2022-07-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Har noterat samma sak och det verkar som att många går in i en manisk fas på sommaren. Troligtvis utlöst pga d-vitamin, alkohol, sömnbrist och dopamin från porrsurfande. Det slår slint i huvudet och man går in i en mani.

Ja, så är det. Det är ett stört beteende, helt enkelt! Behöver jag ha något åtgärdat på mina fastigheter så anlitar jag kompetenta yrkesmän som fixar detta snabbt och professionellt.
Det är just det här maniska byggandet och amatörsnickrandet jag inte förstår mig på. Jag undrar hur många förhållanden som havererar varje år just pga misslyckade, havererade byggprojekt som aldrig blir klara!
Citera
2022-07-09, 22:29
Medlem
blobben!!!s avatar
Många grejer kräver dugligt väder, något som är en bristvara på dessa latituder förutom på sommaren. Dessutom är det kul att skapa grejer i stället för att vara en perpetuerande konsument.

Värre är det med gubbarna som klipper gräset varje dag.
Citera
2022-07-09, 22:58
Medlem
wastaahs avatar
Min pappa måste alltid ha minst ett stort renoveringsprojekt igång som tar upp 75% av hans lediga tid, men oftast är det typ 5 parallellt.

Varför? För han 100% har adhd eller damp eller nått, han har bara aldrig fått en diagnos
Citera
2022-07-09, 23:13
Medlem
Kosmos.s avatar
Som sagt, bra sätt att slippa tanten.Men ja mycket av byggena är sjukt överskattat. Renovera skador eller förbättra huset på ena eller andra sätter förstår jag men all annan onödig skit..

Pool- Kul en månad om året i Sverige. Varmpool- ja lycka till med dagens elpriser. Hålla rent skiten? Ja ha det så kul med ett nytt deltidsjobb.

Altan- onödigt, 90% av alla svenskar har hy som inte tål att ligga och sola ändå.
Citera
2022-07-09, 23:15
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Vad är meningen med att bygga massa saker ni ändå aldrig använder sen?
Vissa har helt enkelt svårt att sitta still. Och lägga sin semester på att bygga något som man kan ha glädje och nytta av i årtionden framåt är väl ingen dum idé?
Citera
2022-07-09, 23:21
Medlem
Jag gillar inte folk som är.föräldrar och renoverar bort barnens ungdom... vad tror man liksom sina barn vill ha helst? Pappas tid eller ett nytt kök?
Det är lite sorgset faktiskt, men sen när dom är äldre då Äre bara kötta på kan ja tycka
Citera
2022-07-09, 23:51
Medlem
S.O.Stolps avatar
Otroligt många är frustrerade. Kärringen har sakta fått det där fula standardutseendet. Kortklippt, lte grått hår. Kropp som ett sopkärl.

Vad fan ska man göra liksom? Bygg för helvete, bygg!
Citera
2022-07-10, 00:03
Medlem
Citat:
Varje jävla år är det samma sak. Så fort sommaren börjar så skall alla börja bygga, renovera och snickra. Varenda jävla dag då man vill sitta ute och njuta av en härlig frukost i lugn och ro eller kommer hem från jobbet och vill ta en kall öl på verandan, då börjar oljudet.. Hamrande, sågande, borrande, skruvande, grävande! Det skall renoveras och byggas uthus, verandor, friggebodar, garage, carportar, staket och fan och hans moster! MEN, ser man någonsin folk använda dessa verandor och andra grejor dom byggt? Nej! När det väl är färdigt då är semestern slut, hösten kommer och dom har annat att tänka på. Ända tills nästa år, då börjas det om igen med nya, meningslösa byggprojekt som de ändå aldrig kommer ha någon användning av. Min fråga är: Ni som alltid måste hålla på och bygga saker, vad är det för fel i huvudet på er? Kan ni inte bara chilla och ta det lugnt istället för att störa friden i hela kvarteret med ert jävla hamrande, sågande, borrande och snickrande? Vad är meningen med att bygga massa saker ni ändå aldrig använder sen?

Uppstod verandan du sitter på ur tomma intet? Är det alltid samma person som renoverar menar du? Bor man i tättbebyggt område är det statistiskt sätt alltid någon varje sommar inom hörbart avstånd där underhåll/renovering krävs tyvärr.
Citera
2022-07-10, 00:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Varje jävla år är det samma sak. Så fort sommaren börjar så skall alla börja bygga, renovera och snickra. Varenda jävla dag då man vill sitta ute och njuta av en härlig frukost i lugn och ro eller kommer hem från jobbet och vill ta en kall öl på verandan, då börjar oljudet.. Hamrande, sågande, borrande, skruvande, grävande! Det skall renoveras och byggas uthus, verandor, friggebodar, garage, carportar, staket och fan och hans moster! MEN, ser man någonsin folk använda dessa verandor och andra grejor dom byggt? Nej! När det väl är färdigt då är semestern slut, hösten kommer och dom har annat att tänka på. Ända tills nästa år, då börjas det om igen med nya, meningslösa byggprojekt som de ändå aldrig kommer ha någon användning av. Min fråga är: Ni som alltid måste hålla på och bygga saker, vad är det för fel i huvudet på er? Kan ni inte bara chilla och ta det lugnt istället för att störa friden i hela kvarteret med ert jävla hamrande, sågande, borrande och snickrande? Vad är meningen med att bygga massa saker ni ändå aldrig använder sen?

Kanske för att man har semester och tid då?
Citera
2022-07-10, 00:06
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Värre är det med gubbarna som klipper gräset varje dag.
Hade en granne som tvättade bilen (bokstavligen) varje dag det var plusgrader.

Det var dock ganska skönt att se honom hålla på med detta och de få dagar jag noterade att han inte gjorde detta gick jag över och knackade på för att se om allt var OK eftersom jag inte, som jag sa, "sett honom ute" på hela dagen.
Citera
2022-07-10, 00:10
Medlem
även de som klipper gräs varje dag i timmar. de verkar göra det på det långsammaste sättet för att irritera folk.
Citera
2022-07-10, 00:38
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag hade tidigare en kvinnlig bekant som alltid skaffade lägenheter eller hus med sin sambo, renoverade detta, gjorde slut, flyttade, skaffade ny sambo, renoverade, gjorde slut, flyttade...o.s.v. Jag tyckte det hela var väldigt komiskt men fick aldrig någon förklaring till hennes störda beteende. Hon hade en hel del olika tvångstankar dock så det hör väl ihop med det, antar jag.
Själv har jag hållt på med att måla om min hall ett tag nu. Jag började i september. Bara listerna kvar att måla. Sen ska jag byta toalettstolen i gästtoaletten med så den nya toan har stått i ett annat rum sen Feb. 2021. Alla packningar och allt ligger bredvid. Och kranen ska bytas på den riktiga toan med. Den har legat där inne i 6 månader.
Varför göra det idag som du kan skjuta upp till imorgon?

Varför ska du måla listerna? blir alltid fruktansvärt fult om det inte är fabriksmålade lister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in