ligga ensam i mörkret i en kall skog mitt i vintern. Kanske lidande (om hon inte dog direkt av skadorna?)
Vad hindrar att han ska få straff?
Låt f@nsk@pet leva på vatten & bröd & tvinga han att jobba för att få tak över huvudet.

Annars är dödsstraff ett alternativ enligt mig.
Fri abbortrådgivning för hans morsa (läs; fri abortrådgivning för dysfunktionella familjer) innna han ploppade ut, kunde kanske också ha förhindrat detta.

Jag håller dock med vissa som påstår att familemiljön/uppväxten är problemet.
Kanske hade soc. kunnat plocka bort han från morsan om hon nu var så dysfunktionell.

Jag har inga detaljer om hur/på vilket sätt morsan failade i uppfostran, eller om det var pappan det var fel på? Jag har bara läst om mamman i tråden.
Vet man något om hans pappa?
Fader okänd då mamma pippat runt på fest?
Pappa drog för att mamman vat konstig?
Pappan lämnade för att barnen inte var som dom skulle och mamman ville behålla dom?
Pappan sjuk/död/förolyckad?

Klart är dock att såna som Olof ska bort från samhället. Endast då kan vi övriga skötsamma leva tryggt.
Finns många som haft ett betydligt värre liv än Olof, som ändå blir empatiska individer.
Olof har en personlighetsstörning och kan inte känns empati för människor, den är medfödd eller förvärvad. t.ex förlossningskada.
Det är åtminstone vad jag tror?
Citera
2022-07-10, 00:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Olof skulle stoppas tillbaks och knullas om...
Han skulle ha varit en spermafläck på ett lakan.
Citera
2022-07-10, 01:36
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricko73
Bevisningen höll nog alldeles utmärkt egentligen, Sven Å. Christianson stavades problemet.
Den idioten kunde ju få dela cell med OW i några år.

Qvick, Kevin och Malin,,, han kan han Christianson. Bortträngda minnen mmm visst.

/C

Håller med.

Ingen bild på (M)GM nånstans?
Kollat igenom i stort sett hela tråden..

Sedan är det egendomligt, att ngn som är insyltad i detta tycks skriva inlägg på inlägg på inlägg.. Om att (M)GM borde frikänmas.

GM har alltså :

× Svårt att uppfatta signaler om när motparten tycker det är dags att sluta prata
(enl. boende i närheten, se tidigare i tråden )
* Livlig fantasi
(se förhör, kriminalarkivet SVT Play mm.)
* En förmåga att inte bara babbla på - utan att hitta på de mest osannolika historier i förhör
* Förmåga att försöka trivialisera de mest konstiga vanor och böjelser (ibid)

*Självklart ett oförtrutet intresse av att rikta misstankar någon annanstans.

...
Att banka en analfabet i huvudet med en bok, påvisar däremot bara, att man är korkad själv. Finns ingen mening och är bara tröttsamt att se. Istället för att försöka få tyst på skribenten, är det bara att ignorera/hitta på något annat. *

- Finns bild på (M)GM någonstans?

* För egen del tyckte jag inlägg nr 5 i tråden "Förslag på ny lag: Olaga indicieskapande" var 'intressant', f.ö.
Senast redigerad av Xedome 2022-07-10 kl. 02:02.
Citera
2022-07-10, 01:38
Medlem
sverjevenns avatar
Att det efterblivna lilla aset är skyldig råder knappast något tvivel om.
Om man till äventyrs vill veta VARFÖR han blivit så totalt fuckad i skallen så bör man nog syna lilla mamsen i sömmarna........
Man kan hoppas på lämplig behandling av medfångarne, men tyvärr är ju även dessa allt som oftast trasiga och fuckade i olika utsträckning, annars skulle ju t.ex. bodenmördaren, englamördaren, bobbybanemannen, hagamannen m.fl. varit avlivade för länge sedan.
Citera
2022-07-10, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Jag måste fråga, Är det så här slappt i rättegångar i Sverige? Det känns som han bara sitter och berättar en historia och åklagarens lyssnar snällt. Han blir inte pressad någonstans och sedan går dom igenom förhören och sedan är det slut.

Åklagaren låter mest snäll mot honom och accepterar allt han säger. någon enstaka gång så frågar hon om han vill att man ska tro på det han säger men inget mer än så.

Ett försök att pressa karln med "varför lämnade du inte ut pengar till dem om de nu var så farliga" han svarar att han inte ville ge dom pengar för hans mamma skulle se det och så var den saken utagerad.. LAMT av åklagaren!

Det finns massor av liknande tillfällen när man kan sätta tvivel i hans berättelse men INGET sker..

Är sjukt besviken.. han är en mördare men åklagaren låter som en jävla dagisfröken.

Jag tycker det är bra gjort av åklagaren, hon accepterar det han säger och låter honom snärja in sig i massa lögner framför rätten.
Citera
2022-07-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Jag tycker det är bra gjort av åklagaren, hon accepterar det han säger och låter honom snärja in sig i massa lögner framför rätten.

Jo men det kommer ju inga motfrågor som på riktigt snärjer honom.
Citera
2022-07-10, 02:45
Medlem
Väldigt lustigt att det kan beslutas att en hund som angripit & bitit en inbrottstjuv (alltså FÖRSVARAT sitt hem mot en beväpnad inkräktare som inte ens hade där att göra från början) bedöms FARLIG FÖR ALLMÄNHETEN och det debatteras huruvida den stackarn (hunden, alltså) ska TVINGAS bära munkorg i framtida kontakt med människor eller rent av AVLIVAS för att den "biter ju folk".

Men en mördare som torterar människor (eller djurplågare, m.fl, som plågar oskyldiga individer) ska få gratis uppehäle i fängelse, god mat, & rätt till utbildning (i syfte att förbättras - oftast). En jäv£@ massa beröm, daltande, och tyck-synd-om-honom taktik.

Byt för f@n.
Ge vakthundarna bättre (eller utvidgad) utbildning, bra mat, och beröm för att dom angriper inkräktare & skyddar oss vanliga normala...och...avliva...eller åtminstone gps-fotboja & håll tvångsövervakning på pundande wt/återfallsförbrytare & kriminella element som orsakar skada mot oss andra....
Lägg även ut en förkunnelse med namn och bild så alla vet vem dom ska akta sig för.

Att Olof är lite mentalt rubbad råder INGEN tvekan om. Frågan är: Vad VI kan lära oss av detta tragiska(?). Hur kan vi använda detta till det bättre, och förebygga att det inte händer igen med något annat mongo som inte förvaras korrekt från början utan kommer lös bland vanligt folk...
Citera
2022-07-10, 03:43
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden

Var någonstans kan man höra rättegången i sin helhet?
Citera
2022-07-10, 03:44
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Håller med.

Ingen bild på (M)GM nånstans?
Kollat igenom i stort sett hela tråden..

Sedan är det egendomligt, att ngn som är insyltad i detta tycks skriva inlägg på inlägg på inlägg.. Om att (M)GM borde frikänmas.

GM har alltså :

× Svårt att uppfatta signaler om när motparten tycker det är dags att sluta prata
(enl. boende i närheten, se tidigare i tråden )
* Livlig fantasi
(se förhör, kriminalarkivet SVT Play mm.)
* En förmåga att inte bara babbla på - utan att hitta på de mest osannolika historier i förhör
* Förmåga att försöka trivialisera de mest konstiga vanor och böjelser (ibid)

*Självklart ett oförtrutet intresse av att rikta misstankar någon annanstans.

...
Att banka en analfabet i huvudet med en bok, påvisar däremot bara, att man är korkad själv. Finns ingen mening och är bara tröttsamt att se. Istället för att försöka få tyst på skribenten, är det bara att ignorera/hitta på något annat. *

- Finns bild på (M)GM någonstans?

* För egen del tyckte jag inlägg nr 5 i tråden "Förslag på ny lag: Olaga indicieskapande" var 'intressant', f.ö.

Om du kollat genom nästan hela tråden vet du väl också svaret redan på din fråga ang bild på honom?
Denna fråga återkommer gång på gång på gång på..senast igår morse tror jag .
Citera
2022-07-10, 04:18
Medlem
Xedomes avatar
Bra att du citerade mitt inlägg. :

De iakttagelser jag gjort under genomläsningen av inlägg i tråden, * visade sig överensstämma förvånansvärt väl med utsagorna om GM/MGM, vilket är en smula anmärkningsvärt. *fetat, ovan.

Hade jag hittat bild, hade jag inte frågat.

Undrar därtill, som sagt - var ljudupptagningen av "hela" rättegången finns att tillgå. Föredrar att bilda mig en egen uppfattning framför att ägna tid åt att tala om för andra hur korkade de är.

Det visar bara att man är ointelligent själv.
Senast redigerad av Xedome 2022-07-10 kl. 04:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in